برترینهای کسب و کارعمومی

راهنمای انتخاب رنگ پرده با روفرشی

در منزل هر ایرانی فرش جایگاهی ویژه داشته و از جمله مهمترین وسایل محسوب می شود. با توجه به گران قیمت شدن انواع فرش از دستباف گرفته تا انواع فرش ماشینی، نگهداری از فرش اهمیت زیادی پیدا کرده است. از آنجایی که فرش های ماشینی با گذشت زمان کیفیت و درخشش اولیه خود را از دست می دهند استفاده از روفرشی می تواند باعث افزایش عمر مفید آن شود. با این حال انتخاب طرح روفرشی و به ویژه انتخاب رنگ روفرشی موضوع مهمی است که تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی و حتی مراقبت از فرش دارد همچنین شما میتوانید با انتخاب روفرشی های جدید منزل خود را با وسیله های دیگه ست کنید چون تغییر مبل و پرده منزل را بخواهیم تغییر دهیم باید هزینه های زیادی پرداخت کنیم  .

A guide to choosing the color of curtains with carpet

امروزه روفرشی ها برای حفاظت از بافت درخشش فرش های ماشینی در طرح ها و رنگ ها و انواع مختلف در بازار موجود هستند. در گذشته روفرشی ها چندان ظاهر جذابی نداشتند و زمانی که روی فرش قرار می گرفتند دیگر خبری از جذابیت فرش و جلوه آن نبود. اما روفرشی های جدید در طرح ها و سبک های متنوع به شما این امکان را می دهند که جلوه و ظاهر جدیدی به فرش خود بدهید. زمانی که فرش خود را با یک روفرشی زیبا همچنین شما میتوانید کاور فرش مناسب انتخاب کنید که از فرش شما محافظت کنید این طور به نظر می رسد که یک فرش جدید خریداری کرده اید.

همچنین اگر از رنگ فرش خود راضی نیستید و دیگر رنگ فرشتان با دکوراسیون جدید منزلتان هماهنگی ندارد و بودجه ای برای تعویض فرش ندارید با هزینه ای مقرون بصرفه می توانید روفرشی ای با رنگ مورد پسندتان خریداری کرده و فرش قدیمی را با آن کاور کنید.

همان طور که اشاره شد تنوع بالایی از طرح و رنگ روفرشی دست مشتری را در انتخاب باز گذاشته اما همین تنوع زیاد هم ممکن است به سخت تر شدن انتخاب منجر شود. انتخاب رنگ روفرشی تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون منزل شما خواهد داشت؛ بنابراین در سوی مقابل انتخاب رنگ اشتباه تاثیر نامطلوبی بر ظاهر و جلوه منزل شما می گذارد. در این مطلب با بیان برخی از نکات به شما کمک می کنیم رنگ مناسبی مطابق با دکوراسیون داخلی منزل خود برای روفرشی انتخاب کنید.

تناسب با رنگ مبلمان و دکوراسیون

برقراری تناسب میان رنگ مبلمان و روفرشی تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون منزل خواهد داشت. همیشه به خاطر داشته باشید که بهتر است رنگ روفرشی نسبت به رنگ مبلمان غالب تر و تیره تر باشد. به ویژه اگر می خواهید هنگام حضور مهمان روفرشی را از روی فرش خود برنداریدعلاوه بر مبلمان، انتخاب رنگ روفرشی بستگی زیادی به دکوراسیون داخلی منزل دارد. برای منازلی که دارای چیدمانی به سبک مدرن هستند روفرشی ساده مدرن تکرنگ یا با طرح گلیم انتخاب مناسبی هستند. در دکوراسیون های کلاسیک تقریبا روفرشی هایی با طرح سنتی می توانند بیشتر جذابیت ایجاد کنند. همچنین روفرشی های وین تیج نیز گزینه بهتری خواهند بود.

توجه به نحوه استفاده

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای انتخاب رنگ روفرشی توجه به نحوه استفاده از آن است. به عنوان مثال اگر شما در منزل فرزند کوچک دارید و یا از حیوان خانگی نگهداری می کنید، روفرشی سریع تر لکه شده و چرک می شود. بنابراین بهتر است از روفرشی هایی با رنگ تیره در منزل خود استفاده کنید.

از طرف دیگر نوع نیاز افراد خانواده هم در انتخاب رنگ روفرشی تاثیرگذار است. مثلا فرزند نوجوان شما با آبرنگ نقاشی میکند یا از چسب و لوازم مختلف برای ساخت کاردستی استفاده می کند تمامی این موارد باید حین انتخاب رنگ مورد توجه قرار گیرد.همچنین خانه های پر رفت و آمد و شلوغ بهتر است روفرشی تیره داشته باشند. اما در صورتی که پذیرایی منزل تنها برای پذیرایی از مهمان مورد استفاده قرار می گیرد روفرشی با رنگ روشن انتخاب مناسبی خواهد بود.

رنگ مد روز

روفرشی هم مانند فرش قرار است برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین انتخاب رنگ روفرشی مطابق با مد روز کار درستی نیست. بهتر است معیارهای مهم دیگری برای انتخاب رنگ روفرشی مدنظر قرار گیرد.

به ویژه اگر قرار است از روفرشی های یزد نساج خریداری کنید، بهتر است دنبال روفرشی با رنگ سال نباشید؛ چراکه این روفرشی ها تضمین کیفیت دارند و سال های سال برایتان کار می کنند؛ در نتیجه مطمئن باشید که روفرشی که خریداری می کنید حداقل تا چند رنگ سال دیگر را نیز به خود خواهد دید.البته اگر قصد تغییر روفرشی خود به صورت سالانه را دارید، می توانید این کا را انجام دهید. خوشبختانه در این زمینه نیز یزد نساج به دلیل تنوع رنگ بسیار بالا، می تواند به شما برای بهترین انتخاب کمک کند.

جسور بودن در انتخاب رنگ روفرشی

در صورت آشنایی با اصول طرحی دکوراسیون داخلی یا داشتن سلیقه خوب در انتخاب رنگ توصیه می کنیم به جای استفاده از ترکیب های رنگی مرسوم برای روفرشی جسارت به خرج داده و از ترکیب رنگ های جدید استفاده کنید.رنگ های مدرن جذابی برای روفرشی ارائه شده است که قطعا چشمان شما را به خود خیره می کند. جسور باشید و روفرشی های خوش رنگ را انتخاب کنید؛ نه هما چیزی که همه انتخاب می کنند. روفرشی های فیروزه ای، وین تیج و… می توانند انتخاب های خوبی باشند.

نوع کاربری فضا و تاثیر آن بر انتخاب رنگ روفرشی

نوع کاربری فضا ارتباط مستقیمی با انتخاب رنگ روفرشی دارد. حتما پیش از انتخاب رنگ روفرشی با همه اعضای خانواده مشورت کنید. اینکه اعضای خانواده از از هر فضایی از منزل به چه نحو استفاده می کنند اهمیت زیادی در انتخاب رنگ روفرشی دارد.به عنوان مثال اگر نشیمن منزل برای انجام فعالیت های روزانه مورد استفاده قرار می گیرد رنگ روفرشی آن باید رنگ گرم و غالبی داشته باشد در حالیکه اگر نشیمن به عنوان فضایی برای استراحت در نظر گرفته شود می توان از روفرشی با رنگ های سرد استفاده کرد.

ارتباط فضای اتاق و انتخاب رنگ روفرشی

در انتخاب رنگ روفرشی هایی که غیر از سالن پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند، به ویژه برای اتاق خواب یا اتاق کار، بهتر است حتما توجهی به فضای اتاق داشته باشید. اگر فضای اتاق کوچک و باریک است و یا سقف کوتاهی دارد استفاده از روفرشی هایی با رنگ خنثی فضای اتاق را دلبازتر نشان می دهد.برای اتاقی که فضای سردی دارد و یا بیش از حد بزرگ است استفاده از روفرشی با رنگ های گرم و تیره تر محیط صمیمی و دنجی ایجاد می کند.

همخوانی رنگ روفرشی با کف اتاق

یکی از نکات مهمی که باید در انتخاب رنگ روفرشی مدنظر قرار گیرد توجه به رنگ کف اتاق است. امروزه در بیشتر منازل کف خانه با سنگ، سرامیک یا پارکت پوشش داده شده است. در بعضی منازل هم کف خانه با موکت پوشش داده می شود. در هر صورت توجه به رنگ زمینه کف اتاق اهمیت زیادی دارد.اگر کف اتاق روشن باشد استفاده از روفرشی با رنگ تیره جلوه بهتری ایجاد خواهد کرد و بالعکس استفاده از روفرشی هایی با زمینه روشن برای منازلی که کف پوش تیره دارند مناسب خواهد بود.

تقسیم بندی کلی رنگ ها

اصولا رنگ ها در سه دسته کلی گرم- سرد و خنثی تقسیم می شوند.

  • رنگ های گرم مناسب فضاهایی پر رفت و آمد و شلوغ مانند آشپزخانه و نشیمن هستند. از جمله رنگ های گرم می توان به قرمز و نارنجی اشاره کرد.
  • رنگ های سرد مانند آبی و سبز کم رنگ بیشتر برای اتاق خواب کاربرد دارند و حس آرامش را به فرد القا می کنند.
  • رنگ های خنثی مانند سفید- خاکستری و بژ در هر فضایی به عنوان رنگ مکمل می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

برای انتخاب رنگ روفرشی حتما به دسته بندی کلی رنگ ها دقت داشته باشید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم با اشاره به یکسری از نکات به شما در انتخاب رنگ روفرشی منچگونه پرده مناسب منزلمان را انتخاب کنیم؟به گزارش : یکی از مراحل اجرای دکوراسیون منزل، انتخاب پرده است. انتخاب کردن پرده مناسب برای خانه های مختلف و حتی برای فضاهای مختلف هر خانه متفاوت است همچنین شما میتوانید برای خرید پرده آماده به سایت های متنوعی را نگاه کنید تا ایده های جدیدی به ذهنتان برسد و نکات گوناگونی وجود دارند که در انتخاب بهترین پرده برای خانه شما اهمیت دارند.

انتخاب کردن پرده برای هر فضایی نیاز به در نظر گرفتن نکاتی دارد که کمک می کنند کاربری و زیبایی آن فضا بیش تر شود. اگر نمی دانید چطور باید برای منزلتان پرده انتخاب کنید،.نحوه انتخاب پرده مناسب برای خانه های مختلف و حتی فضاهای مختلف یک خانه متفاوت است.پیش از هر کاری، باید محل پرده را مشخص کنید. محل قرار گرفتن پرده، تاثیر زیادی روی دیگر ویژگی های آن دارد. همان طور که در مقدمه نیز گفتیم، نحوه انتخاب پرده مناسب برای خانه های مختلف و حتی فضاهای مختلف یک خانه متفاوت است. مثلا با پرده های اتاق خواب و نشیمن فرق دارند.

منبع:

buy textiles

دکمه بازگشت به بالا