اجتماعی

امکان طبیعت‌گردی در دریاچه تار دماوند تا ۱۵ شهریور

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند با اشاره به ساماندهی گردشگری و تفرج در اثر طبیعی ملی دریاچه تار دماوند، افزود:ورود خودرو و موتورسیکلت به حاشیه دریاچه تار و هویر ممنوع است.

به گزارش مجله زنده خبری نقی میرزاکریمی با بیان اینکه اثر طبیعی ملی دریاچه تار از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته گردشگری بی‌ضابطه همچون رها کردن زباله، تردد و ورود به حاشیه دریاچه با خودرو و موتورسیکلت، ایجاد حوادث متعدد و غرق شدگی و ناهنجاری‌های اجتماعی موجب آسیب به این منطقه ارزشمند شده بود که با احداث پاسگاه محیط بانی جدید و اعمال ضوابط و مقررات سازمانی، اقدامات لازم برای ساماندهی این منطقه در حال انجام است.

وی در ادامه اظهارکرد: از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور بازدید از منطقه با رعایت قوانین و ضوابط منطقه برای عموم آزاد است و به دلیل شرایط صعب العبور مسیرهای دسترسی، گردشگران از جاده غربی منطقه از روستای چنار شرق که مناسب تر نیز است برای تردد استفاده کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند  با اشاره به اینکه ورود خودرو و موتورسیکلت به حاشیه دریاچه تار و هویر و از فاصله ۲۰۰ متری ممنوع است، تصریح کرد: گردشگران می‌توانند با پارک خودرو در کنار پاسگاه محیط بانی تار به‌صورت پیاده از طبیعت زیبا و دلنشین دریاچه استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، میرزاکریمی با تاکید بر اینکه چادر زدن و اقامت شبانه در فاصله کمتر از ۵۰ متر حاشیه دریاچه، قایق سواری، شنا، رها کردن زباله، شکار و صید و تردد خودروها و موتورسیکلت نیز در خارج از جاده‌های موجود در منطقه ممنوع و رعایت شئون اسلامی الزامی است، تصریح کرد: پیرو انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی با هرگونه تخلف احتمالی برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.

انتهای پیام

بخش مطالب اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر مسائل تربیتی و آموزشی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا