سلامت و تندرستی

گزارش تصویری| برترین‌های رقابت عکاسی با پهپاد

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری، آثار نامزد شده از بین بیش از ۲۰۰۰ عکس ارسالی از ۱۱۳ کشور انتخاب شده‌اند و در دسته‌های عروسی، طبیعت، مردم، شهری، حیوانات، انتزاعی، ورزشی، ویدئو و سریال قرار می‌گیرند. این آثار از عکس‌برداری هوایی و فیلم‌هایی است که با روش‌های مختلف گرفته شده‌اند.

بخش انتزاعی

در بخش انتزاعی، نماهای نامزد شده عبارتند از: اژدهای آتش اثر جرون ون نیوونهوو (بلژیک)، نورها و سایه‌ها اثر ایگناسیو مدم (اسپانیا)، خطوط جادویی از محد خورشید (کویت)، راهپیمایی در مرداب نمک اثر راج موهان (هند) و درخت زندگی اثر ایزابلا تاباچی (ایتالیا). اژدهای آتش از ورودی Jeroen Van Nieuwenhove در طول فوران آتشفشانی Fagradalsfjall در سال ۲۰۲۳ در Litli-Hrútur در ایسلند گرفته شد و گسترش گدازه‌ای را نشان می‌دهد که تصویر یک اژدها را تشکیل می‌دهد.

گزارش تصویری| فینالیست‌های امسال مسابقه عکاسی با پهپاد
اژدهای آتشین

بخش حیوانات و طبیعت

دسته حیوانات شامل پلیکان سفید اثر گیلرمو سوبرون (مکزیک)، پاکسازی اقیانوس اثر توبی نیکول (بریتانیا)، کوه فوجی از محمد القطان (کویت)، دریای صورتی اثر پل مکنزی (ایرلند) و عاشقانه قطبی اثر فلوریان لدوکس (فرانسه) است.

در بخش طبیعت نامزدها عبارتند از: بمان جایی که قلبت می‌خندد اثر سیلک هالمان (آلمان)، بلیکا از برینجار آگوستسون (ایسلند)، رگ زمین از شیائوینگ شی (چین)، چشم اژدها اثر میکی اسپیتزر (فلسطین اشغالی) و زبان اثر دانیل وین گارسیا (اسپانیا).

عاشقانه قطبی، عکس زیبای فلوریان لدوکس از یک زوج خرس قطبی است که یک خرس قطبی نر و ماده را نشان می‌دهد که در کنار هم دراز کشیده‌اند.

گزارش تصویری| فینالیست‌های امسال مسابقه عکاسی با پهپاد
عاشقانه قطبی

بخش مردم

در بخش مردم، نماهای نامزد شده عبارتند از: بوچا، شهر مرگ اثر کارول گوزی (ایالات متحده)، برداشت زغال اخته از براد واینر (ایالات متحده)، آخرین لحظه از روبرتو هرناندز (مکزیک)، رانش در فضا ساخته گیلاد توپاز (فلسطین اشغالی) ، چوپان با گله اثر ایوو دانچف (بلغارستان) و راه رفتن برای یک زندگی جدید اثر لوئیس آکوستا (کلمبیا).

رانش در فضا توسط گیلاد توپاز هنگام قایقرانی روی یک یخ شکن گرفته شده است و خدمه‌ای را نشان می‌دهد که در دریای یخ زده بالتیک شنا می‌کنند.

گزارش تصویری| فینالیست‌های امسال مسابقه عکاسی با پهپاد
رانش در فضا

بخش ورزش

نامزدهای بخش ورزش عبارتند از: «آدرنالین آبی: موج خط لوله» اثر مت دوسیگ (ایالات متحده)، «چراغ های زنجیره‌ای اسکی بازان متقاطع» اثر دانیل کوزلا (لهستان)، «بولی خلا» اثر سانچایان چاودری (بنگلادش)، «اکشن مینیمالیست» اثر الکس براساتگی (آذربایجان) و پرش سایه اثر ادوارد سالمون (فرانسه). بولی خلا یک مسابقه کشتی سنتی را در خیابانی در چیتاگونگ بنگلادش نشان می‌دهد که هزاران تماشاگر مشتاق را به خود جذب می‌کند.

گزارش تصویری| فینالیست‌های امسال مسابقه عکاسی با پهپاد
بولی خلا

بخش شهری

در بخش شهری، نماهای نامزد شده عبارتند از «پل به شهر می‌آورد» اثر ژو ژانگ (چین)، «دهکده زیر برف» اثر حسین کاراهان (ترکیه)، «پل جیاشائو» اثر شنگ جیانگ (چین)، «آنچه می‌ماند» اثر کارول گوزی (ایالات متحده) و موشک اثر یوری استولیپین (روسیه). موشک، که پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی دقیق و انتظار برای شرایط آب‌وهوای عالی به تصویر کشیده شده است، بلندترین آسمان‌خراش اروپا، مرکز لاختا را به نمایش می‌گذارد که از بالاترین نقطه دید قابل دستیابی با پهپاد دیده می‌شود.

گزارش تصویری| فینالیست‌های امسال مسابقه عکاسی با پهپاد
موشک

در بخش عروسی نامزدها عبارتند از Mariage au Sommet اثر الکساندر کلر (فرانسه)، عشق از بالا اثر جوانا زدانسویچ (لهستان)، گیراسولی ایناموراتی از ماتئو اورجینال (ایتالیا)، عشق از بالا توسط سایمون بیفن (بریتانیا) و رویا اثر تیم دمسکی (لهستان).

در بخش سریال، نامزدها عبارتند از خانه جدید (اردوگاه‌های کار اجباری ژاپنی در ایالات متحده) توسط چانگ کیون کیم (ایالات متحده)، منطقه بور توسط سباستین بولر (آلمان)، برداشت زغال اخته توسط براد واینر (ایالات متحده)، اسمبل شهر توسط张翔升 (چین) و قلمرو فلامینگو توسط پل مک‌کنزی (ایرلند).

منبع: forbes

۲۲۷۲۲۷

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.
دکمه بازگشت به بالا