اقتصادیبرترینهای کسب و کار

نحوه هواگیری ام وی ام ایکس ۳۳

رادیاتور آب ام وی ام X33 یکی از اجزاء مهمی است که در سیستم خنک کنندگی خودرو قرار دارد و وظیفه آن کاهش دمای موتور و اجزاء داخلی خودرو است. بروز مشکل برای رادیاتور باعث افزایش دمای بیش از اندازه خودرو می‌شود و به همین دلیل لازم است تا در صورت خرابی، سریعا این بخش تعویض و با رادیاتور جدید جایگزین شود.

چگونه ماشین رو هواگیری کنیم؟

1-اگر موتور خودرو داغ است،صبر کنید تا خنک شود.

2-ابتدا باید پیچ خروجی هوا را بیابید .محل قرارگیری این پیج در خودرو های مختلف متفاوت است.برای پیدا کردن آن به مسیر انتقال آب از رادیاتور به موتور دقت کنید.

3-حال،خودرو را روشن کنید و قبل از اینکه موتور دوباره به دمای بالایی برسد،با احتیاط پیچ خروجی هوا را باز کنید.

4-درب رادیاتور را باز کنیدو محلول مایع خنک کننده را داخل آن بریزید تا مخزن پر شود.هنگام ریختن آب به داخل رادیاتور،به خروجی هوا دقت کنید.تا زمانی که خروج آب از آن ناحیه به آرامی و بدون وجود هوا نیست،به اضافه کردن آب ادامه دهید.چنانچه هوا وجود داشته باشد،آب به صورت مقطع و همراه با صدا خارج می شود.

5-بعد از اینکه احساس کردید نوع خروج آب از خروجی هوا متفاوت شده است و با هوا همراه نیست ،ابتدا پیچ هوا گیری سپس درب رادیاتور را سر جای خود ببندبد.هوا گیری خودرو شما تمام شده است .

وظیفه رادیاتور آب ام وی ام X33

رادیاتور خودرو به عنوان یک مبدل حرارتی به نحوی است که مایعی را در اطراف موتور خودرو توسط واتر پمپ حرکت می‌دهد. سپس این قطعه از طریق انتقال گرمای بسیار بالا از آب به هوا باعث خنک شدن و دمای کلی داخل موتور را کاهش می‌دهد. در واقع رادیاتور آب در خودرو باعث می‌شود تا دما موتور از حد بیشتر نشود. رادیاتور خودرو به شکلی است که گرمای ناشی از جرقه و احتراق داخل موتور را نیز مهار می‌کند و از آسیب رسیدن به موتور و اجزا داخلی آن جلوگیری می‌کند.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر دمای موتور خودرو بیش از اندازه نیز کاهش پیدا کند، این مسئله باعث افت راندمان موتور می‌شود و عملکرد ماشین را تضعیف می‌کند.

اجزای رادیاتور خودرو

در سیستم رادیاتور آب شاهد اجزاء‌ مختلفی هستیم. هر یک از این قطعات وظیفه خاصی دارد و به همین دلیل بروز مشکل برای هر یک از این قطعات می‌تواند کل سیستم رادیاتور را با مشکل مواجه کند. اگر بخواهیم شما را با این اجزاء آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کد:

  • مخزن رادیاتور؛
  • واتر پمپ؛
  • ترموستات؛
  • پروانه و تسمه پروانه؛
  • شلنگ‌های رادیاتور؛
  • درب رادیاتور؛

روش نگهداری از رادیاتور آب خودرو ام وی ام ایکس ۳۳

همان طور که مشاهده کردید رادیاتور یکی از مهم ترین قطعات خودرو به حساب می‌آید. به دلیل اهمیت این قطعه لازم است تا به صورت منظم آن را بررسی و چک کنید. این مسئله باعث می‌شود تا در صورت بروز مشکل بتوانید سریعا متوجه خرابی رادیاتور شوید و برای تعمیر آن اقدام کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که برای نگهداری از رادیاتور باید به آن توجه کنید، هواگیری مناسب رادیاتور است. شما باید اجزای سیستم رادیاتور خودرو و شلنگ‌ها و لوله‌های رادیاتور را نیز بررسی کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود که سالی یک بار آب رادیاتور را تعویض کنید و حین تعویض آب حتماً رسوبات ته نشین رادیاتور را به صورت کامل تمیز کنید و قبل از پرکردن دوباره مخزن رادیاتور، این مخزن را با آب مقطر بشویید.

نشانه‌های خرابی رادیاتور خودرو

بروز مشکل و خرابی رادیاتور آب در خودرو ام وی ام X33 می‌تواند نشانه‌های مختلفی داشته باشد. از مهم ترین این نشانه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نامنظم کارکردن خودرو
  • روشن شدن چراغ چک
  • بیرون ریختن آب از داخل موتور خودرو
  • نشت مایعی سبز رنگ در اطراف رادیاتور
  • کم شدن سطح آب رادیاتور
  • نشت آب از قسمت بالا، پایین یا مخزن رادیاتور

خرید آنلاین رادیاتور آب خودرو ام وی ام X33

در صورتی که با مشکل خرابی رادیاتور آب ام وی ام ایکس ۳۳ مواجه هستید، می‌توانید این قطعه را از مجموعه یدک مارکت خریداری کنید. این محصول در مجموعه یدک مارکت با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا به فروش می‌رسد. این مسئله به شما کمک می‌کند تا بتوانید با خیال آسوده از طریق سایت یدک مارکت خرید خود را انجام دهید.

همچنین مجموعه یدک مارکت این محصول را با بسته بندی ایمن به درب منزل مشتنحوه تعویض مایع رادیاتور خودرو:

مایع رادیاتور خودرو و زمان و نحوه تعویض آن یکی از نکات فوق کلیدی در سلامت خودروی شماست که اگر رعایت نشود آسیب جدی به رادیاتور خودرو و در نهایت به خودروی شما وارد شده و خسارات سنگینی بر جای خواهد گذاشت. بنابرین به شما دوستان عزیز توصیه می کنیم.  سیستم خنک‌کاری خودرو بدلیل عدم تولید صدا از جمله بخش‌هایی از خودرو است که به سادگی مورد چشم‌پوشی قرار می‌گیرد، اما هیچگاه این نکته نباید فراموش شود که رادیاتورخودرو یکی از بخش‌های کلیدی و مهم خودرو محسوب می‌گردد.

با وجود این که لوازم این خودرو به صورت محدودی در نمایندگی فروش لوازم یدکی ام وی ام x33 وجود دارند از قیمت‌های متوسطی برخوردار هستند. یعنی نمیتوان گفت محدود بودن باعث گران بودن شده است، امّا با این حال نمی‌توان قیمت لوازم یدکی ام وی ام ایکس33 را به صورت دقیق مشخص کرد را برای آن‌ها در نظر گرفت تنها دلیل آن هم نوسانات ارزی در داخل کشور می‌باشد که بسیار در قیمت‌ها تاثیر گذار است.

ما در این بخش سعی کرده‌ایم لوازم ام وی ام x33 را در تمام دسته‌بندی‌ها از جمله قطعات بدنه، قعات موتوری و گیربکسی، قطعات برقی، لوازم مصرفی و … را با بهترین کیفیت به عرضه برسانیم.
رادیاتور به عنوان بخش اصلی سیستم خنک‌کاری خودرو محسوب می‌گردد که به عنوان یک مبدل حرارتی در مقابل ورود جریان بالایی از هوا قرار می‌گیرد. در این مجموعه پمپ آب از طریق لوله‌های به صورت مارپیچ به یک پولی قرارگرفته در مقابل میل‌لینگ متصل شده است و میزان جریان سیال خنک‌کن با توجه به بالا رفتن دور موتور افزایش می‌یابد.

از آنجایی که در طراحی و ساخت بدنه موتور و رادیاتور از فلزات و الیاژهای مختلفی استفاده می‌شود که به سبب استفاده از آب به عنوان سیال خنک‌کن، همیشه سیال و راد‌یاتور تمایل به انجام واکنش‌های شیمیایی داشته و این امر سبب بروز رسوباتی در مسیر سیال خنک‌کن می‌گردد.
بسیاری از انواع ضدیخ‌ها دارای ماهیت خورنده هستند، از اینرو پیشنهاد می‌گردد به جهت جلوگیری از بروز هرگونه خوردگی یا ایجاد رسوبات آب رادیاتور هر دو یا سه سال یکبار با توجه به میزان کارکرد خودرو تخلیه گردد.

برند اصلی لوازم ام وی ام استوک با برند چری Chery شناخته می‌شود که البتّه ممکن است در بعضی از قطعات متفاوت نتوانید این برند را پیدا و تهیه کنید. بنابراین ناچار به خرید برندهای دیگر که در بازار موجود هستند می‌باشید که اگر با برندها آشنا نباشید ممکن است سردرگم شوید؛ به همین دلیل پیشنهاد ما به شما خرید آنلاین و اینترنتی است

در صورت عدم تخلیه آب رادیاتور، رسوب‌گذاری و جمع شدن گرد و غبار می‌تواند سبب بسته‌شدن مجاری عبوری سیال خنک‌کن شود. وجود فلزات ناخواسته پدید آورنده‌ ییک لایه‌ی حرارتی غیررسانا در لوله‌های را‌دیاتور و مجاری سیال خنک‌کن خواهد شد که این امر ‌می‌تواند عملکرد حرارتی سیستم خنک‌کاری را کاهش دهد.

 

دکمه بازگشت به بالا