عمومی

نخستین بازدید گشت ویژه نظارت بر بازار در استان کرمان انجام شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سیدمهدی قویدل در حاشیه این بازدید بیان کرد: باتوجه به دستور رییس قوه قضاییه و ابلاغ از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه، کار گروه تخصصی ویژه نظارت بر بازار در استان کرمان تشکیل شد.

قویدل یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع، گشت ویژه نظارت بر بازار و توزیع کالاهای اساسی در استان کرمان با برنامه ریزی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان و با همکاری دادستانی مرکز استان تشکیل شد.

وی ادامه داد: این گشت همچنین با همکاری ادارات کل جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی و بسیج اصناف با موضوع پیشگیری از جرائم و تخلفات در حوزه بازار فعال شده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان هدف از اجرای این برنامه را حمایت دستگاه قضایی از اقدامات قانونی مسئولین دستگاه‌های متولی در حوزه بازار عنوان کرد.

وی گفت: همچنین ایجاد هماهنگی و هم افزایی در راستای اجرای وظایف قانونی دستگاه‌های متولی از دیگر اهداف این برنامه است.

قویدل، نظارت صحیح بر بازار توسط دستگاه‌های متولی را عامل موثری بر کنترل بازار دانست و تاکید کرد: این مهم می‌تواند از وقوع بسیاری از جرائم و تخلفات در بازار مانند احتکار و قاچاق کالا، گران فروشی و توزیع نا عادلانه کالاهای اساسی در استان پیشگیری کند.

وی تاکید کرد: هر جا احساس شود دستگاه‌های متولی کم کاری و ترک فعل دارند طبق قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا