اقتصادیبرترینهای کسب و کار

همه چیز درباره طراحی کارت ویزیت وکیل

کارت ویزیت وکیل: اصول طراحی کارت ویزیت برای یک وکیل پایه یک دادگستری

سال‌ها پیش زمانی‌که تعداد افراد تحصیل‌کرده‌ کمتر بود، وکلایی که کاربلد بودند، به سرعت بین مردم شناسایی می‌شدند و دیگر نیاز چندانی به بازاریابی و تلاش برای توسعه‌ی پروژه‌های خود نداشتند. اما این روزها بسیاری از مشاغل و حوزه‌های تخصصی همانند حوزه‌های عمومی اشباع شده‌اند و وکلای کاربلد برای این‌که بتوانند پروژه‌های بهتری جذب کنند و موفقیت‌های بزرگ‌تری داشته باشند، مجبور هستند تا از روش‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات استفاده کنند.

کارت ویزیت یکی از ساده‌ترین راهکارهای بازاریابی و تبلیغات است که شما را به کاربران بسیار زیادی معرفی می‌کند. اگرچه با گسترش عصر دیجیتال و هجوم برندها به سمت این نوع از بازاریابی، استفاده از راهکارهای آفلاین کاهش پیدا کرده است، اما اکثر کارشناسان دیجیتال مارکتینگ معتقدند که قرار گرفتن در معرض دید مخاطب به شیوه‌ی کارت‌های ویزیت یکی از بهترین راهکارهای استفاده از محتوا و در ذهن ماندن کاربر است.

البته این نکته را همواره باید به یاد داشته باشید که از کارت‌های ویزیت در شرایط مناسب خود استفاده کنید. زمانی که در یک رویداد شرکت کرده‌اید، زمانی که با یک مخاطب بالقوه در حال صحبت هستید و حدس می‌زنید که به کمک شما نیاز داشته باشد، زمانی که با یک همکار صحبت می‌کنید و احساس می‌کنید که رابطه‌ی کاری شما می‌تواند بهتر شود، کارت ویزیت ادامه‌ی ارتباط شما را راحت‌تر کند.

اطلاعات مهمی که باید در کارت ویزیت وکلا قرار داشته باشند

کارت ویزیت شما حتما باید حاوی اطلاعات و داده‌های مختلفی باشد. قبل از اقدام برای طراحی به استراتژی محتوای خود روی کارت ویزیت فکر کنید. آیا می‌خواهید فردی که کارت شما را دریافت می‌کند، مشتری نهایی شما باشد؟ آیا می‌خواهید او را به وب‌سایت خود هدایت کنید؟ آیا می‌خواهید شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کند؟ و … .

    حتما یک المان از صنعت وکالت روی کارت شما وجود داشته باشد

    نام و نام‌خانوادگی و عنوان شغلی خود را به کارت اضافه کنید

    حتما روی کارت اطلاعات تماس داشته باشید

    به پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود لینک دهید

    آدرس وب‌سایت برای دریافت اطلاعات بیشتر (می‌تواند به صورت کیو آر کد باشد)

شاید فکر کنید که به عنوان یک وکیل حتما باید یک کارت ویزیت رسمی طراحی کنید، اما آمارها نشان می‌دهند به یاد ماندنی‌ترین کارت‌های ویزیت کارت‌هایی هستند که خلاقانه بوده و طرح‌ متفاوتی داشته باشند. کارت ویزیت شما باید:

  • اعتماد به نفس شما را نشان دهد
  • جلوه‌ای از موفقیت‌های شما باشد
  • اعتماد کاربر را جلب کند
  • به کاربر احساس راحتی القا کند

و همه‌ی این‌ها تنها با یک طراحی خلاقانه کارت ویزیت وکیل امکان‌پذیر است.

کارت ویزیت مدرن

این سبک از طراحی با استراتژی محتوایی خلاصه و مفید، بهره‌گیری از حداقل ۲ رنگ و اشکال هندسی یک انتخاف عالی برای وکلای جوان و تازه‌کار است. بخش بزرگی از این کارت‌های ویزیت معمولا خالی و ساده است تا قسمت‌های طراحی شده بیشتر در معرض دید قرار بگیرند.

کارت ویزیت وکلا با طراحی کلاسیک

اصطلاح کلاسیک معمولا معنای منسوخ شده یا کسل کننده می‌دهد، اما به هیچ وجه به این معنا نیست.

کارت‌های ویزیت مبتکرانه برای وکلا

وکیل‌هایی که به دنبال مشتریان بالقوه هستند، باید به سمت این نوع از طراحی‌ها حرکت کنند. در واقع، این نوع از کارت‌های ویزیت به مخاطبان شما نشان می‌دهد که شما می‌توانید خارج از چارچوب فکر کنید. این طرح برای وکلایی که به صورت انفرادی کار می‌کنند و می‌خواهند متفاوت‌تر از بقیه باشند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است. در این کارت‌ها معمولا از رنگ‌های روشن، اشکال غیررسمی و روش‌های خاص استفاده می‌شود.

بسیاری از وکلایی با مراجع دولتی و شرکت‌های بزرگ همکاری دارند، باید در طراحی کارت ویزیت خود این سبک را انتخاب نمایند. کارت‌های ویزیت کلاسیک اغلب تک‌رنگ (مشکی، سفید، آبی و طلایی) هستند و از فونت‌های ساده استفاده می‌کنند. این کارت‌ها کاملا ساده و از تایپوگرافی رسمی، ساده و خوانا بهره می‌برند.

کارت‌های ویزیت غیررسمی وکلا

این کارت‌های ویزیت حاوی این شعار هستند، همه‌ی وکلا برای پول کار نمی‌کنند، ما عاشق کارمان هستیم و معتقدیم هر کسی باید بتواند با کمک وکلا از حقوق خود دفاع کند. در بسیاری از موارد این کارت‌های ویزیت همراه با ایده‌های خلاقه‌ی بشردوستانه طراحی می‌شوند و مناسب شرکت‌های کوچک و وکلای جوان هستند که به دنبال کسب اسم و شهرت می‌باشند.

چگونگی طراحی کارت ویزیت وکالت جذاب:

طراحی کارت ویزیت وکالت باید به نحوه درست و صحیح انجام شود. همان‌طور که گفته شد برای داشتن نتیجه عالی در این زمینه باید سه فاکتور را رعایت کنید. این سه فاکتور شامل طراحی گرافیکی، نحوه چاپ و انتخاب متریال است. هر سه این موارد در طراحی کارت ویزیت وکالت به نوعی نقش دارند. البته موارد گفته شده در بالا هر کدام شامل فاکتورهای گوناگونی است که در ادامه مطالب به آن‌ها می‌پردازیم.

نحوه طراحی کارت ویزیت وکالت بر اساس نکات گرافیکی:

در طراحی کارت ویزیت وکالت یکی از مهم‌ترین موارد نکات گرافیکی است. طراحی موفقیت‌آمیز کارت ویزیت تا حد بسیار زیادی بستگی به نکات گرافیکی دارد. البته طراحی گرافیکی جنبه‌های گوناگونی دارد و کارت ویزیت حرفه‌ای از تمام این جنبه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. اطلاعات موجود در کارت ویزیت و نحوه چینش آن‌ها، طرح‌ها و تصاویر موجود در کارت ویزیت و نحوه قرار گرفتن آن‌ها، رنگ و کنتراست رنگی موجود در بین عناصر مختلف موجود در بیزینس کارت‌ها از جمله مواردی است که در طراحی گرافیکی حائز اهمیت است.

اگر طراح به طور کاملا حرفه‌ای روی این موارد کار کند کارت ویزیت شما جذاب و زیبا می‌شود. یکی از راه‌هایی ک به شما کمک می‌کند طرح بهتری داشته باشید دیدن نمونه‌های خارجی و ایرانی موجود در سایت‌های مختلف است. نمونه کارت ویزیت وکالت لایه باز و نمونه کارت ویزیت وکالت خارجی در سایت‌های مختلف وجود دارند. برای دیدن این نمونه‌ها کافی است کارت ویزیت مورد نظر خود را سرچ کنید.

طراحی کارت ویزیت وکالت با توجه به اطلاعات موجود در آن:

طراحی کارت ویزیت وکالت باید بر اساس اطلاعات موجود در آن انجام شود. اطلاعات کارت ویزیت مهم‌ترین عاملی است که این کارت‌های کوچک را ارزشمند می‌کند. در نتیجه اطلاعاتی که روی کارت ویزیت‌ها هستند اهمیت زیادی دارند و باید به دقت انتخاب و نوشته شوند. ابتدا باید بدانید که چه اطلاعاتی را باید در کارت خود ذکر کنید.

 اطلاعاتی مانند شعار دلخواه، عنوان شغلی، نام و نام خانوادگی، شماره‌های تماس، آدرس، راه‌های ارتباطی دیگر و غیره در کارت ویزیت‌ها ضروری هستند. البته باید دقت کنید این اطلاعات باید کوتاه و مختصر باشند و کارت ویزیت شما را شلوغ نکنند. در صورتی که اطلاعات به اندازه لازم باشند و کارت ویزیت را زیادی شلوغ نکند تاثیر مثبتی بر جذابیت بیزینس کارت‌ها دارند.

در طراحی کارت ویزیت وکالت یکی از مهم‌ترین نکات نحوه چینش اطلاعات است. به یاد داشته باشید که نحوه چینش اطلاعات به چشم بیننده الگویی می‌دهد. این الگو باعث می‌شود چشم بیننده به طور ناخودآگاه مطالب مهم را زودتر ببیند. البته فونت مورد استفاده و سایز نوشته نیز تا حد زیادی الگویی به چینش اطلاعات می‌دهند. انتخاب فونت نیز مسئله بسیار مهمی است و باید در نهایت دقت و بر اساس شغل شما که وکالت است انتخاب شود.

طراحی کارت ویزیت وکالت

همان‌طور که در کارت ویزیت وکالت خارجی مشاهده می‌کنید بهتر است از فونت‌هایی که رسمی و ساده هستند در این نوع کارت ویزیت‌ها استفاده کنید. به طور کلی بیزینس کارت‌های مربوط به وکالت رسمی هستند و باید انتخاب‌هایی بر این اساس داشته باشید. اندازه فونت نیز باید طوری انتخاب شود که خوانایی متن را حاصل شود. اندازه‌های خیلی کوچک و خیلی بزرگ برای کارت ویزیت‌ها اصلا مناسب نیست.

 بهتر است با توجه به فونتی که دارید بین شماره 8 تا 16 را انتخاب کنید. نکته آخر در رابطه با اندازه فونت این است که سعی کنید نوشته‌هایی که اهمیت بیش‌تری دارند را با سایزهای بزرگ‌تر بنویسید. زیرا این کار تاکیدی بر روی اهمیت آن‌ها است و چشم مخاطب نیز آن‌ها را زودتر می‌بیند.

طراحی کارت ویزیت وکالت و طرح‌های روی آن:

دومین عامل در طراحی کارت ویزیت وکالت طرح‌ها و تصاویر موجود در آن‌ها و نحوه چینش این طرح‌ها است. تصاویری که در بیزینس کارت وکالت استفاده می‌شود باید با وکالت مرتبط باشند. یعنی از نظر مفهومی و ظاهری بیان‌کننده شغل وکیل بودن باشد. در این صورت است که کارت ویزیت شما تاثیر بهتری داشته و مردم را به خود و در نتیجه به کار شما جذب می‌کند.

در طراحی کارت ویزیت وکالت یکی دیگر از نکات در رابطه با طرح‌ها کنتراست رنگی آن‌ها با کارت ویزیت است. طرح‌های موجود باید با رنگ اصلی کارت ویزیت کنتراست رنگی داشته باشد. زیرا در این صورت چشم بیننده مرز‌ها را بهتر تشخیص می‌دهد و این امر باعث می‌شود بهتر طرح را ببیند. در نتیجه کنتراست رنگ‌ها کارت ویزیت شما را خواناتر می‌کند و جذابیت آن را بالا می‌برد.

طراحی کارت ویزیت وکالت با طرح‌هایی مانند ترازو که نمایان‌گر عدل است، گزینه خوبی برای شما است. البته تقریبا در همه کارت ویزیت وکالت خارجی و ایرانی از این طرح استفاده می‌کنند و این باعث شده طرح ترازو تکراری به نظر بیاید. اگر شما قصد دارید کارت ویزیتی خلاقانه داشته باشید بهتر است از طرح‌های خلاقانه‌تری نیز استفاده کنید. با استفاده از طرح‌های خلاقانه شما کارت ویزیت بهتری خواهید داشت. زیرا این دسته از کارت ویزیت‌ها فکر بیننده را برای مدت بیش‌تری به خود جلب می‌کند.

طراحی کارت ویزیت وکالت با توجه به رنگ‌ها:

طراحی کارت ویزیت وکالت با توجه به رنگ‌ها و کنتراست بین آن‌ها یکی دیگر از نکات گرافیکی است. رنگ کارت ویزیت نیز مانند طرح و تصاویر آن باید با شغل مورد نظر شما هم‌خوانی داشته باشد. برای کارت ویزیت وکالت بهترین رنگ‌ها رنگ‌های خنثی و سنگین است. برای این رشته رنگ‌های پاستیلی و روشن خیلی مناسب نیست. البته هستند کسانی که دوست دارند متفاوت باشند و بیزینس کارت وکالت خود را با رنگ‌های پاستیلی و روشن طراحی می‌کنند.

 اگر سلیقه و شخصیت فرد به گونه‌ای باشد که ترجیح آن رنگ‌های روشن است بدون شک این نوع کارت ویزیت بهترین نتیجه را برای این فرد خواهد داشت. پس در انتخاب رنگ کارت ویزیت شخصیت و سلیقه فرد مهم‌ترین عامل است. یکی از دلایلی که نمونه کارت ویزیت وکالت لایه باز رایگان که در سایت‌های مختلف وجود دارند تاثیر مثبتی ندارند این عامل است. زیرا این کارت ویزیت‌ها به طور شخصی برای شما طراحی نشده‌اند و نمی‌توانند تاثیر واقعی را روی روند رشد و پیشرفت شما داشته باشند.

در طراحی کارت ویزیت وکالت کنتراست رنگی را نیز در نظر داشته باشید. همان‌طور که قبلا در بحث طرح‌های روی کارت ویزیت گفته شد کنتراست رنگ بین عناصر موجود در کارت ویزیت بسیار مهم است. زیرا کنتراست خطوط و مرزها را تعیین می‌کند و به بیننده در دیدن بهتر کمک می‌کند. کنتراست رنگی باید بین محتویات روی کارت ویزیت و رنگ اصلی آن باشد. در این جا محتویات روی بیزینس کارت وکالت طرح‌ها و نوشته‌های آن است. یکی از راه‌های آسان و تاثیرگذار در این زمینه استفاده از رنگ‌های مکمل است. با این کار شما کارت ویزیتی حرفه‌ای و هنری را طراحی می‌کنید که تاثیرگذاری زیادی نیز خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا