بهره‌برداری از ۳۲ پروژه عمرانی در خرمشهر/ افتتاح فاز دوم روشنایی بزرگراه اهواز – ملاثانی

بهره‌برداری از ۳۲ پروژه عمرانی در خرمشهر/ افتتاح فاز دوم روشنایی بزرگراه اهواز - ملاثانی

مجله زنده خبری/خوزستان همزمان با فرارسیدن هفته دولت از چندین پروژه عمرانی در شهرهای استان خوزستان بهره‌برداری شد.

امروز همزمان با هفته دولت با حضور ولی الله حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استانداری ۳۲ پروژه در شهرستان خرمشهر به ارزش ۱۶۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. در این آئین که با حضور معاون امنیتی و انتظامی استانداری، فرماندار شهرستان، امام جمعه و اعضای شورای تامین و اداری برگزار شد پروژه‌های متعدد در حوزه زیرساخت، راه و حمل و نقل، بهداشت و درمان و بهسازی روستاها به بهره‌برداری رسید.

همچنین با حضور معاون امنیتی و انتظامی استانداری، ۱۰ پروژه شهرستان بندر ماهشهر به ارزش تقریبی ۹۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. حیاتی با قدردانی از زحمات کلیه دست اندرکاران عرصه تمدن ساز اربعین و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی هفته دولت را تبریک گفت.

وی رمز پیروزی انقلاب اسلامی و مانی و ماندگاری آن در ۴۵ سال اخیر را در سه عامل دانست و افزود: اولین مولفه، نقش امامین انقلاب در هدایت و رهبری به عنوان عمود خیمه انقلاب اسلامی که در بزنگاه‌های خطر همواره با روشنگری راه و مسیر انقلاب را هموار کرده‌اند. دومین عامل نقش مردم به عنوان خالقان و پدیدآورندگان انقلاب که در تمام عرصه‌های سیاسی حضور اثرگذاری داشتند و آخرین مولفه شهدای انقلاب و امنیت و مدافع حرم که با اهداء و نثار خون خود درخت تنومند جمهوری اسلامی را بارور ساختند.

وی از پروژه‌های گرامیداشت هفته دولت به اجرای خط انتقال آب به طول ۲ کیلومتر و اجرای ۷ کیلومتر آزادراه و پروژه‌های متعدد زیرسازی و آسفالت اشاره کرد و از مسئولین شهرستانی در این خصوص نیز تقدیر کرد.

در ادامه با حضور عبدالله افرازه شهاوند معاون سیاسی اجتماعی استانداری پروژهای هفته دولت در شهرستان‌های باغملک و صیدون افتتاح شد. در این افتتاحیه زمین چمن مصنوعی بخش میداود و برق‌رسانی به روستای گزستان این شهرستان نیز افتتاح و در ادامه از روند ساخت مدرسه و پروژه برق شهرستان صیدون بازدید شد.

همچنین همزمان با هفته دولت، با حضور محمد راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، فرماندار باوی و جمعی از مسئولان شهرستان فاز دوم روشنایی بزرگراه اهواز به ملاثانی افتتاح شد.

سید محسن البرزی فرماندار شهرستان باوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در هفته دولت گفت: اتوبان اهواز به ملاثانی از مسیرهای پرتردد و ترانزیتی استان خوزستان است که با توجه به حجم بالای عبور و مرور و جهت کاهش حوادث خطرناک نیازمند ایمنی بیشتر بوده است که به لطف خداوند با اقداماتی که در ماه‌های گذشته با همکاری مسئولان مربوطه صورت گرفت در تلاش هستیم تا سطح ایمنی بیشتر در این محور محقق شود.

وی افزود: بحث تجهیز مسیر به سامانه روشنایی در دو فاز از مهمترین اقدامات بود که فاز اول این طرح با هزینه‌کرد بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ و طرح دوم با اعتبار سه میلیارد تومان به سرانجام رسید و امروز همزمان با هفته دولت جهت بهره‌برداری وارد مدار شد.

البرزی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکمیل بخش‌های دیگر این طرح در آینده بتوانیم با کاهش میزان حوادث و افزایش ایمنی خدمت شایسته‌ای به مردم ارائه کنیم.

راضی جلالی معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز بیان کرد: روشنایی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی از جمله عوامل مهم در ارتقای ایمنی تردد در شب و همچنین در شرایط جوی نامساعد است و این امر با کاهش تصادفات رانندگی و بهبود دید در جاده‌ها نقش آفرینی می‌کند و جاده را امن‌تر می‌سازد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا