برترینهای کسب و کارعمومی

مالیات خرید ملک در قبرس شمالی

مالیات در قبرس شمالی یکی از دلایل جذاب مهاجرت به این منطقه شمالی قبرس محسوب می شود. این منطقه که به طور رسمی به عنوان جمهوری ترک قبرس شمالی شناخته می شود، تحت کنترل ترکیه است و از قسمت جنوبی قبرس که تحت نظارت جمهوری قبرس است جدا است. یکی از عواملی که مهاجرت به قبرس شمالی را بسیار جذاب می کند، سیاست مالی ویژه این منطقه است. در قبرس شمالی سیستم مالیاتی مطلوبی برای افراد و شرکت ها وجود دارد که از نظر اقتصادی می تواند بسیار جذاب باشد. پایین ترین مالیات در منطقه، به ویژه برای شرکت ها و سرمایه گذاران، قبرس شمالی را به مقصدی عالی برای ایجاد و رشد کسب و کار و سرمایه گذاری تبدیل می کند.

با راه اندازی یک شرکت در قبرس شمالی euromy.info، کارآفرینان می توانند از مزایای مالیاتی و مالی استفاده کنند. سیستم مالیاتی در این منطقه برای تجارت بسیار مطلوب است. به عنوان مثال، نرخ مالیات برای شرکت های تجاری و صنعتی در قبرس شمالی بسیار کمتر از کشورهای اروپایی است. این به شرکت ها اجازه می دهد تا درآمد خود را افزایش دهند و بخشی از سود را به عنوان سرمایه گذاری برای توسعه بیشتر کسب و کار مورد نظر استفاده کنند.

علاوه بر این، خرید ملک در قبرس شمالی دارای مزایای مالیاتی و اقتصادی ویژه ای نیز می باشد. مالیات خرید ملک در این منطقه بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. این به خریداران اجازه می دهد تا با هزینه های کمتر ملک در قبرس شمالی خریداری کنند و از مزایای مالی و سرمایه گذاری در این منطقه بهره مند شوند.

انواع مالیات در قبرس شمالی

در زیر با انواع مالیات در قبرس شمالی آشنا خواهیم شد.

مالیات بر املاک در قبرس شمالی

مالیات بر املاک در قبرس شمالی مانند همه کشورها شامل زمین، قطعه زمین، آپارتمان و به طور خلاصه کلیه اموال غیر منقول ذکر شده در نمونه قرارداد خرید ملک در قبرس شمالی، مالیات خرید ملک در قبرس شمالی می باشد. قبرس در دو عنوان زیر قرار دارد بررسی کنید:

1. مالیاتی که در صورت داشتن سند ملکی باید سالانه بپردازید:

حدود 100 پوند برای یک آپارتمان و 200 پوند برای یک خانه مستقل.

2. مالیات هایی که هنگام خرید و فروش املاک و مستغلات پرداخت می کنید:

در زیر 5 مورد برتری که باید هنگام خرید به عنوان مالیات پرداخت کنید آورده شده است:

اعداد مالیاتی

این اولین مورد در لیست مالیات بر قیمت ملک در قبرس شمالی یورومای است که هنگام خرید ملک در قبرس شمالی پرداخت می شود. رسمی شدن قراردادها یا موافقت نامه ها به حق تمبر بستگی دارد. پرداخت مالیات مورد نظر «ماهار» نام دارد. در صورت خرید آپارتمان در قبرس، باید 0.5% حق تمبر (5 در هزار) بپردازید. فرض کنید برای خانه ای به ارزش 50000 پوند قرارداد امضا می کنید.

در این صورت شما باید ۲۵۰ پوند حق تمبر بپردازید. اگر قصد خرید خانه از پروژه ای با تاریخ تحویل آینده را دارید، قرارداد خرید باید در دفتر ثبت زمین ثبت شود. 0.5 درصد از قیمت فروش مندرج در قرارداد به عنوان نشان به سازمان امور مالیاتی پرداخت می شود. پس از پرداخت این هزینه پست، حق مالکیت متعلق به خریدار حق می باشد.

مالیات بر املاک

فروشنده این مالیات را در قبرس شمالی پرداخت می کند. اگر فروشنده سهامی عام باشد مبلغی که می پردازد 4 درصد است اما اگر غیرانتفاعی باشد باید 2.8 درصد مالیات بپردازد.

مالیات بر ارزش

نرخ مالیات بر ارزش افزوده املاک در قبرس 5 درصد است که یکی از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی است. مسئولیت مالیات بر ارزش افزوده مندرج در قیمت قرارداد بر عهده مشتری می باشد. این مالیات باید قبل از داشتن ملک در قبرس شمالی پرداخت شود. گاهی اوقات پروژه های مسکن برای فروش بیشتر کمپین “مالیات بر ارزش افزوده مسئولیت ماست” را سازماندهی می کنند.

توجه: مالیات بر ارزش افزوده املاک فقط یک بار قابل پرداخت است. خریداران خانه صفر باید مالیات بر ارزش افزوده بپردازند. اگر به دنبال خانه مستعمل با گواهی هستید، یعنی با مالیات بر ارزش افزوده قبلاً پرداخت شده است. با این حال، هنوز هم توصیه می شود که به طور رسمی بررسی کنید که آیا مالیات و عنوان در قبرس شمالی قبلاً پرداخت شده است یا خیر.

مالیات نقل و انتقال املاک برای سرمایه گذاران خارجی

نوع دیگری از مالیات در قبرس شمالی، مالیات نقل و انتقال ملک است. برای سرمایه گذاران خارجی، مرحله نهایی فرآیند شامل فرآیندی برای تأیید پرداخت هزینه انتقال است. ابتدا اجازه اقامت به نام شما صادر می شود و سپس تمام قیمت ملک را به مالک می پردازید. زمانی که زمان انتقال سند می رسد، برای انتقال سند مالکیت هزینه ای پرداخت می کنید. پرداخت ها از طریق اداره املاک و کاداستر زیر نظر وزارت کشور انجام می شود.

مالیات مالکیت در قبرس شمالی چقدر است؟

با توجه به شرایط خرید ملک در قبرس شمالی، هزینه انتقال سند مالکیت 3% ارزش ملکی است که در زمان انتقال پرداخت می کنید. دوباره، بیایید یک آپارتمان 50000 پوندی را به عنوان مثال در نظر بگیریم. هزینه سند مالکیتی که در طول فرآیند انتقال پرداخت خواهید کرد 1500 پوند خواهد بود. در واقع هزینه سند مالکیت 6 درصد است. 50% تخفیف در این مبلغ 3. فقط یکبار می توانید از تخفیف 50% استفاده کنید.

برای خریدهای اضافی قیمت مصوب دفتر مسکن در نظر گرفته می شود. از شما خواسته می شود که برای این مبلغ 6 درصد مالیات مالکیت بپردازید.

مبدل و اتصال زیرساخت های مختلف

می‌توان گفت که این مالیاتی است که کسانی که از سرمایه‌گذاری پول زیادی تحت مالیات در قبرس شمالی در بخش املاک و مستغلات متعجب هستند. حتی برخی به دلیل این مالیات از سرمایه گذاری خودداری می کنند. فرض کنید بودجه خانواده خود را 50000 پوند تعیین کرده اید. اگر چنین مالیاتی بر شما تحمیل شود، تغییر خط مشی و مشکلات مالی شما اجتناب ناپذیر است.

این یک وضعیت عادی در قبرس است، اما سرمایه گذاران خارجی آن را اینطور نمی بینند. برای آنها، “مالیات مشارکت” غیر ضروری است. اصطلاح “ترانسفورماتور” که تحت مالیات بر دارایی قبرس اخذ می شود، به چه معناست؟

همانطور که از نام آن پیداست، این قیمت مطابق با قیمت ترانسفورماتور، یعنی اتصال برق است. هزینه اتصال به پروژه با توجه به این مالیات از مشتری دریافت می شود. هزینه های آب، اینترنت، تلفن، برق و زیرساخت های مشابه مورد نیاز برای ساخت مسکن جمع آوری و بر تعداد آپارتمان ها تقسیم می شود. این مقدار حدود 1500-2500 کیلوگرم در هر آپارتمان است. همانند مالیات اضافی، در قبرس شمالی نیز مالیات ترانسفورماتور برای خانه خریداری شده صفر در نظر گرفته می شود و در صورت خرید خانه دست دوم، این مالیات شامل نمی شود.

گفتیم دلیلی برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خانه سنددار قدیمی وجود ندارد. همین امر در مورد مالیات ترانسفورماتورها نیز صدق می کند. از سوی دیگر، برخی از شرکت های ساختمانی می توانند کمپینی مانند “به ترانسفورماتور از ما کمک کنید” ترتیب دهند. یا وقتی افرادی هستند که با چانه زنی تخفیف می خواهند، پول ترانس را از حساب می گیرند.

مالیات نظافت در قبرس شمالی

این نوع مالیات در قبرس شمالی برای هر شخصی که خانه ای در قبرس شمالی دارد یا اجاره می کند اعمال می شود و مبلغ ثابتی 100 لیر در سال برای همه است. موضوع مالیات نظافت اصلاً به متراژ خانه یا نوع آن بستگی ندارد و برای نظافت خیابان ها و پارک ها و جمع آوری زباله در شهر قبرس شمالی پرداخت می شود.

مالیات

مالیات بر درآمد در قبرس شمالی یکی از جذاب ترین سیستم ها در اتحادیه اروپا و در جهان است. مالیات ساکنان قبرس بر کلیه درآمدها از همه منابع در قبرس و خارج از کشور مشمول مالیات می شوند. ساکنان مالیاتی غیر قبرسی بر درآمد معینی از منابع در قبرس مشمول مالیات می شوند. مزایای مالیات بر درآمد، بازرگانان بین المللی، متخصصان و افراد دارای ارزش خالص بالا را برای اقامت در کشور جذب می کند.

دکمه بازگشت به بالا