برترینهای کسب و کارعمومی

نحوه تعویض قیفی گیربکس

با یکی دیگر از خدمات مدرن گیربکس آشنا شوید . تعویض کاسه نمد گیربکس در محل  از جمله خدمات مرتبط با سرویس گیربکس توسط میباشد که امروزه با روغن ریزی گیربکس و ته میل لنگ به یکی از دغدغه های بزرگ برای رانندگان تبدیل شده است .

How to replace the gearbox funnel

اما جای نگرانی نیست  اینجا ما هم به شما روش تعویض کاسه نمد پراید ، پژو و …. را با یک آموزش ساده در چند پاراگراف دنبال میکنیم  و هم به شما پیشنهاد میکنیم در صورت تمایل از مدرن گیربکس درخواست دریافت خدمات سیار داشته باشید تا هم از نظر پشتیبانی و تعمیر و هم از نظر صرفه جویی در زمان خود بهترین استفاده را ببرید  . تنها کافیست با ماتماس بگیرید .

حتی نیازی نیست که نسبت به خرید هیچ لوازم یدکی اقدام کنید  . ما از صفر تا صد تعویض کاسه نمد گیربکس در محل را انجام میدهیم . همراه ما باشید با علل روغن ریزی گیربکس

علت روغن ریزی گیربکس

علت نشتی روغن از گیربکس چیست ؟

واسکازین یا همان روغن گیربکس روغنی است که کل سیستم چرخ دنده ها و تشکیلات جعبه دنده را روانکای میکند . از این رو دلایلی نیز وجود دارد که موجب میشود با نشتی روغن گیربکس روبرو باشید :

  • نقص فنی در کاسه نمدهای دیفرانسیل
  • ایجاد ترک یا شکستگی در پوسته گیربکس
  • دمونتاژ شدن فشنگی دنده عقب خودرو
  • پاره شدن کاسه نمد گیربکس ( شفت اصلی  ) و میله تعویض دنده

علت خراب شدن کاسه نمد گیربکس خودرو

۴ دلیل اصلی برای پاره شدن کاسه نمد گیربکس وجود دارد که شما را مجاب به تعویض آن خواهد کرد

  1. بی کیفیت بودن کاسه نمد
  2. عواملی که منجر به لرزش بالای گیربکس میشود
  3. داغ شدن کاسه نمد به دلیل بالا رفتن دمای پوسته گیربکس
  4. خشک شدن کاسه نمد گیربکس به دلیل از دست دادن گریس موجود ( این مورد با تمام شدن عمر کاسه نمد پیش می آید  )

علائم خرابی کاسه نمد گیربکس

اما از کجا بدانیم که زمان تعویض کاسه نمد گیربکس فرا رسیده است  و چه علائمی به ما میدهد

بهترین  موردی که شما را به چک کردن اجباری کاسه نمد وامیدارد دیدن روغن های ریخته شده روی زمینه است که این مورد برای همگان آشکار است . اما اگر این روغن ریزی کم باشد طبیعتا تا مدتی روی زمینه نمیریزد و یا مقدار ریخته شده روغن گیربکس از محفظه آنقدری نیست که به چشم بیاید . از این رو هر از گاهی پوشته گیربکس و سینی کف خودرو را نگاهی بیندازید

چرا تعویض کاسه نمد گیربکس در محل

الف : صرفه جویی در زمان

همراه مدرن گیربکس خدمات سیار خود را قبل از هر دلیلی به دلیل صرفه جویی در زمان شما پیشنهاد میکند . از این رو شما میتوانید با سپردن این خدمات به مکانیک سیار با خیالی آسوده به باقی امور خود برسید و از بابت این تعمیرات دغدغه رفتن به تعمیرگاه را نداشته باشید . حتی گر میخواهید برای همیشه قبل از آسیب رسیدن به هیچ قطعه ای به داد سیستم ماشین خود برسید از خدمات مدرن گیربکس استفاده کنید

ب : کاهش هزینه ها

  • اگر تعویض کاسه نمد گیربکس را به یک تعمیرگاه بسپارید حد اقل نصف روز باید در تعمیرگاه بمانید .
  • همچنین معطل شدن در تعمیرگاه و پیدا کردن یک تعمیرگاه خود را نیز در نظر داشته باشید

از طرفی رفتن برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز هم به این لیست اضافه کنید

و در نهایت این را هم بدانید که به مکانیک همراه پشتیبانی هم دارید اما چگونه میتوان از یک تعمیرگاه پشتیبانی سیار گرفت ؟تعویض روغن گیربکس و تنظیم لقی طولی محور ورودی گیربکس دو مورد از مهم ترین موارد حیاتی خودرو است که باید توجه ویژه ای به آن کرد.

سه عدد پیچ قیفی را باز کنید و واشر زیر آن را بردارید. یک واشر فلزی به اندازه ۴۵/۲ میلی متر را که ضخیم­ترین واشر است، جایگزین کنید و قیفی را سر جای خود ببندید.

پیچ­های قیفی را به اندازه­ای محکم کنید که لقی طولی بین ۰۸/۰ تا ۱۲/۰ میلی متر باشد.

دوباره پیچ­ها را باز کنید و قیفی و واشر را بردارید.

توسط عمق سنج کولیس فاصله تو رفتن کنس رولبرینگ داخل پوسته را به دست آورید.

سپس ارتفاع لبه یا پلهی زیر قیفی را نیز به دست آورید.

با کم کردن دو عدد که توسط عمق سنج اندازه گیری می شود، ضخامت واشر را به دست آورید.

درصورت تنظیم نبودن لقی طولی در ابتدای حرکت و در زمان کاهش سرعت، گیربکس دچار ضربه زنی و تولید صدا خواهد شد.

ابتدا پیچ تخلیه روغن را از محل نشان داده شده در سینی زیر موتور باز و روغن آن را در ظرفی جمع کنید. نشتی روغن از پیچ تخلیه و کاسه نمدهای پلوس­ روی دیفرانسیل را بررسی کنید.

در آن به مقدار مناسب روغن نو گیربکس بریزید. ممکن است کمیت و نوع روغن اتومبیل­ها با یکدیگر متفات باشند.

برای اضافه کردن روغن جدید به منظور دسترسی راحت به پیچ سرریز، ابتدا گلگیر چرخ سمت راننده را باز کنید.

پیچ سرریز، برای این است که هنگام اضافه کردن روغن جدید هرگاه روغن این پیچ شروع به سرریز کرد روغن به مقدار مجاز اضافه شده است.

روغن مجاز گیربکس را، با ابزار پمپ واسگازین یا توسط قیف، از بغل تکیه گاه هواکش و پیچ تهویه هوا نشان داده شده اضافه کنید.

قیمت خرید فروش گیربکس اتوماتیک دنا پلاس (توربو)

گیربکس اتوماتیک AT سری F6A از شرکت DAE دارای تکنولوژی تیپ ترونیک با حالت‌های اسپرت و برفی می‌باشد. قیمت گیربکس دنا پلاس اتوماتیک در بازار با قیمت تقریبی بین 1500 تا 2000 دلار عرضه می‌شود.

مشخصات ضریب دنده‌های ۶ سرعته این جعبه دنده به صورت زیر است:

  • ضریب دنده ۱: ۴٫۰۴۴
  • ضریب دنده ۲: ۲٫۳۷۱
  • ضریب دنده ۳: ۱٫۵۵۶
  • ضریب دنده ۴: ۱٫۱۵۹
  • ضریب دنده ۵: ۰٫۸۵۲
  • ضریب دنده ۶: ۰٫۶۷۲

عملکرد فنی گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک

در بررسی عملکرد فنی تجهیزات یک خودرو، عوامل مختلفی مورد توجه قرار می‌گیرند. در مورد گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک، عملکرد آن به صورت زیر می‌باشد:

  • استهلاک جعبه دنده: استهلاک گیربکس به مواردی اعم از تکنولوژی مورد استفاده در طراحی آن، سیستم کنترل حرارت گیربکس، وزن اتاق خودرو و همچنین قدرت موتور وابسته است. این عوامل میتوانند تاثیر مستقیمی بر عمر مفید گیربکس داشته باشند.
  • شباهت به مدل‌ های ژاپنی: جعبه دنده‌ های ساخت کمپانی DAE بیشتر شبیه الگو های ژاپنی هستند، به ویژه محصولات تویوتا. این شباهت به مزیت‌ های رانندگی و استفاده از دنده در دنا پلاس توربو اتوماتیک اضافه می‌کند و تجربه‌ای مشابه با تویوتا یاریس فراهم می‌کند. اگرچه باید توجه داشت که این جعبه دنده ممکن است برخی از قابلیت‌های مدل‌ های ژاپنی را نداشته باشد.
  • عمر مفید: عمر مفید گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک به تقریباً ۵۰ هزار کیلومتر تعیین شده است. در صورت استفاده اصولی از آن، اما انتظار میرود حداقل ۳۰ هزار کیلومتر کار کند.

تکنولوژی ساخت جعبه دنده دنا پلاس توربو

برای شرح این موضوع باید تفاوت‌ های میان گیربکس دنا پلاس توربو و مدل‌های نسل قبلی خودرو های ایران خودرو را مورد بررسی قرار داد. تکنولوژی جعبه دنده دنا پلاس توربو با نمونه‌ های نسل قبلی خودرو های ایران خودرو تفاوت‌ های مهمی دارد:

ویژگی های یک گیربکس دنا اتومات سالم

ویژگی‌های یک گیربکس دنا اتومات سالم عبارتند از:

  • تغییر سرعت بدون لرزش و نویز: گیربکس دنا اتومات سالم باید قادر باشد سرعت را به طور صاف و بدون تکانه و لرزش تغییر دهد. در حین تغییر سرعت، نباید صداهای ناعادلانه‌ای ایجاد شود.
  • انتقال قدرت به چرخ‌ها به طور کامل: گیربکس باید بتواند گشتاور موتور را به صورت کامل و بدون هدررفت به چرخ‌ها منتقل کند. عملکرد صحیح گیربکس باعث بهره‌وری بهتر از نیروی موتور و عملکرد بهینه خودرو می‌شود.
  • تغییر سرعت به موقع: گیربکس باید به طور دقیق و به موقع تغییر سرعت را انجام دهد. این به معنای تناسب میان سرعت و شرایط رانندگی است. به عنوان مثال، در صورت نیاز به شتاب زیاد، گیربکس باید به سرعت بالا تغییر کند و در صورت نیاز به قدرت در طولانی‌ترین دسته‌ها، باید به سرعت کمتر تغییر نماید.
  • عملکرد صاف در حالت‌های مختلف: گیربکس باید در حالت‌های مختلف، مانند حالت راه‌اندازی، حالت رونده، حالت توقف و حالت تغییر سرعت، به طور صاف و بدون اختلال کار کند. این شامل تغییر سرعت بدون لرزش در حالت توقف و تغییر سرعت بدون ایجاد تکانه ناگهانی در حالت حرکت می‌شود.
  • عمر مفید طولانی: گیربکس دنا اتومات سالم باید قابلیت داشته باشد تا به مدت طولانی و با عملکرد بهینه عمل کند. قطعات داخلی گیربکس باید مقاومت کافی در برابر سایش و سایر خرابی‌ها را داشته باشند تا عمر مفید طولانی را تضمین نمایند.

توجه داشته باشید که این ویژگی‌ها ممکن است بسته به شرایط استفاده، نگهداری و سن خودرو تغییر کنند. همچنین، برای تعمیر گیربکس دنا پلاس اتوماتیک و حفظ عملکرد بهینه، نیاز به نگهداری و تعمیرات منظم و به موقع دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا