عمومیبرترینهای کسب و کار

معرفی بهترین سیستم تهویه کافه سنتی و کافی شاپ مدرن

طراحی و اجرای سیستم تهویه کافه امری مهم بوده و به تجهیزات خاصی نیاز خواهید داشت. در صورتی که کافه سنتی یا کافی شاپ داشته باشید، قطعا با تجهیزاتی مانند اگزاست فن یا سیستم تهویه صنعتی در ارتباط خواهید بود و به آن نیاز خواهید داشت. در کافی شاپ و رستوران به دلیل تولید حرارت و گرمای قابل توجه و همچنین ایجاد انواع بوهای ناشی از مواد غذایی و نوشیدنی شما برای ایجاد تعادل در محیط به تاسیسات تهویه‌ای و به خصوص اگزاست فن و هواکش صنعتی نیاز خواهید داشت.

در انتخاب هواکش صنعتی برای کافی شاپ با توجه به اینکه مساحت محیط بسیار کمتر است و عوامل دیگری همچون بوی تند انواع قهوه و نوشیدنی وجود دارد، فن باید دارای قدرت بالایی باشد. طی این مقاله به بررسی انواع تجهیزات سیستم تهویه کافه خواهیم پرداخت. در صورت نیاز به کسب اطلاعات لازم جهت خرید بهترین دستگاه تجهیزات برای سیستم تهویه کافه خود تا انتهای این مطلب با تهویه نظری همراه باشید.

اهمیت سیستم تهویه کافی سنتی و کافی شاپ

در تمامی رستوران ها، کافی شاپ‌ها و مکان های تولید و فروش مواد غذایی گرم، برای حفظ تعادل هوای محیط، نیاز به فن خواهید حتمی می‌باشد. در هر کدام از این موارد بر اساس ظرفیت و مساحت نیاز به انواع متفاوتی از هواکش‌های صنعتی خواهید داشت. موضوع این مقاله در خصوص کافی شاپ‌ها می‌باشد که تفاوت‌هایی جزئی با رستوران ها دارند. در انتخاب هواکش صنعتی برای کافی شاپ با توجه به اینکه مساحت محیط بسیار کمتر است و عوامل دیگری همچون بوی تند انواع قهوه و نوشیدنی وجود دارد، فن باید دارای قدرت بالایی باشد.

نکته قابل توجه دیگری که در این زمینه وجود دارد، این است که در محیط برخی از کافی شاپ‌ها با توجه به استعمال سیگار و یا قلیان، شما به تهویه بهتری برای محیط کوچک خود نیازمند هستید. در غیر اینصورت دود و بوی حاصل از این موارد می‌تواند محیط را حتی برای خود افراد غیر قابل تحمل کند. این مکان‌ها به دلیل مساحتی که دارند از فن‌هایی با اندازه کوچک اما با صدای بسیار بسیار کم و البته قدرت مکش بالا استفاده می شود. البته در برخی از کافه ها نیز از فن‌ها یا پنکه های سقفی برای تهویه درون محیطی استفاده می شود که نوع قدیمی تری است.

نکاتی مهم برای گرمایش و سرمایش کافی شاپ در سیستم تهویه کافه

  • از بین بردن گرمای تولید شده در آشپزخانه که در هنگام پخت و پز به وجود می آید
  • تهویه هوا و گردش هوا در رستوران
  • به صورت مداوم تعداد افراد تغییر می کند.
  • ورود خروج مداوم افراد و باز و بسته مداوم درها
  • ایجاد فضایی که آرامش را برای مشتریان محیا کند.

تهویه مطبوع با سیستم تهویه کافه شاپ

جهت تهویه مطبوع کافی شاپ و فست فود ها از دستگاههای هواساز استفاده می شود که این دستگاه ها،به وسیله کانال اسپیرال اکسپوز که هم نقش هوارسانی و هم مَکشِ هوا را ایفا می کنند و هم ظاهری زیبا و دکوراتیو دارند، هوای خنک در تابستان و هوای گرم در زمستان به نقاط تعیین شده در کافی شاپ و فست فود و حتی رستوران های سنتی و محیط های اداری و تجاری منتقل می کنند. کانال اسپیرال اکسپوز به دلیل ظاهر زیبا و شکیل و مارپیچ گونه ای که دارد نیاز به اجرای سقف کاذب در سقف کافی شاپ یا هر محیط دیگری که این نوع کانال درآن اجرا می شود را منتفی می نماید.

در تهویه مطبوع کافی شاپ و فست فود و محیط هایی از این قبیل، استفاده از سیستم کانال اسپیرال اکسپوز با رنگ های متنوع و متناسب با محیط ،گامی بلند در زیباسازیِ محیط محسوب می شود. لازم به ذکر است استفاده از کانال اسپیرال بصورت اکسپوز صرفاً محدود به تهویه مطبوع کافی شاپ و فست فود ها نمی شود، بلکه در محیط های تجاری، اداری، سالن های نمایشِ محصولاتِ کارخانجات و سالن های تولید، سالن های ورزشی، فروشگاهها، آرایشگاه ها،سالن های فرودگاهی،بیمارستان ها،گلخانه ها و حتی محیط های مسکونی ،کاربرد زیادی پیدا کرده است.

استعلام قیمت و خرید تجهیزات سیستم تهویه کافه از تهویه نظری

تهویه نظری، تولید کننده انواع کانال سازی و دریچه هوا شامل تولید انواع دریچه بازدید کولر، دریچه توزیع هوا، دریچه های کنترل و هدایت هوا، کانال سازی (کانال سازی)، دریچه زیر فن کویل، دریچه خورشیدی، دمپر کانال موتوری، جت نازل، دمپر ضد آتش فیوزی، دریچه ضد انفجار، دمپر کانالی صنعتی، دریچه سقفی گرد تخت آلومینیومی، دریچه هوای رفت اتاق عمل، دریچه کولری، دریچه تایل آرمسترانگ، لوور پادری، دریچه هوا تازه (باران گیر), دریچه خطی، کلاهک دودکش، هود صنعتی، کانال سازی صنعتی, دريچه بازديد تاسیسات، دریچه سقفی چهارگوش كلاف دور باز آلومینیومی است. با برقراری ارتباط امکان بهره مندی از مشاوره رایگان و تهیه مناسب ترین وسایل سیستم تهویه کافه را خواهید داشت.

سوالات متداول

در این بخش به سوالات احتمالی شما در خصوص سیستم تهویه کافه پاسخ خواهیم داد.

وسایل سیستم تهویه کافه رو از کجا بخرم؟

شرکت تهویه نظری با ارائه بهترین تجهیزات سیستم تهویه کافه جهت ارائه مشاوره خرید و استعلام قیمت در اختیار شما عزیزان است.

برای راه اندازی سیستم تهویه کافه چیا باید بخرم؟

–        فن مکش ( اگزاست فن

–        فن دمش ( هوای تازه )

–        هود

–        کانال کشی

دکمه بازگشت به بالا