بین المللی

ترامپ حین سخنرانی هو شد/ رئیس جمهور سابق مجبور به ترک سالن شد

به گزارش مجله زنده خبری هیاهو از لحظه‌ای آغاز شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روی صحنه رفت و برخی از حامیان او در آنجا سعی کردند با شعارهای «ما ترامپ را می‌خواهیم»، صدای هو شدن را خفه کنند.

به نقل از مجله زنده خبری ترامپ گفت: «حالا فکر می‌کنم شما باید من را نامزد کنید، یا حداقل به من رأی دهید و ما باید با هم برنده شویم. زیرا لیبرترین‌ها می‌خواهند به من رای دهند… و این بسیار مهم است زیرا ما باید از شر بدترین رئیس‌جمهور تاریخ خلاص شویم.»

دونالد ترامپ افزود: «اگر که می‌خواهید برنده شوید، این کار را انجام دهید؛ اگر که می‌خواهید ببازید، این کار را نکنید و به گرفتن ۳ درصد رای خود در هر چهار سال ادامه دهید!»

در سال ۲۰۱۶، «گری جانسون» نامزد ریاست جمهوری از حزب لیبرترین، بیش از ۳ درصد از آرای مردم را به دست آورد و این نقطه اوجی در تاریخ این حزب به شمار می‌رود.

ترامپ پس از ۳۴ دقیقه سخنرانی صحنه را ترک کرد و یکی از کوتاه‌ترین سخنرانی‌های انتخاباتی خود تا به امروز را رقم زد. پیش‌بینی می‌شود که حزب ملی لیبرترین، نامزد ریاست جمهوری خود را امروز یکشنبه انتخاب کند.

حضور رئیس‌جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری‌خواه، در کنوانسیون لیبرترین‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که نگرانی‌ها در مورد نامزدهایی از حزب ثالث تشدید شده است.

ترامپ هفته‌هاست که مستقیما به «رابرت اف کندی جونیور» از نامزدهای مستقل انتخابات آمریکا می‌تازد. رابرت که برادرزاده جان اف کندی، رئیس‌جمهور اسبق آمریکاست، همچنین مایه نگرانی دموکرات‌ها شده است و حضور او باعث ریزش آرای کاندیداهای اصلی می‌شود. رابرت اف کندی جونیور هم روز جمعه به کنوانسیون لیبرترین‌ها رفته بود و با استقبال سرد حامیان این حزب مواجه شد.

حاشیه‌های حضور ترامپ در مراسم روز شنبه واشنگتن‌هال فراوان بود. پیش از رسیدن ترامپ، حامیان ترامپ و لیبرترین‌ها درگیر شدند. رئیس حزب لیبرترین به روی صحنه رفت و قبل از سخنرانی ترامپ به حامیان این رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت از صندلی‌های ردیف‌های جلو بلند شوند و به هیات‌های لیبرترین‌ برای نشستن جا بدهند.

«آنجلا مک‌آردل» خطاب به حامیان ترامپ گفت: «دلم نمی‌خواهد با مردم دعوا کنم، یا التماس و عجر و لابه کنم… جای نشستن به هیات‌ها بدهید چون این‌ها آن مردمی هستند که شما تلاش دارید متقاعدشان کنید. درست است؟ هیات‌های ما فروشی نیستند و رئیس‌جمهور ترامپ به اینجا آمده و تلاش دارد آنها را بخرد.»

همچنین قبل از سخنرانی ترامپ، عوامل سرویس مخفی تعدادی جوجه پلاستیکی سوت‌دار توقیف کردند که گروه همسو با کمپین ریاست جمهوری کندی در میان حاضران پخش کرده بود. براساس ویدیویی، صدای یکی از عوامل سرویس مخفی شنیده می‌شود که در چک بازرسی بر سر حاضران فریاد می‌زند: «فندک ممنوع، بطری آب ممنوع، جوجه‌های پر سر و صدا ممنوع!»

رقابت انتخاباتی امسال آمریکا تحت‌الشعاع مسائل بسیاری قرار گرفته است و نظرسنجی‌ها از رقابت نزدیک ترامپ و جو بایدن،‌ رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا به‌عنوان نامزدهای اصلی حکایت دارند. خصوصا در هفته‌های اخیر، ترامپ بارها و بارها با انتقاد از سیاست‌های بایدن به‌ویژه در مسائل خارجی تلاش دارد آرای گروه‌های ناراضی از بایدن را به دست بیاورد و به شکل متقابل، بایدن هم رای‌دهندگان آمریکایی را به یاد دوران حضور ترامپ در کاخ سفید و ادعاهای او می‌اندازد.

311311

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا