برترینهای کسب و کارعمومی

نحوه کار پرس برک هیدرولیک

انواع پرس برک هیدرولیک:

انواع مختلفی از پرس های هیدرولیک بسته به کاربرد آنها موجود است. پرس برک با اعمال خلاء یا با استفاده از مکانیزم ترمز درام فشار می دهد. این ها در اندازه ها و سطوح مختلف قدرت موجود هستند. نمونه‌های کوچک‌تر برای عملیات‌های کوچک‌تر که در آن حداکثر استحکام کششی مورد نیاز است، مناسب هستند، در حالی که نمونه‌های بزرگ‌تر برای کاربردهای استحکام کششی بالاتر مناسب هستند. همچنین پرس های سروو الکتریک تخصصی وجود دارد که برای کاربردهای جزئیات با سرعت بالا در جایی که فشار بالا مورد نیاز است استفاده می شود.

مواد مورد استفاده در ساخت سیستم پرس برک هیدرولیک

پرس برکهای هیدرولیک بسته به کاربرد و محیط از مواد مختلفی ساخته می شوند. قطعات فولادی، آلومینیومی، چدنی و برنزی در مواقعی که نیاز به ترمز فشاری سنگین است استفاده می شود. پیستون های هیدرولیک چدنی و برنزی در اندازه های مختلف موجود هستند و برای انواع پرس برک مناسب هستند. علاوه بر موارد فوق، چندین پمپ هیدرولیک برای کاربرد پرس برک موجود است. پمپ های هیدرولیک رایج عبارتند از: پمپ های چرخشی، پمپ های پیچی، پمپ های پره ای دوار و پمپ های شیر دوار. سیال هیدرولیک از طریق یک دریچه ورودی هوا وارد سیستم می شود و از طریق یک شیلنگ به سمت تخلیه هدایت می شود. کل سیستم و اجزای آن در یک محفظه پمپ محصور شده اند تا از جریان ناخواسته سیالات جلوگیری شود.

ماشین های پرس برک با استفاده از ضربه زدن به ترمزها به جای برداشتن تیغه ها از دیسک ها، نیرو وارد می کنند. بنابراین، پرس برک ها به چهار کلاس طبقه بندی می شوند، پرس برک پایه، پرس برک هیدرولیک، پرس برک غلتکی و پرس برک دریل چکشی. نوع هیدرولیک معمولا بیشتر در کاربردهای صنعتی استفاده می شود.  این روزها انواع پرس برک اعم از مکانیکی و هیدرولیک در بازار موجود است. تفاوت اصلی بین مکانیکی و هیدرولیک به شرح زیر است.

پرس برک هیدرولیک:

پرس برک هیدرولیک برای استفاده ساده و همه کاره برای پانچ کردن و شکل دادن به اجزای ورق فلزی هستند. حتی ابزار برای پرس هیدرولیک آسان است و هزینه جابجایی مواد نیز کمتر است. مهر زنی را می توان با استفاده از ابزارهای مقرون به صرفه روی همان پرس هیدرولیک نیز انجام داد.

پرس برک مکانیکی:

پرس برک های مکانیکی از قالب های گران قیمت و قطعات گران قیمت استفاده می کنند، از این رو پرس های هیدرولیک بهتر هستند. یکی دیگر از مزیت های استفاده از آن این است که می توان آنها را به سرعت راه اندازی کرد، زیرا آنها بسیاری از توابع تشکیل دهنده دیگر را شامل نمی شوند. همچنین عملیات شکل دهی ثانویه مانند انتقال قطعات به ماشین دیگر را کاهش می دهد. از این رو، پرس هیدرولیک ترجیح داده می شود زیرا زمان ابزار و تنظیم در مقایسه با پرس مکانیکی کمتر است. علاوه بر این، نوع هیدرولیک یک تجهیزات پانچ، شکل دهی و مهر زنی بسیار انعطاف پذیر است. حتی می تواند در جهت های بالا و پایین شکل بگیرد. آنها همچنین به صرفه جویی در زمان ساخت قطعات ورق فلزی کمک می کنند.

پرس برک

دستگاه پرس برک یا همان “خم کن ورق برک” به انگلیسی: Press Brake Machine یک ابزار صنعتی بسیار حیاتی است که برای “خم کردن ورق فلزی” و “شکل دادن به ورق‌های فلزی”، به ویژه آهنی، فولادی و گالوانیزه، استفاده می‌شود. این دستگاه شامل قسمت ثابتی به نام ماتریس و قسمت متحرکی به نام سنبه می‌باشد. ورق فلزی روی ماتریس قرار گرفته و با استفاده از صفحاتی و فشار قوی، فشرده می‌شود. سپس سنبه از بالا با استفاده از فشار، نیرویی به ورق وارد می‌کند و باعث ایجاد خمکاری با اشکال هندسی متنوع روی ورق می‌شود.

در حال حاضر، انواع متنوعی از دستگاه‌های پرس برک در بازار وجود دارند که از نظر قدرت، دقت و سرعت با یکدیگر متفاوت هستند. یکی از عواملی که تنوع در پرس برک‌ها را ایجاد کرده است، نیروی مورد نیاز برای خمکاری فلز است. با توجه به تجربه و تخصص ما در زمینه تولید دستگاه‌های صنعتی، به عنوان یکی از “برترین تولیدکنندگان پرس برک“، در خدمت هموطنان عزیز هستیم. تلاش ما برای بهبود کیفیت محصولات و ارائه خدمات با کیفیت بالا، به تعهد و تلاش بی وقفه ما برای ارائه بهترین دستگاه‌های صنعتی با قیمت اقتصادی وابسته است.

پرس برک CNC چیست؟

“دستگاه پرس برک CNC” یا همان “دستگاه خم کن ورق CNC برک” به انگلیسی: CNC Press Brake Machine از دیگر نام های پرس برک هستند. که از یک سیستم کنترل عددی کامپیوتری (CNC) استفاده می‌کند تا حرکت فک‌ها را کنترل کند و خم‌های دقیق و تکرارپذیر ایجاد کند.

نحوه کار دستگاه پرس برک

برای خم‌کاری توسط دستگاه پرس برک،‌ورق فلزی به روی قطعه‌ای توخالی نام سمبه قرار می‌گیرد و به‌وسیله اعمال فشار صفحات سنگینی ثابت نگه‌داشته می‌شود.‌معمولاً مقدار فشار روی این صفحات و پانچ جداگانه کنترل می‌شود، پس از اعمال فشار ابزار فولادی و سنگین به نام پانچ با اعمال فشار از بالا، ورق را خم می‌کند. تنظیم میزان فشار پانچ پرس برک باید با دقت انجام گردد زیرا زاویه خم شدن ورق بستگی به میزان فشار وارد شده توسط پانچو دارد. شکل نهایی ورق خم‌شده بستگی به شکل سنبه و پانچ  دارد. سمبه و پانچ در یک دستگاه پرس برک طبق شکل قطعه مورد نیاز تغییر می‌کنند.

قابلیت‌های جانبی دستگاه پرس برک

دستگاه‌های پرس برک فقط مخصوص خم‌کاری ورق‌های فلزی نیستند بلکه قادر به عملیات دیگری نیز می‌باشند، یکی از کارها این است که می‌توانند در ورقه سوراخ ایجاد نماید. دستگاه پرس برک می‌تواند با تعویض پانچ، طرح‌های مشبک به اشکال مختلف روی ورق ایجاد نماید. این دستگاه می‌تواند میان ورق فلزی شکاف ایجاد کند.‌

همچنین بعضی از دستگاه‌های خم‌کاری ورق فلزی، قادر به برش ورق‌ها نیز هستند و می‌توانند به‌صورت خطوط صاف و نواری برش ایجاد کند. همچنین می‌توان شکافی با شکل دلخواه هم به‌وسیله چند بار پانچ کردن روی ورق ایجاد نماید. برای خم‌کاری ورق‌های فلزی با زاویه بیش از نود درجه‌،‌نیاز به ابزارهای خاصی هست که قادر به تولید نیروی فشاری افقی نیز باشند.

در سیستم‌های هیدرولیکی، در قسمت زیرین میز ثابت (فک پایین) تعدادی سیلندر هیدرولیکی قرار می‌دهند که وظیفه خنثی‌سازی اثرات تغییر شکل‌های سازه‌ای را به عهده‌دارند. یکی از مشکلاتی که در این نوع سیستم وجود دارد دقت پایین آن است و برای رفع این مشکل باید تعداد جک‌های هیدرولیکی زیر میز دستگاه را زیاد کرده که این امر خود پیچیدگی در سیستم هیدرولیک دستگاه و همچنین افزایش قیمت تمام‌شده را به همراه دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا