برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

مزایای پاک کردن پنکک از صورت

جهت داشتن یک آرایش ماندگار و یکدست لازم است از پایه آرایشی مناسب استفاده نمایید. کرم پودر و پنکک دو محصول زیرساز آرایشی می‌باشند که میان خانم‌ها بسیار پرطرفدار است اما در بین این همه محصولات زیرساز آرایشی “کرم پودر بهتره یا پنکک؟” این مقاله به دنبال تفاوت کرم پودر و پنکیک رفته است تا اگر از این دو محصول آرایشی استفاده می‌نمایید یا اگر قرار است بین تهیه کرم پودر و پنکک تصمیم‌گیری نمایید، برترین انتخاب را داشته باشید.

درباره تفاوت کرم پودر و پنکیک

متاسفانه کمتر کسی می‌داند که تفاوت کرم پودر و پنکک چیست یا ضرر پنکیک بیشتر است یا کرم پودر. آشنایی با ویژگی هر کدام از این دو محصول کمک می‌کند، پاسخ این سوالات را بهتر درک کنید.

کرم پودر چیست؟

کرم پودرها یک نوع پایه و زیرساز آرایشی هستند که از دو عنصر مرطوب کننده و رنگدانه تشکیل شده‌اند. بافت نرم و کرمی کرم پودر سبب می‌شود که بهتر روی پوست بنشیند، پوشش‌دهی زیادی داشته باشد و پوستی یکدست و صاف به شما ‌دهد. کرم پودرها در انواع براق و مات وجود دارند. انتخاب کرم پودر مناسب به نوع پوست اشخاص و ترجیحات آن‌ها وابسته است.

پنکیک چیست؟

پنکک یکی از پرمصرف‌ترین محصولات آرایشی است که جهت یکدست کردن رنگ صورت و پوشش‌دهی عیوب پوستی مورد استفاده قرار گرفته است. ساختار پنکک به شکل پودر فشرده است که جهت استفاده از آن باید از یک براش آرایشی یا پد مخصوص کمک گرفت. بافت پودری پنکیک، رطوبت زائد را جذب نموده و از چرب شدن پوست پوست، تعریق آن و برق افتادن روی پوست جلوگیری می‌نماید. به همین علت، اگر دارای پوست بسیار چربی هستید، خرید پنکک انتخاب مناسب و خوبی است.

فرق کرم پودر و پنکک چیست؟

کرم پودر و پنکیک هر دو دارای کاربرد یکسانی هستند و جهت پوشاندن عیوب و نواقص پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، بعضی از ویژگی‌های ژل بهداشتی بانوان و آقایان با هم متفاوت است. آشنایی با فرق میان کرم پودر و پنکیک به شما کمک می‌نماید که مناسب‌ترین محصول را جهت یک آرایش بی‌نقص و طبیعی انتخاب نمایید. از عمده‌ترین تفاوت کرم پودر و پنکیک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کرم پودر دارای بافت سنگینی است، درحالی که پنکیک بافت سبک‌تری دارد.
  • ساختار پنکیک متشکل از پودر فشرده تالک، نرم کننده و رنگدانه است، درحالی که ساختار کرم پودر، کرمی بوده و حاوی مرطوب کننده و رنگدانه می‌باشد.
  • پنکیک چربی پوست را به خوبی جذب کرده و باعث تثبیت آرایش می‌شود.
  • کرم پودر نسبت به پنکیک پوشانندگی بسیار بیشتری داشته و برای زیرسازی آرایش مناسب است.
  • از نظر خاصیت پنکیک باعث جذب رطوبت آرایش و براقی آن شده، در مقابل کرم پودر دارای خاصیت مرطوب کنندگی است.
  • پنکیک برای انواع پوست‌های چرب و مختلط مناسب است.
  • کرم پودر بیشتر برای پوست‌های خشک مناسب است.

کرم پودر بهتر است یا پنکیک؟

هیچ کدام از این دو محصول نسبت به هم برتری ندارند. نوع پوست و مدل آرایش شماست که مشخص می‌نماید از پنکیک، کرم پودر یا از هر دو استفاده نمایید. پوست صورت به صورت کلی به سه دسته خشک، مختلط و چرب تقسیم‌بندی می‌شود: اگر دارای پوستی خشک هستید، بهتر است جهت زیرسازی آرایش خود از کرم پودر استفاده نمایید؛ چون پنکک، شما را تشدید می‌نماید. اگر به کرم پودر دسترسی نداشتید، می‌توانید قبل از استفاده از پنکک، ابتدا پوست صورت خود را با کمک ژل شستشوی صورت ویتابلا رطوبت‌رسانی نموده و پس از آن از پنکک استفاده نمایید. اگر پوست شما مقداری چرب یا مختلط است، استفاده از پنکک بدون کرم پودر را فراموش نمایید. بافت خشک پنکک سبب می‌شود رد میکاپ شما نمایان شده و ظاهری غیرطبیعی به خود بگیرد.

می‌توانید از کرم پودر مناسب به منظور زیرساز آرایشی استفاده نمایید و نواحی از صورت را که چربی بیشتری دارند؛ مثل اطراف چانه، بینی و پیشانی را با کمک پنکک بپوشانید. اگر پوست شما خیلی چرب است، درحالی از ترکیب کرم پودر و پنکیک استفاده نمایید که کرم پودر مخصوص با پوشش‌دهی لایت را انتخاب کرده باشید. پس از آن در نواحی اطراف بینی، پشت پلک، پیشانی و چانه از پنکک استفاده نمایید. همچنین جهت استفاده از پنکیک بدون کرم پودر بهتر است ابتدا مرطوب‌کننده سبکی که مخصوص پوست چرب است را روی پوست خود بمالید. در رابطه با این که ضرر پنکک بیشتر است یا کرم پودر؛ باید بگوییم که استفاده مداوم از کرم پودر یا پنکک بدون در نظر داشتن نوع پوست و پاک نمودن صحیح این محصولات از روی پوست، می‌تواند باعث چرب شدن یا خشک شدن بیش از اندازه پوست شما شود.

روش استفاده از پنکیک بدون کرم پودر

همان‌گونه که اشاره کردیم، اصلی‌ترین تفاوت پنکک و کرم پودر در نوع بافت آن‌ها می‌باشد. درست است که کرم پودر در مقایسه پنکک دارای پوشانندگی بیشتری است؛ اما جهت آنکه آرایش صورت ماندگاری بیشتری داشته باشد، بسیاری از میکاپ آرتیست‌های ماهر استفاده از پنکک بدون کرم پودر را ترجیح می‌دهند. پنکک، پوششی ضدآب و مات ایجاد می‌نماید و بیشتر برای آرایش بازیگران تئاتر و تلویزیون به علت اجرای طولانی، مجریان خبر و مدل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرز صحیح استفاده از پنکک کمک می‌نماید تا بدون نگرانی از ریزش و تعرق، آرایش صورت شما جلوه‌ای جذاب و طبیعی داشته باشد.

  • یک اسفنج آرایشی متراکم با سایز مناسب را انتخاب نمایید.
  • جهت پوشش‌دهی منظم و یکدست، اسفنج را با آب خیس کرده و آن را مقداری فشار بدهید تا آب اضافی خارج گردد. هرقدر اسفنج خیس‌تر باشد، پوشش‌دهی آن سبک‌تر می‌شود. دقت کنید که رطوبت بیش از اندازه، ناهمواری و رگه‌های رنگی روی پوست شما ایجاد می‌نماید.
  • اسفنج را از یک سو به پنکک بمالید. هرقدر فشار دست شما افزایش یابد، مقدار بیشتری از پنکک بر روی اسفنج می‌نشیند.
  • با مقدار پنککی که روی اسفنج شما قرار دارد، ضرباتی ملایم به صورت خود زده تا پنکک به صورت یکنواخت روی پوست صورت شما پخش گردد.
  • چند مرتبه این کار را تکرار نمایید تا به مقدار پوشانندگی مطلوب برسید. جهت وضوح بهتر آرایش خود می‌توانید پنکک را بر روی پشت پلک و لب هم بمالید. همچنین می‌توانید از پنکک با یک الی دو درجه رنگی تیره‌تر جهت کانتور صورت خود استفاده نمایید.
  • آرایش خود را کامل نمایید.
  • آب اضافی اسفنج را گرفته و آن را از قسمت تمیز روی پوست خود بمالید تا آرایش شما فید گردد.
  • چند لحظه اجازه دهید تا آرایش شما به طور کامل خشک شود.
  • از اسپری فیکساتور جهت تثبیت آرایش خود استفاده نمایید.

انواع پنکیک های آرایشی

پنکک‌های آرایشی در انواع مختلفی موجود هستند که برای نیازهای مختلف پوست مناسب هستند.

  • پنکک مات: این نوع پنکک‌ها برای کنترل چربی و مات کردن پوست استفاده می‌شوند. آنها باعث می‌شوند پوست شما بدون چربی و براق به نظر برسد.
  • پنکک روشن‌کننده: این نوع پنکک‌ها برای روشن کردن و تقویت رنگ پوست استفاده می‌شوند. آنها به پوست شما لطافت و درخشش می‌بخشند.
  • پنکک ضد آفتاب: این نوع پنکک‌ها دارای عوامل محافظتی مانند SPF هستند که به پوست شما در برابر اشعه‌های خورشید محافظت می‌کنند.
  • پنکک ضد چروک: این نوع پنکک‌ها دارای عوامل ضد پیری هستند که به پوست شما کمک می‌کنند تا جوان و تازه به نظر برسد.
  • پنکک ضد لک: مزایای استفاده از پنکک‌ ضد لک، مخفی کردن لکه‌ها و عیوب رنگ پوست است. آنها به پوست شما رنگ یکنواخت و بدون عیب می‌بخشند.
  • پنکک ضد آکنه: پنکک ضد آکنه به کاهش التهابات و جلوگیری از تشکیل آکنه‌ها کمک می‌کنند.
  • پنکک آبرسان: دارای عوامل آبرسان هستند که به پوست شما رطوبت می‌بخشند و از خشکی و ترک‌خوردگی جلوگیری می‌کنند.
  • پنکک ضد حساسیت: این نوع پنکک‌ها برای پوست‌های حساس و آسیب‌پذیر مناسب هستند. آنها دارای عوامل ضد التهاب هستند که به کاهش حساسیت و آرامش پوست کمک می‌کنند.

همچنین، برخی از پنکک‌ها دارای فرمولاسیون‌های مختلفی هستند که برای پوست‌های چرب، خشک، مختلط و حساس مناسب هستند.

خلاصه کلام

پنکیک ابزار مهمی در کیت آرایشگران است زیرا پوششی کامل و مات ارائه می دهد. این وسیله آرایشی در انواع مختلف روانه بازار شده است تا نیاز های مختلف بازار را پوشش دهد. مزایای استفاده از پنکک های آرایشی محدود به پوشش لک‌ها، جوش‌ها، خطوط ریز و چین و چروک‌های نیست بلکه از پنکیک ها می توان به عنوان ضد آفتاب،آبرسان و ضد آکنه استفاده کرد. از آنجایی که پنکک ها جذب پوست می شوند پایه سنگین تری نسبت به کرم پودرها دارند به همین دلیل است که باید از زیاده‌روی کردن در استفاده پنکک خودداری کنید که پوست و چهره ملایم و طبیعی و همچنین صاف و یکدست داشته باشیم.

شما می توانید محصولات ویتابلا را به صورت آنلاین خریداری کنید: امیدواریم از مطالعه این مقاله بهره برده باشید. اگر برای اجرای اصول و راههای   به کمک نیاز دارید،به ورود کنید و برای انتخاب بهترین محصولات با کارشناسان آیریک تجهیز در تماس باشید. همچنین برای پوست چرب می‌توانید از ترکیب این دو محصول استفاده کنید یعنی با زدن پنکک روی کرم پودر از هردوی آن بهره ببرید، اما توجه داشته باشید که کرم پودر شما مخصوص پوست چرب باشد تا از ماسیده شدن روی پوست جلوگیری شود. همچنین شما می‌توانید برای خرید انواع بهترین مارک کرم پودر و پنکیک به سایت بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا