برترینهای کسب و کارعمومی

بهترین سرم پوست برای منافذ باز

اگر پوستی چرب با آکنه خفیف دارید یا پوست شما نسبت به گذشته چرب‌تر به نظر می‌رسد، منافذ پوست شما بزرگ‌تر شده است. منافذ بزرگ صورت یکی از نگرانی‌های رایج بسیاری از افراد است. در حالی که اندازه منافذ پوست تا حدی ژنتیکی و خارج از کنترل است، اما می‌توانیم با استفاده از محصولات مراقبتی به بسته شدن منافذ پوست کمک کنیم. امروزه محصولاتی، تولید می‌شوند که می‌توانند اندازه منافذ را کاهش دهند. برای از بین بردن منافذ پوست، روش‌های درمانی زیادی وجود دارد که یکی از بهترین روش‌ها، استفاده از سرم جمع کننده منافذ باز پوست است.

به یکی از نکات مهمی که در خصوص محصولات آرایشی و بهداشتی و خرید سرم طلا بیز جمع کننده منافذ پوست باید توجه کنیم، این است که از محصولات استفاده کنیم که مواد تشکیل دهنده آن‌ها باعث مسدد شدن منافذ پوست نشود که به این نوع محصوالات غیرکمدوژنیک می گوییم

منافذ باز پوست چیست؟

سطح پوست بدن با منافذ بسیار کوچکی پوشیده شده که نقش خروج فولیکول‌های مو و نیز عرق و چربی (همان سبوم) را بر عهده دارند. در حالت عادی، این منافذ با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیستند، اما عواملی مانند تولید بیش از حد سبوم پوست، آکنه‌های درمان نشده، تابش مداوم اشعه‌های مضر خورشید و بالا رفتن سن باعث می‌شود که برخی افراد در نواحی مختلف مانند بینی و گونه‌ها، با منافذی بزرگ درگیر باشند.

این منافذ ظاهر ناخوشایندی مانند پوست پرتقال ایجاد کرده و گاهی با حبس چربی و آلودگی‌ها درون خود، جوش‌های سرسفید، سرسیاه و حتی جوش‌های ملتهب ایجاد می‌کنند. این وضعیت پوستی به خودی خود یک مشکل خطرناک نیست، اما درمان یا پیشگیری از آن با احساس اعتماد به ‌نفس و رضایت بیشتری از وضعیت ظاهری همراه است.

علت ایجاد شدن منافذ باز بر روی پوست

به طور کلی، اگر راه تنفس پوست از طریق روزنه‌های کوچک بسته شود، پوست به طور طبیعی روزنه‌های خود را باز می‌کند تا رطوبت و چربی طبیعی آن حفظ شود. عوامل متعددی در ایجاد منافذ باز روی پوست نقش دارند:

  • تولید بیش از حد چربی: زمانی که غدد سباسه پوست مقدار زیادی سبوم تولید کنند، چربی در منافذ انباشته شده و باعث کشیده شدن منافذ و بیشتر دیده شدن آن‌ها می‌شود.
  • عوامل ژنتیکی: همان‌طور که پوست برخی از افراد چرب‌تر است، امکان دارد منافذ باز پوست نیز منشأ وراثتی داشته باشد.
  • افزایش سن: با افزایش سن، پوست به مرور خاصیت ارتجاعی و تولید کلاژن‌ خود را از دست می‌دهد که در ظاهر شدن منافذ باز پوست تأثیرگذار خواهد بود.
  • آسیب خورشید: قرار گرفتن طولانی‌ مدت در معرض اشعه‌های مضر UV خورشید، می‌تواند به کلاژن و الاستین پوست آسیب برساند و به باز شدن منافذ پوست منجر شود.
  • لوازم آرایشی و محصولات کومدوژنیک: بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی، کومدوژنیک هستند؛ به این معنا که می‌توانند منافذ پوست را مسدود کنند. هر چه میزان استفاده از این محصولات بیشتر باشد و مدت زمان طولانی‌تری روی پوست بمانند، احتمال باز شدن منافذ و مسدود شدن روزنه‌ها بیشتر است.
  • تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی شدید مانند بلوغ و بارداری، نقش مهمی در تنظیم تولید سبوم دارند و سبوم هم یکی از عوامل کلیدی است که می‌تواند بر ظاهر منافذ تأثیر بگذارد.
  • آکنه و دیگر مشکلات پوستی: آکنه زمانی رخ می‌دهد که منافذ مسدود شده به دلیل وجود باکتری در سطح پوست، ملتهب شوند. آکنه‌های التهابی می‌توانند باعث نمایان شدن منافذ شوند و ممکن است جای زخم‌ها و تغییرات دائمی در اندازه و بافت منافذ بر جای بگذارند.

توجه داشته باشید که اندازه منافذ تا حد زیادی توسط ژنتیک تعیین می‌شود و حذف کامل یا کوچک کردن منافذ به طور دائمی، راحت نیست. با این حال، روش‌های درمانی و محصولات مراقبت از پوست مانند سرم‌های جمع کننده منافذ، می‌توانند در مدیریت منافذ بزرگ بسیار تأثیرگذار باشند؛ اما پیش از هر کاری لازم است با نیازهای پوست خود و نوع منافذ آن آشنا شوید تا بهترین سرم برای منافذ باز پوست را انتخاب کنید. قیمت سرم لاکچری کوین بسیار مناسب است تا بتوانید منافذ خود را جمع کنید.

انواع منافذ باز پوست

وقتی صحبت از انواع مختلف منافذ باز پوست به میان می‌آید، ما معمولاً به شکل ظاهری و منشأ آن‌ها اشاره می‌کنیم. صرف نظر از دلیل ایجاد منافذ و انواع آن، سرم ضد جوش لاکچری کوین جمع کننده منافذ مقرون به صرفه‌ترین روش مقابله با این مشکل پوستی است.

بر اساس شکل ظاهری و منشأ آن‌ها می‌توانیم منافذ باز پوست را به چهار دسته تقسیم کنیم:

منافذ نرمال، جایگاه طبیعی فولیکول‌های مو در سطح پوست هستند. این منافذ به طور یکنواخت در سراسر پوست گسترش یافته‌اند، اما به سختی دیده می‌شوند. منافذ برای سلامت پوست ضروری هستند؛ زیرا اجازه می‌دهند چربی و عرق به سطح پوست راه یابند و رطوبت و دمای بدن تنظیم شود.

این نوع منافذ از چربی پوست و یا مشکلات التهابی نشأت می‌گیرند و معمولاً در اطراف ناحیه T صورت (ناحیه میانی پیشانی، بینی و چانه) دیده می‌شوند. منافذ O شکل همان‌طور که از نامشان انتظار می‌رود، گرد هستند و با اشباع چربی، باکتری‌ها و آلودگی پر می‌شوند. این منافذ در ایجاد آکنه‌ و جوش‌ نیز دخیل هستند.

منافذ یا جوش‌های سرسیاه نیز نمونه‌ای از منافذ O شکل هستند که به شکل نقاط کوچک و تیره‌رنگ روی سطح پوست ظاهر می‌شوند. آن‌ها را به این دلیل “کومدون باز” می‌نامند که چربی‌ و سلول‌های مرده به دام افتاده در این منافذ، در معرض هوا قرار گرفته و اکسید می‌شوند. بر خلاف تصور، رنگ تیره آن‌ها به دلیل کثیفی نیست؛ بلکه نتیجه اکسیداسیون ملانین در حضور هوا است.

منافذ Y شکل عموماً با کاهش سطح کلاژن در پوست ایجاد می‌شوند و شکل قطره‌ای دارند. این کاهش کلاژن می‌تواند به دلیل بالا رفتن سن، تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید، استرس و آسیب‌های محیطی ایجاد شود.

منافذ U شکل زمانی ایجاد می‌شوند که پوست شما تمایل شدیدی به رطوبت و آبرسانی داشته باشد. این منافذ شکل زاویه‌دار و عمیقی دارند و معمولاً در نواحی خشک پوست مانند اطراف چشم‌ها و لب‌ مشاهده می‌شوند.

فقط از محصولات آرایشی و بهداشتی غیرکمدوژنیک (non-comedogenic) استفاده کنید.

وقتی در آینه نگاه می‌کنید، به خودتان می‌گویید، آیا امکان کوچک شدن منافذ پوست وجود دارد که پوست جذاب‌تری داشته باشید؟ زیرا منافذ باز، ظاهر پوست را تغییر می‌دهند و زیبایی صورت را از بین می‌برند. در جواب باید گفت: کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید تا منافذ کمتر دیده شوند. بسیاری از این کارها را می‌توانید به تنهایی انجام دهید. برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست، در هنگام خرید هر محصول مراقبت پوستی به دنبال اصطلاحات زیر بگردید.

غیر کومدون زا

آکنه و مسدود شدن منافذ پوست را به عنوان کومدون می‌شناسند. تعدادی از عوامل می‌توانند در ایجاد کومدون نقش داشته باشند، از جمله روغن‌های طبیعی پوست، پوست مرده، آرایش یا سایر محصولات که در منافذ گیر می‌کنند.
امروزه متخصصان پوست توصیه می‌کنند، از محصولات مراقبت از پوست و آرایش غیر کومدون زا استفاده کنید، کلمه “غیر کومدون زا” به این معنی است که محصولی که استفاده می‌کنید منافذ پوست را مسدود نمی‌کند. هنگامی که مسدود می‌‌شود، این امر باعث بیشتر و بزرگ‌تر به نظر رسیدن منافذ می‌شود. بهترین سرم  جمع کننده منافذ پوست فروشگاه شیمن شاپ غیرکومدون زا هستند.

غیر کومدوژنیک

محصولات غیر کومدوژنیک، ادعا می‌کنند فاقد موادی هستند که منافذ پوست را مسدود کنند. بنابراین خطر کمتری برای ایجاد جوش‌های سرسیاه یا سرسفید دارند. غیر کومدوژنیک بودن یک محصول لزوماً به این معنی نیست که در درمان آکنه مؤثر است. این عبارتی فقط به این معنی است که  آکنه را بدتر نمی‌کند. در صورتی که بر روی سرم جمع کننده منافذ باز پوست یکی از این شرایط درج نشده بود، از آن محصول استفاده نکنید.

10 راه برای بستن منافذ باز پوست صورت

  1. صورت خود را دو بار در روز بشویید:

منافذ مسدود شده و پوست چرب می‌توانند منافذ را بزرگ‌تر نشان دهند. دو بار شستن صورت در روز می‌تواند منافذ را باز کند و چربی پوست را کاهش دهد. هنگام شستشو صورت خود، حتماً به این موارد زیر دقت کنید:
•    از آب گرم استفاده نکنید. آب داغ می‌تواند پوست شما را تحریک کند و منافذ، بزرگ‌تر نشان داده شود.
•   از ژل شستشو ملایم و غیر کومدون‌زا استفاده کنید. شما باید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا از تحریک پوست خود جلوگیری کنید تا منافذ مسدود نشوند.

  1. از رتینول استفاده کنید:

رتینول ترکیبی است که سبب افزایش کلاژن سازی در پوست می‌شود همچنین در کوچک‌‌شدن منافذ تاثیر بسزایی دارد. این محصول را قبل از رفتن به رختخواب بمالید.به مرور زمان، رتینول توانایی کوچکتر کردن منافذ شما را دارد.

  1.  اگر آکنه دارید آن را درمان کنید:

آکنه منافذ باز پوست را مسدود و بزرگتر نشان می‌دهد. با درمان  آکنه می توانید به کوچک شدن منافذ پوست خود کمک کنید.

  1.  از ژل شستشو مناسب پوست استفاده کنید:

مطالعات نشان می‌دهد که اسید سالیسیلیک می‌تواند منافذ را باز کند. برخی از ژل‌های شستشو حاوی اسید سالیسیلیک ملایم هستند که می‌توانید هر روز از آن‌ها استفاده کنید. اگر اسید سالیسیلیک پوست شما را خشک یا تحریک می‌کند، ژل شستشو ملایم‌تر را امتحان کنید. از ژل شستشو اسید سالیسیلیک قبل از خواب استفاده کنید. هنگام بیدار شدن از خواب نیز یک ژل شستشو ملایم و غیر کومدون زا به پوست خود بزنید. سرم جمع کننده برای منافذ باز پوست باید حاوی اسید سالیسیلیک باشد.

  1. با ضد آفتاب از صورت خود محافظت کنید:

آفتاب می‌تواند کلاژن پوست را از بین ببرد. هر بار که اشعه‌های خورشید به پوست شما برخورد می‌کند، می‌تواند به پوست آسیب برساند. این آسیب به مرور زمان ایجاد می‌شود برای محافظت از پوست خود، هر روز از استفاده کنید، حتی زمانی که بیرون باران یا سرد است. استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر به جلوگیری از آسیب پوست در برابر آفتاب کمک می‌کند. چنانچه شناخت کافی از کرم‌های ضد آفتاب ندارید می‌توانید به صفحه مراجعه کنید. تا از اهمیت  این محصول در روتین روزانه شناخت پیدا کنید.

  1.  لایه‌برداری کنید:

لایه‌برداری از پوست صورت باعث می‌شود منافذ کمتر دیده شوند. برای اینکه نتایج بهتری به‌دست آورید، باید با خیال راحت لایه برداری کنید تا آسیبی به پوستتان وارد نشود. اگر لایه برداری پوست شما را ناراحت می‌کند یا مطمئن نیستید که این کار برای شما مناسب است، با پوست خود ملایم باشید و از ملایم‌ترین لایه‌بردارها با درصد پایین، برای لایه برداری سطحی استفاده کنید و کم‌کم درصد استفاده از لایه بردار مورد نظرتان را افزایش دهید.

  1.  صورت خود را بیش از حد نشویید:

شستشوی بیش از حد صورت باعث تمیزتر شدن آن نمی‌شود، اما می‌تواند پوست شما را تحریک کند و میزان چربی مفید پوستیتان  را از بین ببرد. همچنین منافذ شما را بزرگ‌تر نشان دهد.

  1.  به پوست خود آسیب نرسانید:

هرگز پوست صورت خود را نکشید، مالش یا فشار ندهید. فشردن یا فرو بردن منافذ پوست نیز می تواند پوست شما را تحریک کند و منافذ را بیشتر نمایان کند.

  1.  افتادگی پوست را درمان کنید:

با افزایش سن، پوست سفتی خود را از دست می دهد و شروع به افتادگی می کند. اگر شروع به درمان نکنید، باعث بزرگ شدن منافذ پوست می شود.

  1.  از محصولات حاوی نیاسینامید استفاده کنید:

این ترکیب می‌تواند سبب کاهش ترشح چربی پوستی شود و آن را کنترل کنذ. این امر به بسته شدن منافذ پوست کمک می‌کند. سرم جمع کننده منافذ باز پوست حاوی نیاسینامید هستند.

دکمه بازگشت به بالا