اقتصادیبرترینهای کسب و کار

تمدید کارت بازرگانی چقدر طول میکشه؟

کارت بازرگانی چیست؟ برای هر فردی فعالیت‌های بازرگانی از قبیل ورود و خروج کالا بدون جواز آزاد نیست. برای این نوع فعالیت‌ها، قانون تجارت مواردی را تصویب نموده است که الزامی می‌باشد. افرادی که زمینه فعالیتهای ایشان واردات و صادارت است می‌بایست کارت بازرگانی داشته باشند؛ بدین طریق که با در نظر گرفتن وجود شرایط دریافت کارت، اقدام به ثبت و اخذ آن کنند. برای متقاضیان، صادر شدن کارت بازرگانی مبنی بر دارا بودن تمام مراحل و شرایط دریافت درخواست کننده است.

برای ثبت نمودن کارت بازرگانی، می‌بایست به اتاق بازرگانی مراجعه نمود پس از آن مدارک را ارائه داده و همین‌طور از جانب دو شخص در اتاق بازرگانی معرفی شده باشند. موقعی یک بازرگان خارجی حق دارد در کشور ایران فعالیت‌های بازرگانی انجام دهد که به‌طور متقابل بازرگانان ایرانی نیز بتوانند به فعالیت‌های بازرگانی خود در آن کشور ادامه دهند. بدین معنا که در این شرایط معامله دو جانبه امکان‌پذیر است.

در ادامه این مطلب حامد امیری وکیل خوب اصفهان بیشتر درباره دریافت کارت و مدت زمان اعتبار کارت بازرگانی صحبت خواهد کرد.

بنابراین اگر مایل هستید در این زمینه اطلاعاتی به دست آورید، حتما این مقاله را تا پایان مطالعه نموده و در انتها سوالات و نظرات خود را برای ما درج کنید.

برای اخذ کارت چه مراحلی را باید طی کنیم؟

وکیل باتجربه اصفهان می‌گوید: در صورتی‌که برای اولین بار اقدام به دریافت کارت بازرگانی کرده‌اید، می‌بایست مدارکی اعم از:
کارت ملی مدیرعامل و شناسنامه، انتشار آگهی تاسیس شرکت در روزنامه کثیرالانتشار، مفاصا حساب دارایی و پلمپ دفاتر، سند یا اجاره نامه محل شرکت و اظهارنامه ثبت نام در یکی از دفاتر بازرگانی و… را مهیا کرد.

در بین این مدارک، دریافت مفاصا حساب دارایی برای فرد در مقایسه با سایر مدارک زمان‌برتر خواهد بود. چون موقعی که شخص می‌خواهد برای نخستین بار جهت دریافت کارت بازرگانی اقدام نماید، اول می‌بایست نسبت به ایجاد پرونده الکترونیکی در اداره مالیات اقدام کند و پس از آن مفاصا حساب خود را اخذ کند. روند تشکیل پرونده تا دریافت مفاصاحساب بین ۱ هفته تا 10 روز زمان می‌برد.
در مرحله دیگر فرد می‌بایست گواهی عدم سوءپیشینه اخذ کند. دریافت این مورد بین 3 روز تا ۱ هفته زمان نیاز خواهد داشت.

کارت بازرگانی چیست؟ بعد از گرفتن گواهی عدم سوءپیشینه می‌بایست در رابطه با پلمپ دفاتر اقدام نمود. این روند هم امکان دارد بین ۱ هفته الی 10 روز طول بکشد. چراکه می‌بایست به مناطق حوزه‌های پستی مراجعه کرد و درخواست پلمپ دفاتر را تحویل داد.

بعد از اخذ دفاتر از اداره پست، می‌بایست فرد ضمن رجوع به سازمان ثبت شرکت‌ها، اظهارنامه ثبت و گواهی پلمپ دفاتر خود را دریافت کند. سپری کردن این مراحل هم 10 روز طول خواهد کشید.

مدارک دریافت کارت بازرگانی

کارت بازرگانی چیست؟ تحویل اظهارنامه ثبت نام در دفتر بازرگانی مستلزم آن است که به تایید سازمان ثبت شرکت‌ها رسیده باشد. همچنین ضروری است متقاضیان آن را امضا کرده باشند. به‌منظور دریافت اصل گواهی پلمپ دفاتر می‌توان به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه نمود.

مدارک برای اخذ کارت بازرگانی به شرح زیر:

  • – عرضه گواهی عدم سوء پیشینه ( برای دریافت آن الزامی است که از تاریخ آن 6 ماه نگذشته باشد )
  • – فرم کارت بازرگانی وعضویت را در دو صفحه تکمیل کرد. این فرم را می‌توان از طریق وب سایت دریافت کرد. به همراه مهر و امضا و نیز تاییدیه امضا از طریق دفتر اسناد رسمی ارائه نمود
  • – جهت صدور کارت بازرگانی فرد نیاز به دریافت مفاصاحساب و پرداخت مالیات براساس قانون مالیات‌های مستقیم ماده 186 می‌باشد که در این شرایط با همراه داشتن مفاصاحساب دریافت کارت بازرگانی امکان‌پذیر خواهد بود
  • – تحویل مدارک شناسایی درخواست کننده اعم از کارت بازرگانی و شناسنامه
  • – 3 قطعه عکس 4*6 (حتی‌الامکان جدید، تمام رخ و ساده باشد)
  • – تحویل اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر(حداقل دیپلم)
  • – تحویل اصل کارت نظام وظیفه یا معافیت دائم برای آقایان به‌منظور برابر با اصل شدن و تعدادی کپی از پشت و روی آن
  • – داشتن حداقل 23 سال سن تمام
  • – در خصوص تاسیس و تمامی تغییرات شرکت که در عنوان شرکت صادرات و واردات شرط شده باشد
  • – اصل وکپی کارت نظام وظیفه
  • – اصل و کپی کارت ملی
  • – شناسه ملی شرکت (شش قطعه عکس 4*6 و فتوکپی از کلیه صفحات شناسنامه)
  • – اصل و کپی ومدرک تحصیلی
  • – دارا بودن و تحویل مدارک مالکیت ملک که ضروری است به اسم درخواست کننده باشد، به این گونه که یا اجاره‌نامه جهت محل کار و یا دفتر مرکزی و یا سند مالکیت ۶ دانگ
  • – گواهی بانک مربوط به حساب جاری درخواست کننده
  • – گواهی منوط به تایید امضاء درخواست کننده از طریق دفترخانه
  • – در صورت داشتن وکیل و یا نماینده قانونی، ارائه اصل وکالتنامه رسمی

دریافت کارت بازرگانی چقدر طول می‌کشد؟

کارت بازرگانی چیست؟ حامد امیری در پاسخ می‌گوید: دریافت کارت بازرگانی معمولاً در بازه زمانی بین 15 تا 30 روز کاری طول خواهد کشید. که هر چه در هنگام انجام امورات ثبتی از تجربیات اشخاص خبره بهره بگیرید سریع‌تر به اهداف خویش در حیطه اخذ کارت بازرگانی دست پیدا خواهید کرد.

در صورت تمایل به اخذ کارت بازرگانی در حداقل زمان ممکن به‌طور کاملاً تخصصی می توانید از وکیل کارآمد و مجرب مشاوره بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کند و به شما در انجام امورات ثبتی و اخذ کارت بازرگانی یاری رساند. برای مشاوره با حامد امیری بهترین وکیل اصفهان می توانید هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری اقدام نمایید.

صدور کارت بازرگانی چقدر زمان لازم دارد؟

بر اساس توضیحاتی که جهت سپری کردن مراحل به آن‌ها اشاره نمودیم، حدود 30 الی 40 روز از اقدام تا اخذ کارت بازرگانی برای اولین بار می‌بایست طی شود، زمان می‌برد.

با این‌حال می‌بایست توجه داشت که چنانچه برای تمدید کارت بازرگانی اقدام کرده‌اید به‌طور قطع پروسه تمدید در مدت زمان اندکی انجام خواهد شد.

تمدید کارت بازرگانی چقدر زمان میبرد؟

کارت بازرگانی چیست؟ آن‌طور که بیان می‌کند: بر اساس گواهی موضوع ماده 186، جهت صدور، تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب، می‌بایست از اداره امور مالیاتی تاییدیه‌ای مبنی بر پرداخته شدن بدهی مالیاتی خود داشته باشید. دریافت این تاییدیه بین 3 روز تا یک هفته طول خواهد کشید.

به همراه آن، گرفتن مفاصا حساب و نیز گواهی پرداخت بیمه از اداره تامین اجتماعی معمولاً روندی زمان‌بر و به چندین بار مراجعه در این خصوص به شعب سازمان نیازمند است.

هنگامی که شخص دو مدرک مذکور را دریافت نمود، حداکثر تا 48 ساعت، کارت بازرگانی جدید فرد صادر و یا کارت قدیمی تمدید خواهد شد. صدور مجدد و تمدید کارت بازرگانی چیزی حدود 10 روز تا ۱ ماه طول خواهد کشید.

مدت اعتبار کارت بازرگانی

اعتبار کارت بازرگانی صادر گردیده یک سال خواهد بود. به این طریق که پس از پایان انقضای کارت، درخواست کننده جهت تمدید کارت باید مجددا اقدام کند. امکان دارد ابطال کارت بازرگانی اختیاری یا اجباری باشد.

برای دریافت کارت بازرگانی به کجا مراجعه نمایم؟

بهترین وکیل حقوقی: تمدید و صدور کارت بازرگانی در اتاق‌های بازرگانی و از طریق کارشناسان اتاق بازرگانی صورت می‌پذیرد.

ایشان مدارک درخواست کننده را تحویل می‌گیرند و بعد از بررسی برای تایید نهایی به سازمان صمت ارجاع می‌دهند. مدت زمانی که به‌منظور انجام این فرآیند می‌بایست طی شود، به کامل بودن یا عدم تکمیل مدارک فرد مربوط است.

توسعه سامانه‌های آنلاین و انجام فوری استعلامات لازم، شرایطی را ایجاد کرده است که در صورتی‌که مدارک شخص کامل باشد، حتی در چند ساعت هم صدور کارت بازرگانی دور از ذهن نخواهد بود.

به این طریق که چنانچه شخص ابتدای یک روز کاری برای صدور یا تمدید کارت بازرگانی خود اقدام نماید، می‌تواند کارت جدید خود را در انتهای وقت اداری همان روز دریافت کند.

نکاتی درخصوص اخذ کارت بازرگانی

  • کارمندان تمام وقت دستگاه‌های دولتی قادر نیستند کارت بازرگانی دریافت کنند.
  • هر فرد نمی‌تواند بیشتر از یک کارت بازرگانی از جمله حقوقی یا حقیقی داشته باشد.
  • جهت هر واحد ملکی تتها یک کارت بازرگانی صادر می‌شود.
  • نشانی‌های مندرج در اظهارنامه ثبتی، سند مالکیت یا اجاره نامه و مفاصا حساب دارائی می‌بایست تجاری و با یکدیگر تطابق داشته باشند.
  • حضور درخواست‌کننده کارت در تمامی مراحل پذیرش و ارائه کارت ضروری می‌باشد.

همان‌طور که در این مقاله توضیح دادیم کارت بازرگانی جوازی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی اختیار داده خواهد شد که به امور تجارت خارجی مشغول گردد. مطابق با مقرراتی که در حال حاضر در حال اجرا می‌باشد، اعتبار کارت بازرگانی از زمان صدور آن یک سال است و برای تمدید کارت بازرگانی هم با تحویل مدارک مورد نیاز جهت مدت مذکور صورت می‌پذیرد.

مدت اعتبار کارت بازرگانی بنا به درخواست متقاضی از 1 تا 5 سال است که در صورت تایید از طریق وزارت بازرگانی اعتبار دارد. ممکن است ابطال کارت بازرگانی اختیاری یا اجباری باشداز تشکیل پرونده در اداره مالیات تا گرفتن کارت بازرگانی چقدر طول میکشد؟متوسط زمانی که باید تا رسیدن کارت بازرگانی در نظر بگیریم چقدر است؟ اینها سوالاتی هستند که برای شما و بسیاری دیگر از افرادی که نسبت به دریافت این کارت اقدام می کنند بوجود می آید. در ادامه این مطلب شما را راهنمایی خواهیم کرد تا بتوانید با داشتن اطلاعات کافی نسبت به طی کردن مراحل اداری و ثبت مدارکتان اقدام کنید.

برای دریافت کارت بازرگانی چه مراحلی را باید طی کنیم؟

اگر که برای نخستین بارنسبت به دریافت کارت بازرگانی دارید، باید مدارکی از قبیل: شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل، آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی، پلمپ دفاتر و مفاصا حساب دارایی، اظهارنامه ثبت نام در یکی از دفاتر بازرگانی، سند یا اجاره نامه محل شرکت و … را فراهم کنید. در میان این مدارک، اخذ مفاصا حساب دارایی برای شما نسبتا به بقیه زمانبرتر خواهد بود. زیرا زمانی که میخواهید برای اولین بار برای گرفتن کارت بازرگانی اقدام کنید، ابتدا باید نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی در اداره مالیات اقدام کرده و سپس مفاصا حساب خود را دریافت کنید. پروسه تشکیل پرونده تا اخذ مفاصا بین یک هفته تا 10 روز زمان نیاز دارد.

در مرحله بعد باید گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنید. اخذ این مورد زمانی بین 3 روز تا یک هفته را نیاز دارد.

پس از دریافت گواهی عدم سوء پیشینه باید نسبت به پلمپ دفاتر اقدام کنید. این پروسه نیز ممکن است بین یک هفته الی 10 روز زمان ببرد. زیرا باید به مناطق حوزه های پستی مراجعه کنید و تقاضای پلمپ دفاتر را ارائه کنید. پس از دریافت دفاتر از اداره پست، باید ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها، اظهارنامه ثبت و گواهی پلمپ دفاتر خود را اخذ کنید. طی کردن این مراحل نیز به 10 روز زمان نیاز دارد.

صدور کارت بازرگانی چقدر زمان لازم دارد؟

طبق توضیحاتی که برای طی کردن مراحل به آنها اشاره کردیم، زمانی که از اقدام تا دریافت کارت بازرگانی برای بار اول باید طی شود، حدود 30 تا 40 روز است.البته باید توجه داشته باشید که اگر نسبت به تمدید کارت بازرگانی اقدام می کنید قطعا فرایند تمدید در زمان بسیار کوتاهتری صورت خواهد گرفت.

تمدید کارت بازرگانی چقدر زمان میبرد؟

طبق گواهی موضوع ماده 186، برای صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب، باید از اداره امور مالیاتی یک گواهی مبنی بر پرداخت بدهی مالیاتی تان داشته باشید. اخذ این گواهی بین 3 روز تا یک هفته زمان می برد. در کنار آن، اخذ مفاصا حساب و گواهی پرداخت بیمه از سازمان تامین اجتماعی معمولاً پروسه ای طولانی و نیازمند به مراجعه چند باره به شعب سازمان است.  زمانی که دو مدرک ذکر شده را دریافت کردید، ظرف مدت 48 ساعت کارت بازرگانی جدید شما صادر و یا کارت قدیمی تمدید خواهد شد

برای صدور یا تمدید بیزینس کارت به کجا مراجعه کنیم؟

صدور و تمدید کارت بازرگانی در اتاق های بازرگانی و توسط کارشناسان اتاق بازرگانی انجام می گیرد. آنها مدارک متقاضی را دریافت می کنند و پس از بررسی جهت تایید نهایی به سازمان صمت ارسال می کنند. زمانی که برای انجام این پروسه باید طی شود، منوط به کامل بودن یا عدم تکمیل مدارک شماست.

دکمه بازگشت به بالا