مربیان کاراته، دست به یقه در تاتامی تیم‌ملی/ جایزه بزن بهادرها؛ سفر به ایتالیا!

مربیان کاراته، دست به یقه در تاتامی تیم‌ملی/ جایزه بزن بهادرها؛ سفر به ایتالیا!

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری؛ در فدراسیون کاراته چه خبر است؟ فدراسیونی که در چند وقت اخیر سیر نزولی را تجربه کرده و در مسابقات بین المللی، آسیایی و جهانی نزولی فاحش داشته، درگیر حواشی عجیبی شده که این رشته را بیش از بیش در مسیر سقوط قرار می دهد.

رقابت‌های کاراته رده‌های پایه قهرمانی جهان از چهارشنبه 18 تا یکشنبه 22 مهرماه در ونیز ایتالیا برگزار می‌شود و ملی‌پوشان کشورمان به این رقابت‌ها اعزام شدند.

این در حالی است که چند روز قبل اتفاق عجیبی در اردوی تیم‌های ملی پایه در ورزشگاه کبکانیان تهران رخ داد که  منجر به ایجاد حاشیه‌ای بزرگ برای این فدراسیون شد.

ستاره موسوی سرمربی تیم کاراته امید دختران و ریحانه نصیری مربی تیم‌های کاراته نوجوانان و جوانان مقابل دیدگان کاراته کاها و آینده‌سازان این رشته ابتدا با یکدیگر به مشاجره پرداختند و در نهایت درگیری فیزیکی پیدا کردند! گفته می شود این درگیری بر سر شاگرد بوده و به اندازه ای عجیب و شدید بوده که حتی جدایی آنها با مداخله بقیه هم دشوار بوده! اینکه دو مربی ملی در پیش چشمان شاگردان خود و برای منافع شخصی درگیری پیدا می کنند، گناهیست نابخشودنی و کم سابقه که نظیر آن را در سایر تیم ها آنهم تیم هایی که پسوند ملی را یدک می کشد، نمی بینیم. دو مربی که باید الگوی رفتاری، اخلاقی و فنی شاگردان خود باشند، ناگهان همانند دو فایتر در اردو با یکدیگر گلاویز می شوند!

اتفاقی که ثابت می کند در کاراته رشته کار از دست در رفته. پس از این اتفاق و رسانه ای شدن آن فدراسیون کاراته اعلام کرد تصمیم به اخراج این دو مربی از اردوی گرفته و قصد ندارد این مربیان را به رقابت‌های قهرمانی جهان ایتالیا اعزام کند. حتی گفته شد پس از این اتفاق، مسئولان فدراسیون مسئولیت هدایت دختران ملی‌پوش در رقابت‌های کاراته رده‌های پایه قهرمانی جهان را به فائزه ترکمان مربی تیم امید و فاطمه چالاکی سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان واگذار کرده اما هنوز 24 ساعت از انتشار این خبر نگذشته بود که فدراسیون روی این درگیری زشت را پوشاند و مدعی شد این درگیری اتفاق مهمی نبوده و در بیرون از اردو اتفاق افتاده! در حالیکه دو مربی خاطی پیش چشم کاراته کاها با یکدیگر گلاویز شده اند.

نکته حیرت انگیزتر اینکه فدراسیون به همین بهانه اعلام کرده چون درگیری در بیرون از اردو بوده دو مربی اخراج نمی شوند! تصمیمی تاسف بار که از خود حادثه غم انگیزتر است. اینکه فدراسیون کاراته روی رفتار زشت و شنیع دو مربی خود اینگونه سرپوش می گذارد و از کنار آن بی تفاوت عبور می کند. این در حالی است که در گذشته نیز چندین بار درگیری در تیم‌های ملی رخ داده و باز هم این اتفاقات تکرار می‌شود. تکرار این اتفاقات بد و زشت نتیجه اهمال فدراسیون است که هر بار با چشم پوشی از تخطی مربیانش قبح این رفتار را شکسته و سبب شده همه در اردوی تیم ملی نفس کش بطلبند! جالب اینکه بزن بهادرها قرار است بابت رفتار خود در اردوی تیم ملی جایزه هم بگیرند و به ونیز اعزام شوند.

تعهد برای سرپوش

جلسه رسیدگی به این مساله، در محل فدراسیون با حضور این دو مربی و همچنین مسئولان فدراسیون برگزار شد. این دو مربی تیم دختران ایران در این جلسه با پشیمانی از رفتار خود، تعهد دادند تا دیگر حاشیه‌سازی نکنند.

نمایندگان کشورمان قرار بود بامداد یکشنبه و دوشنبه راهی ونیز ‌شوند که پروازها لغو شد و تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید با پس از برقراری پروازها راهی ونیز شدند.

طباطبایی: درگیری خارج از اردو بود، اخراجشان نکردیم، به ایتالیا هم اعزام می شوند!

سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته درباره درگیری فیزیکی ستاره موسوی سرمربی تیم ملی کاراته امید ایران و ریحانه نصیری مربی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان در مجموعه ورزشی کبکانیان تهران در شرایطی که تیم های خود را آماده اعزام به رقابت های قهرمانی جهان می‌کردند، اظهار کرد: به آن شکل درگیری شدیدی نبوده. این درگیری در خارج از محل اردوی تیم‌های ملی بوده و به همین دلیل نیز از اخراج آن‌ها صرف نظر کردیم.

رییس فدراسیون کاراته، افزود: در حال بررسی این موضوع هستیم و قرار است جلسه‌ای نیز در اینباره برگزار شود تا دلایل این اتفاق مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف این دو مربی به همراه تیم‌هایشان عازم رقابت‌های قهرمانی جهان در ایتالیا می‌شوند، گفت: بله به همراه تیم‌هایشان اعزام خواهند شد.

253 258

دکمه بازگشت به بالا