برترینهای کسب و کارعمومی

بتن اکسپوز سبک طرح چوب

پنل‌های بتن اکسپوز طرح چوب در واقع پنل‌های از پیش ساخته‌ی بتنی هستند که با پیشرفت‌هایی که امروزه صورت گرفته است در ابعاد گسترده و متنوعی تولید می‌شوند. از آن در ساختمان‌هایی با معماری مدرن، نماسازی‌های خارجی، دکوراسیون داخلی، پوشش کف، ساخت مبلمان فضای باز، ساخت پله می‌توان استفاده نمود.

خرید بتن اکسپوز

برای خرید بتن اکسپوز می‌توانید به مجموعه هنزا گام آبی فردا مراجعه کنید و انواع مختلف بتن  را مشاهده و انتخاب کنید.

خرید این بتن، برخلاف گمان ‌های معمول، نیازمند دقت بسیار بالاست. این امر به دلیل وجود محصولات متعدد در بازار است که علیرغم ظاهر مشابه، از نظر کیفیت در سطح یکسانی قرار نمی‌گیرند. همانطور که می‌ دانید، کیفیت این محصول برای کیفیت کلی سازه تأثیر مهمی دارد.

بنابراین، در هنگام خرید باید به دنبال محصولات مرغوب و با کیفیت بود. به علاوه، نحوه اجرا نیز از جمله اولویت‌ هایی است که باید در نظر گرفته شود، زیرا اجرای صحیح این نوع بتن، به طور مستقیم بر کیفیت نهایی ساختمان تأثیرگذار است.

قیمت بتن اکسپوز

قیمت بتن اکسپوز تحت تأثیر عوامل مختلفی، از جمله نحوه اجرا، روش تولید، کیفیت محصول و متراژ مورد نیاز قرار می ‌گیرد. با این حال، باید توجه داشت که بالا بودن قیمت هر مورد در بازار به تنهایی نشانگر کیفیت بالا نیست، بلکه انتخاب یک تولید کننده با اعتبار  بسیار حائز اهمیت است تا بتوانید بتن با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنید. در واقع، انتخاب فروشنده  عاملی مهمتر از همه در فرآیند خرید است.

لازم به ذکر است که قیمت این بتن به شیوه نصب آن نیز وابسته است. این نوع بتن می ‌تواند به سه روش ملاتی، خشک و پیچ یا چسب نصب شود، و هرکدام از این روش ‌ها شرایط و هزینه ‌های متفاوتی را ایجاب می ‌کنند.برای اطلاع از آخرین قیمت بتن اکسپوز می‌توانید با کارشناسان مجموعه هنزا در تماس باشید.

تاریخچه بتن اکسپوز

اولین بار استفاده از بتن اکسپوز در ساخت ساختمان تجاری Corbusier که در دانشگاه هاروارد واقع است، دیده شد که این پروژه توانست توجه مهندسان و طراحان ساختمان را به خود جلب کند و مورد علاقه آنان قرار گیرد. همین امر سبب شد که به تدریج موارد به کارگیری بتن اکسپز بیش‌تر شود. به طوری که بین سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ استفاده از آن افزایش چشم‌گیری پیدا کرد. که این مساله باعث رونق فناوری‌ها و فرآیندهای مربوط به تولید آن گردید.

انواع بتن اکسپوز

بتن اکسپوز از آن دسته از مصالح ساختمانی می‌باشد که در عرصه ساختمان‌سازی کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده‌اند.

از جمله ویژگی‌هایی که موجب شده تا بسیاری از طراحان و مجریان ساختمان اقدام به خرید بتن اکسپوز نمایند، این است که این مصالح ساختمانی بسیار کاربردی می باشد و طول عمر بالایی دارد، همچنین قیمت آن در بین مصالح ساختمانی دیگر بسیار مقرون به صرفه و مناسب می‌باشد.

علاوه بر تمامی موارد بالا به علت پیشرفت‌هایی که همه روزه در عرصه تکنولوژی و همچنین ساختمان‌سازی صورت گرفته است لذا این ماده ساختمانی نیز بهره وری خود را افزایش داده و باعث شده تا بسیاری از معماران و مهندسان و پیمانکاران همچنان به استفاده خود از این متریال ادامه دهند و در معماری خارجی و ساخت انواع نما و همچنین معماری داخلی از آن بهره ببرند.

کاربرد بتن اکسپوز

کاربرد بتن اکسپوز مخصوصا در مواردی است که می‌خواهیم بتن را در معرض نمایش قرار دهیم. زمانی که خواستار آن هستیم که ضمن استفاده از ویژگی‌های اصلی بتن هم‌چون استحکام،‌ مقاومت و ماندگاری بالا، بتن را به عنوان نمای نهایی کار نیز به کار ببریم.

ویژگی های بتن اکسپوز

این متریال دارای ویژگی‌ها و مشخصه‌های شگفت‌انگیزی می باشد که خرید و اجرای بتن اکسپوز را توجیه می‌کند. اما عموم استفاده آن در سطوح خارجی می باشد و به این ترتیب از آخرین متریالی است که به جهت تزئین روی کار نهایی می آید و با دیگر مواد ترکیب نشده و یا متریال تازه ای روی آن کار نمی شود. البته در نظر داشته باشید که برای نمای پایانی می شود آن را با متریالی چون چوب ترکیب نمود که جلوه بسیار زیبا و خاصی به کار شما می دهد. در نظر داشته باشید که این پنل های بتنی در سایز های استاندارد و سایز های سفارشی قابل طراحی و تولید می‌باشد.

برخی افراد تصور می کنند که همانند زمان های قدیم تنها می شود با خرید آن را در پنل هایی که سطوح صیقلی و صاف دارند جا کرد در حالی که امروزه دست تولید کنندگان این پنل بسیار باز بوده و می توانند با توجه به طرح مشتریان مختلف، طرح های متفاوتی از این متریال را تولید کنند.

از انواع مختلف این متریال می توان به مواردی چون:  هرمی، بلاک،  ترای انگل،  پریسما و … اشاره نمود.

هیچکدام از مواردی که پیش تر معرفی نمودیم سطح صافی ندارند و برای استفاده در خارجی کار بسیار مناسب و زیبا هستند که با نور پردازی آن ها می توان دکوراسیونی زیبا و منحصر به فرد به محیط بخشید.

اما از ویژگی های بسیار مهمی که موجب می شود ساختمان سازان بیش از پیش ترغیب به خرید بتن اکسپوز شوند موارد زیر است:

• مقاومت بالا در شرایط مختلف آب و هوایی مانند رطوبت و سرمای شدید
• مقرون به صرفه بودن
• عایق صوتی، حرارتی
• مقاوم در برابر حریق و آتش سوزی
• قابل طراحی و تولید در ابعاد سفارشی
• دوست دار محیط زیست
• طول عمر بالا، زیرا مواد اولیه بتن اکسپوز همان مواد اولیه بتن است
• امکان انجام عملیات اجرایی آن در تمام فصول به دلیل مقاومت بالا
• تولید و قابلیت اجرا در ابعاد و اندازه های متنوع و مختلف بر حسب نیاز
• افزایش سرعت اجرا و کاهش زمان پروژه نسبت به استفاده از سایر مصالح
• قابلیت نصب با ملات یا اتصالات خشک
• قابلیت استفاده در کنار مصالح دیگر و رنگ پذیری سطوح خارجی بتن

اجرای بتن اکسپوز

بتن از سالیان دور در ساخت ساختمان ها و سازه‌های عمرانی به عنوان یک مصالح استحکام‌بخش مورد استفاده قرار گرفته است. که از این محصول در بخش‌های مختلف ساختمانی مانند دیوارها، ستون‌ها و سقف استفاده می‌شود. اما اگر از بتن در پوشش نمای یک پروژه ساختمانی استفاده شود به آن بتن اکسپوز گفته می شود.

بتن اکسپوز را به دو روش اجرا می کنند

البته کاربرد بتن اکسپوز صرفا منحصر به نمای دیوار بیرونی ساختمان نیست بلکه می توان از آن در نمای داخلی دیوارهای ساختمانی و همچنین داخل ساختمان و کفپوش فضاهای بیرونی محوطه ساختمان استفاده کرد.

استفاده آن را گسترده تر از این موارد دانست. چنانچه امروزه در صنعت سدسازی برای پوشش دیواره های سد می توان از این بتن استفاده کرد. همچنین در ساخت تونل‌ها، پل‌ها، زیرگذرها و امثال آن می‌بینیم که بسیاری طراحان و سازندگان سطح آن ها را با این بتن می پوشانند.

همچنین به دلیل سطح یکپارچه، رنگ خاص و حس سردی که القا می کند بسیار مورد توجه کسانی قرار گرفته که به دنبال فضاهایی یکدست، مینیمال و مدرن برای طراحی داخلی ساختمان خود می باشند. البته باید توجه کرد که نمی توان کارکرد آن را به این منظور محدود کرد.

 بتن اکسپوز سفارشی

این دسته از بتن اکسپوز به بتنی گفته می شود که با توجه به درخواست مشتری و بر اساس نقشه ساختمانی آن و سایز و ابعاد و همچنین طرحی که طراح در نظر گرفته است، در کارخانه پنل های بتن  در طرح، شکل و رنگ مورد نظر تولید می شود. سپس این محصول را به محل پروژه یا همان ساختمان منتقل می کنند و با روش مناسب آن را در جای خود نصب می کنند.

پیش تر در رابطه با روش های مختلف نصب پنل های این بتن صحبت کردیم و گفتیم که نصب این محصول معمولا به روش های مختلف صورت می گیرد که عبارتند از: نصب به وسیله چسباندن پنل به دیوار با چسب مخصوص. نصب به وسیله استفاده از ملات سیمانی و همچنین نصب مکانیکی که توسط قرار دادن پنل ها در ریل های فلزی مخصوص و محکم کردن آن ها با پیچ و مهره های طراحی شده برای این منظور دارد.

اجرای بتن اکسپوز در محل

در این روش به جای آنکه در کارخانه پنل های بتن اکسپوز طراحی شود، در محل پروژه مورد نظر سطحی که قرار است  بر روی آن نصب شود، قالب بندی می شود و درون قالب ها بتن ریزی می شود و سپس اجازه می دهند که بتن درون قالب ها خشک شده، سپس قالب را جدا کرده و در محل دیگری قالب بندی انجام شده و دوباره بتن ریزی می شود.

به همین ترتیب تمام سطحی که لازم است با آن پوشانده شود، مورد اجرا قرار می گیرد. فقط باید در نظر داشته باشید که در این روش، قالب بندی به ترتیب از پاسسن ترین سطح نما آغاز شده و به تدریج به سمت سطوح بالایی پیش می رویم تا اینکه تمام سطح نما با آن پوشانده می شود.

معمولا از روش بتن ریزی در محل برای پروژه های بسیار بزرگ که طرحی تقریبا یکدست و یکپارچه دارند و نیازی به تهیه پنل ها ندارد، استفاده می شود. همچنین سرعت اجرای این روش برای نصب آن بالاتر است.

کارخانه های فعال در زمینه پنل های بتن اکسپوز علاوه بر اینکه بر اساس درخواست و سلیقه مشتری می توانند پنل مورد نظر را طراحی و تولید کنند، معمولا برخی طرح های پرکاربرد این محصول را از پیش یه صورت پنل های بتن  تولید می کنند که مشتریان می توانند از میان طرح های تولیدی آن کارخانه  مورد نظر خود را برای ساختمانشان انتخاب کنند.

بتن اکسپوز قابل اجرا در محل پروژه

با خرید بتن اکسپوز که در محل پروژه قابلیت اجرا دارند در حقیقت می توانید این بتن ها را در ابعاد بسیار بزرگی در اختیار داشته باشید و عموما از این نوع بتن ها در اجرای پروژه های کاری بزرگ استفاده می شود و همانطور که از نامش پیداست از ساخت تا اجرا و قالب بندی در محل پروژه ساختمانی قابلیت پی ریزی دارد.

دلایل استفاده از آن برای نماسازی خارجی

از دلایلی که می توان در خرید آن برای استفاده نمودن در نماهای خارجی عنوان نمود این است که این بتن ها دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی می باشند و در شرایط جوی ای چون رطوبت و گرما بسیار سازگار هستند.

موارد استفاده از بتن اکسپوز

از موارد استفاده از بتن اکسپوز ها می توان عناوین زیر را در نظر گرفت:

• نمای خارجی با بیرونی انواع ساختمان ها
• ساخت استخر و حوض های آب
• ساخت پلکان
• کفپوش ساختمان و
• دیوار ها ی داخلی خانه و انواع دکوراسیون داخلی
• محوطه های شهری مانند پارک و معابر شهری
• دیوار ها و نماسازی های شهری

امیدواریم که با خرید بتن اکسپوز بتوانید هم بهترین و زیباترین طرح ها در دکوراسیون داخلی پیاده سازی نمایید و هم بتوانید در نمای خارجی ساختمان نیز، شیک ترین طرح ها را داشته باشید. اگر این مقاله برای شما مفید بوده است آن را برای دوستان سازنده و یا معمار و مهندس خود بفرستید.

بتن اکسپوز پیش ساخته

بتن های پیش ساخته به بتن های اکسپوزی گفته می شود که طبق روال همیشگی خود در اندازه ها و سایزهای استانداردی در کارخانه ها بتن سازی تولید و به دست مشتری سپرده می شود. هر چند ممکن است به سفارش و خریدآن برای برخی از مشتریان این ابعاد تغییر نمایند و سفارشی سازی شده شوند.

شرکت هنزا امکان ساخت بتن اکسپوز متناسب با سلایق و ایده‌های طراحان و معماران را دارد. بدین معنی که ساخت قطعات بتنی مسلح با طرح و اندازه مورد نظر در محیط کارخانه امکان پذیر است.

پنل های بتن اکسپوز برای نماکاری‌های داخلی و خارجی ساختمان به کارمی‌رود. این پنل ها را می توان در ابعاد مختلف تولید نمود و در تمام فصول سال مورد استفاده قرار داد. به دلیل عدم استفاده از سایر مصالح بر روی این نوع بتن، زیبایی و کیفیت سطح آن اهمیت فوق العاده‌ای دارد به نحوی که وجود زدگی و برآمدگی در سطح بتن از زیبایی ظاهری آن می‌کاهد. پنل هایی که برای نمای خارجی ساختمان به کار می‌رود، باید از مقاومت لازم در برابر شرایط متغیر آب و هوایی برخوردار باشند و مانع از ورود آب به لایه‌های زیرین سازه شوند. اما در نمای داخلی زیبایی اهمیت بالاتری دارد زیرا سطح کار باید یکپارچه و بدون زدگی بوده تا قابلیت رنگ‌آمیزی و انجام کارهای مربوط به دکوراسیون داخلی را داشته باشد.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا