عمومیبرترینهای کسب و کار

آیا پرده زبرا چاپی و پرده شید چاپی قابل شستشو هستند؟

معرفی کامل ویژگی های پرده شید چاپی

معرفی کامل ویژگی های پرده شید دکوپیک چاپی از نمونه پرده های بسیار کاربردی برای اتاق خواب، و سالن پذیرایی و حتی دفتر کار می باشد که تنوع زیادی در آنها وجود دارد. این پرده ها دارای طرح های متنوعی بوده و به صورت دلخواه می توان طرح مورد نظر را برای آنها چاپ نمود. در ادامه این مطلب ویژگی ها و مدل های مختلف پرده های شید چاپی را معرفی نموده و نکات مهمی را درباره قیمت و نحوه خرید آنها شرح خواهیم داد.

پرده شید چاپی بهتر است یا ساده؟

شید از جمله پرده های بسیار پرطرفدار می باشد که به صورت کرکره ای و در حالت افقی بالا و پایین رفته و باز و بسته میشود. بر روی سطح این پرده ها دوخت های افقی ایجاد میشود تا در حالت جمع به صورت پلیسه ای روی هم قرار گیرند. این پرده ها از نظر جنس پارچه و نوع طرح آنها تنوع زیادی دارند و متناسب با سبک دکوراسیون حق انتخاب های بالایی خواهید داشت. اما اگر به دنبال پاسخ برای این سوال هستید که پرده شید چاپی بهتر است یا ساده، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید.

اگر اتاق یا محیطی که این پرده های برقی نصب میشوند دارای فضای کمی بوده و ارتفاع دیوارها کوتاه است و از نظر نورپردازی نیز با ضعف مواجه هستند، بهتر است طرح های ساده را انتخاب کنید. اگر طرح های چاپ شده بر روی این پرده ها از نظر رنگ و المان ها و اشکال و غیره شلوغ باشد، باعث میشود تا فضا کوچکتر جلوه کند.

علاوه براین، تنوع رنگی بالا باعث میشود تا فضا از نظر نور و روشنایی نیز تاریک تر بنظر برسد. به همین دلیل بهتر است در این شرایط تا حد امکان از طرح های ساده برای شید چاپی استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید پرده را با زمینه سفید و طرح های بسیار کم با رنگ های ملایم و روشن انتخاب کنید که نتیجه ای فوق العاده را به همراه خواهد داشت.

جنس پرده شید چاپی چیست؟

علاوه بر طرح و رنگ چاپ شده بر روی پرده، لازم است به جنس آنها نیز دقت داشته باشید. پرده شید را می توان با جنس های مختلفی اجرا کرد اما برای اینکه طرح و تصویر روی آنها چاپ شود، جنس مهم است. در حالت کلی با توجه به تجهیزات و دستگاه هایی که ارائه دهندگان این پرده ها در اختیار دارند، می توان طرح را روی زمینه های مختلفی چاپ نمود. به عبارت دیگر، نه تنها بر روی پارچه های نخ و کتان و غیره، بلکه بر روی سولیت و بنر نیز این امکان وجود دارد.

سولیت و بنر بدنه تقریبا پلاستیکی دارند و امکان چاپ هر نوع طرح و رنگ بر روی آنها وجود داشته و قابل شستشو نیز می باشند. پرده های سولیت شید با طرح های چاپی بیشتر برای محیط آشپزخانه و سرویس بهداشتی و دفتر کار کاربرد دارد. همچنین با مطالعه ی پرده شید تصویری اطلاعاتی بیشتری در این نوع از پرده های شید اطلاعات کسب کنید.

پرده های شید چاپی چه کاربردی دارند؟

با توجه به طرح و رنگ و همچنین جنس در نظر گرفته شده برای این پرده ها می توان از آنها در محیط های مختلفی استفاده نمود. از مهم ترین موارد کاربرد پرده برقی شید چاپی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

·         شید چاپی آشپزخانه

یکی از اصلی ترین کاربردهای این مدل پرده آشپزخانه می باشد. چند دلیل برای این انتخاب وجود دارد که مهم ترین آنها، قابلیت شسشتوی آسان و تمیز کردن آنها می باشد. به دلیل وجود نم و رطوبت و همچنین ذرات روغنی زیاد که در فضای آشپزخانه معلق می باشند، پرده ها خیلی زود لک میشوند. به همین دلیل نیاز به تمیز کردن و شسشتوی مداوم آنها وجود دارد. شید چاپی با بدنه سولیت و بنر این امکان را فراهم می کند تا علاوه بر حفظ زیبایی محیط بتوان آن را براحتی شستشو نمود.

برای انتخاب راحت تر پرده آشپزخانه می توانید به مطالعه ی مقاله ی راهنمای انتخاب پرده آشپزخانه مدرن بپردازید و بهترین نوع پرده را برای آشپزخانه منزلتان انتخاب کنید.

·         شید چاپی دفتر کار

در محیط های کاری تلاش میشود تا لوگو و شعار برند و غیره بر روی بخش های مختلف قرار گیرد. در این شرایط می توان با پرده شید چاپی دو رو این فرصت را فراهم نمود تا لوگو و طرح های سازمانی مورد نظر روی پنجره ها نیز قرار گیرند. پرده های دو رو باعث میشوند تا از داخل و بیرون طرح روی پرده به درستی نمایش داده شود و تصویر زیبایی را در محیط بوجود آورد.

·         پرده چاپی سرویس بهداشتی

اندازه و ابعاد و طراحی داخلی در نظر گرفته شده برای سرویس بهداشتی و حمام ها متفاوت می باشد و در بسیاری از منازل پنجره های بزرگ نیز برای این محیط در نظر گرفته میشود. به همین دلیل نیاز به پرده برای سرویس بهداشتی و حمام احساس میشود. شید با طرح های چاپی که بدنه پلاستیکی و سولیت داشته باشند از جمله گزینه های مناسب و کاربردی برای این محیط می باشند. این پرده ها براحتی شستشو شده و بخار و رطوبت محیط تاثیر منفی بر روی آنها نخواهد داشت.

ویژگی های شید چاپی چیست؟

از مهم ترین ویژگی های این پرده ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت شستشوی آسان
  • تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ و امکان چاپ تصویر دلخواه بر روی پرده
  • طول عمر و ماندگاری بالای پرده در محیط های مرطوب و غیره
  • قابلیت تنظیم نور محیط با بالا و پایین رفتن پرده به اندازه دلخواه

قیمت شید چاپی چقدر است؟

قیمت شید چاپی به جنس بدنه، اندازه و ابعاد آن، نوع طرح و همچنین برقی یا دستی بودن ارتباط دارد. پرده هایی که طرح های دلخواه بر روی آنها چاپ میشود قیمت بیشتری نسبت به پرده های آماده دارند. علاوه براین، برقی بودن و استفاده از موتور بر روی این پرده ها در نهایت باعث میشود تا نسبت به نوع دستی قیمت بیشتری داشته باشند.

چطور پرده شید چاپی بخریم؟

پرده برقی از جمله مراکز ارائه دهنده انواع پرده شید چاپی با قیمت ارزان به صورت عمده و جزئی می باشد. این محصولات از نظر طرح و رنگ و جنس تنوع بالایی داشته و قبل از خرید می توانید برای انتخاب بهتر از مشاوره رایگان استفاده نمایید.

روش شستن پرده زبرا به صورت هفتگی یا فصلی

پرده زبرا چاپی باید فصلی یا ۶ ماه یکبار به طور کامل شسته شود. خانه تکانی عید نزدیک است و شستن پرده ها و شستن پرده‌ زبرا یکی از ارکان اصلی کارهای خانه تکانی می‌باشد. از آنجا که تنوع پرده‌ها زیاد بوده و هر کدام جنس و مدل خاص خود را دارند، شستن هرکدام نیز شیوه خاص خود را می طلبد. در این مطلب می‌خواهیم شما را با نحوه صحیح شستن پرده‌ زبرا آشنا کنیم .

برای خانه تکانی پرده های زبرا را چگونه بشوییم؟

همانگونه که می دانید ساختار پرده‌زبرا از تور و پارچه می باشد به همین منظور باید حداقل فصلی یکبار به طور کامل شسته شود. این کار از تجمع گرد و خاک و آلودگی در پارچه پرده پیشگیری می کند و مانع از ایجاد عوارضی مانند حساسیت می شود.

شستشوی پرده زبرا به صورت هفتگی

پرده‌ زبرا را می توان به صورت ایستاده در مکان خود با استفاده از بخار شور یا شامپو فرش غبار روبی کرد.

پرده زبرا ساده و پرده‌زبرا چاپی

شستن پرده‌ زبرا چاپی به صورت فصلی

پرده‌زبرا باید فصلی یا ۶ ماه یکبار به طور کامل شسته شود. جهت این کار ابتدا پرده را از پایه های نگه دارنده قاب آزاد کرده و در یک سطح صاف قرار دهید.

پرده زبرا چاپی

با استفاده از مواد شوینده که در آب حل شده ( ترجیحا بدون آنزیم و غیر اسیدی ) و به وسیله اسفنج نرم کف مالی شده شستشوی پرده‌زبرا را انجام دهید. سپس با فشار آب کم پرده را آبکشی کرده و آن را از یک مکان صاف آویزان کرده تا کاملا خشک شود و در نهایت پرده را در جای خود قرار دهید.

مزایا و معایب پرده های چاپی را بیشتر بشناسیم

استفاده از پرده های چاپی با توجه به رشد و تکامل تکنولوژی در صنعت چاپ روز به روز گسترده تر شده و سفارش برای آن نسبت به پوستر دیواری کوچک بیشتر می شود، بویژه در بین پروژه های مسکونی و تجاری کاربرد این پرده ها روند رو به رشدی داشته است و طرفداران زیادی را پیدا کرده است. شاید یکی از دلایل این افزایش، کاربرد این نوع پرده ها هم در دکوراسیون های مدرن و جدید و هم در طراحی به سبک کلاسیک باشد، که این خود یکی از مزایای این پرده ها محسوب می شود. در این مطلب قرار است تا به مزایای دیگر این پرده ها و همین طور معایب آن بپردازیم و با این توضیحات شما را در خرید این نوع پرده ها یاری کنیم.

مزایای پرده های چاپی

مطمئناً پرده چاپی هم مانند هر وسیله و ابزار دیگری دارای مزایا و معایب خاص خود است که از جمله مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

·         نصب آسان

حتماً دیده اید که اکثر پرده های چاپی را به طریق پرده های پانچ آماده سازی و نصب می کنند و اینگونه نصب پرده جزو آسان ترین و بی دردسر ترین روش های نصب است، چرا که نیاز به تخصص خاصی ندارد و مبتدی ترین افراد هم قادرند که اینگونه پرده ها را نصب کنند، که بعد از نصب هم پرده، شکل و شمایلی یکدست و مرتب با چین های هماهنگ خواهد داشت.

·         شست و شوی راحت و آسان

مسلماً وقتی دوخت و نصب پرده به شیوه پانچ انجام بگیرد، باز کردن پرده ها و شست و شوی آن ها هم به صورت راحت تری انجام خواهد شد و در کمترین زمان ممکن، شما می توانید پرده را باز کرده و با شستن آلودگی ها از روی آن پرده را مثل روز اول در جای خود نصب کنید.

یاد آوری این نکته هم ضروری ست که طرح چاپ شده بر روی پرده، با شستن از بین نرفته و پاک نخواهد شد و پرده های چاپی کاملاً مانند پرده های معمولی قابل شست و شو و نظافت هستند و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

·         تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ

چون دست شما برای چاپ هر گونه تصویر و طرحی بر روی هر نوع پارچه ای باز است، تنوع بسیار زیادی را می توانید در انواع مختلف، چه به سبب نوع پارچه و چه در انتخاب طرح و رنگ پدید آورده و تصور کنید و چون محدودیتی در ارائه طرح شما وجود ندارد، خود یکی از مزایای کم نظیر این پرده محسوب می شود.

·         استفاده در محیط های مسکونی و اداری

کاربرد این پرده در حوزه های مختلف تجاری، اداری و مسکونی باعث می شود تا این پرده طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند، از اتاق پذیرایی، اتاق خواب کودک، سرویس بهداشتی گرفته تا پرده هایی که در مؤسسات و شرکت ها آویخته شده و طرح و لوگوی شرکت بر روی آن چاپ شده است، همه نشان از گسترش و رشد روز افزون استفاده از این نوع پرده دارد.

·         هماهنگی و ست شدن با انواع دکورها

دکوراسیون منزل و محیط کار شما به هر شکلی که طراحی شده باشد و از هر وسیله با هر رنگی که در دیزاین مورد نظر خود استفاده کرده باشید، پرده های چاپی در آنجا هم حرفی برای گفتن دارد و مطمئن باشید که می توانید مطابق سلیقه خود پرده مناسبی را پیدا کرده و اینگونه پرده ها می توانند نظر شما را آنطور که خواست شماست تأمین کنند.

·         مصرف کم پارچه

در اینگونه پرده ها به خاطر وجود تصاویر زیبا و جالب و همچنین ایجاد وضوح در تصاویر چاپ شده، عموماً باید از متراژ کم پارچه استفاده شود و مانند برخی از پرده های دیگر نیاز به استفاده زیاد از پارچه پرده ای در  متراژهای بالا نخواهد بود و اصولاً زیبایی این پرده ها استفاده در متراژ کم آن است.

معایب پرده چاپی

اینکه بگوئیم همه آنچه در پرده چاپی وجود دارد حسن است و هیچ عیبی در این نوع پرده نیست، سخن گزافی است، چون همواره برای هر وسیله ای که ساخته می شود هم مزایایی وجود دارد و هم معایبی، اما به واقع می توان گفت که عیوب این پرده ها کم است و به موارد زیر خلاصه می شود.

·         امکان تغییر و برش مجدد در آن وجود ندارد

بیشتر ما از پرده ها در مکان های متفاوتی استفاده می کنیم و هر از چند گاهی با تغییر اندازه و فرم دوخت و کوچک و بزرگ کردن آن ها،پرده  را در جاهای مختلفی بکار می گیریم، در پرده های چاپی امکان این تغییر وجود نداشته و در واقع باید آن ها را پرده یکجا مصرف! بدانیم، چون امکان برش مجدد آن وجود ندارد.

·         سبک پرده های سنتی را ندارد

پرده چاپی را نمی توان مانند پرده های سنتی و پارچه ای و یا مثل پرده های سلطنتی  درنظر گرفته و به شکل آن ها استفاده کرد، بلکه این ها با ارائه نوع جدیدی از طرح، فقط به شکلی بسیار کم چین و جمع و جور قابل استفاده هستند، ضمن اینکه اصالت پرده های سنتی را هم نخواهند داشت. حالا دیگر با دانستن مزایا و معایب پرده های چاپی، بهتر می توانید در مورد خرید یا عدم خرید این نوع پرده ها تصمیم گیری کنید.

مروری بر عناوین پنهان کردن عناوین
دکمه بازگشت به بالا