از «معارفه رییس پلیس جدید کشور» تا «مدت زمان قرنطینه کرونایی‌های موج هشتم»

از «معارفه رییس پلیس جدید کشور» تا «مدت زمان قرنطینه کرونایی‌های موج هشتم»

سردار احمدرضا رادان که روز شنبه 26 دی ماه با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده جدید انتظامی کشور منصوب شد، امروز طی مراسمی رسماً فعالیت خود را به عنوان «رئیس پلیس جدید نیروی انتظامی» آغاز کرد. کشور» و از برنامه او به عنوان معمار آینده صحبت می کند.

به گزارش مجله زنده خبری، مراسم معارفه و تکریم فرمانده انتظامی کشور ظهر امروز با حضور تعدادی از مقامات لشکری ​​و کشوری در ستاد فرماندهی فراج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا حکم انتصاب سردار رضان را قرائت کرد.

فرمانده فرجه بعداً توسط سردار راضان رئیس ستاد کل ارتش تجلیل شد و سردار حسین اشتری فرمانده سابق فرجه نیز با اهدای لوح تقدیر شد.

سرلشکر باقری، امیر موسوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش، احمد واحدی، وزیر کشور، سرلشکر رحیم صفوی، دستیار فرمانده کل قوا، سردار اشتری، فرمانده سابق فرجه، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرج فرمانده سابق، خجت‌الاسلام خطیب، وزیر اطلاعات و… در این مراسم حضور داشتند.

فرماندهان انتظامی استان های سراسر کشور نیز از طریق ویدئو کنفرانس در این مراسم حضور داشتند.

همچنین فرمانده اسبق فراجا در پایان ماموریت خود ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده در فراجا طی هشت سال گذشته، از مردم، مسئولین و مقام معظم رهبری بابت کوتاهی و اشتباهات احتمالی عذرخواهی کرد. طلب بخشش کرد

سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید فرج گفت: نیروی انتظامی بیش از 110 روز است که شبانه روز از امنیت، منافع ملی، هویت و مردم دفاع می کند. با صبر و درایت امنیت کشور را بازگرداندند و دهان کسانی را که با جنگ تلفیقی سعی در ایجاد مشکل در کشور داشتند در هم شکستند.

بیماران موج هشتم کرونا چند روز باید قرنطینه شوند؟

به گزارش مجله زنده خبری، یک هفته است که وارد موج هشتم کرونا شده ایم و در 24 ساعت گذشته 135 بیمار مبتلا به کووید-19 شناسایی شده اند. در این شرایط بنا به توصیه متخصصان، بیماران بسته به شدت و ضعف علائم باید بین 5 تا 10 روز قرنطینه شوند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و ۱۳۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

بیماران موج هشتم کرونا چند روز باید قرنطینه شوند؟

ما رسما وارد موج هشتم شدیم و اگرچه دستورالعمل های بهداشتی مانند موج اول توسط مردم رعایت نمی شود، اما نباید کرونا را دست کم بگیریم.

در حال حاضر تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز مانند هفته های گذشته صفر است و تعداد شهرهای دارای وضعیت نارنجی از چهار شهر به هفت شهر افزایش یافته است. همچنین تعداد شهرهای دارای وضعیت زرد از 62 شهر به 101 شهر افزایش یافته است در حالی که تعداد شهرهای دارای وضعیت آبی که در رابطه با کرونا شهرهای عادی محسوب می شوند از 382 شهر به 340 شهر کاهش یافته است.

بر این اساس، کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا در نشست اخیر خود با موضوع وضعیت موج هشتم و زیرگونه‌های جدید کرونا، استفاده از ماسک در اجتماعات شلوغ و سرپوشیده و اقدامات بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی دست و ساختن را توصیه کرد. .. مثل همیشه.

در عین حال افرادی که دارای علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، بی حالی و ضعف، علائم گوارشی و … هستند، باید بدانند که ممکن است به کرونا و زیرشاخه های جدید Omicron مبتلا شده باشند. بنابراین بر اساس توصیه های علمی باید حداقل پنج روز در خانه قرنطینه شوند و استراحت کنند. به افرادی که علائم شدیدتری دارند توصیه می شود به مدت یک هفته تا 10 روز قرنطینه شوند و در صورت تداوم یا بدتر شدن علائم باید با پزشک یا مرکز پزشکی مشورت کنند.

کاهش محسوس دما در کشور

از امروز تا جمعه (19 تا 23 دی ماه) کاهش محسوس دما در اکثر مناطق کشور پیش بینی می شود. بنابراین احتمال آسیب دیدن محصولات و ادوات کشاورزی به دلیل نفوذ هوای سرد وجود دارد و در این خصوص سازمان هواشناسی هشدار نارنجی رنگی صادر کرده است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات جوی، دمای هوا در شمال شرق بین 10 تا 15 درجه و در شمال غرب و شرق کشور بین 7 تا 10 درجه کاهش می یابد.

وی همچنین از پیش بینی سیل در سه استان بوشهر، فارس و خوزستان پس از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و توصیه کرد کوهنوردان از تردد در مناطق کوهستانی خودداری کنند و مردم نیز به دلیل لغزنده بودن جاده و برف از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. پاس های پوشیده شده. انجام نده

همچنین از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی افزایش ابر، بارش برف و باران همراه با وزش باد و کاهش محسوس دما در تهران دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا (۳۰ دی) ابری و در برخی ساعات با بارش باران و برف و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

کاهش 4 درصدی زاد و ولد در سال جاری/ چرا «ثروتمندان» بچه دار نمی شوند؟

آمارها حکایت از کاهش موالید از ابتدای امسال تا فصل پاییز دارد.

در حالی که بیش از یک سال از تصویب و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و تشویق خانواده ها به ایجاد فرزند می گذرد، ولادت های ثبت شده در 9 ماهه امسال چهار درصد یا به عبارتی کاهش یافته است. ، کاهش بیش از 33 هزار نفری نسبت به مدت زمانی که وی در سال گذشته با همین وضعیت مواجه بود.

به گزارش مجله زنده خبری، با وجود اینکه هنوز سه ماه به پایان سال باقی مانده و مشخص نیست امسال تعداد زایمان ها نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود یا کمتر؛ اما آنچه نشان از کاهش تعداد کودکان در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد، نشان می دهد که کودکان در کشور ما صرفا یک مقوله اقتصادی نیستند، بلکه شاید حتی در مواردی عنصری از فرهنگ بر آن تأثیر بگذارد. اقتصاد. علاوه بر این، به گفته محققان، در برخی مناطق مرفه که ساکنان آن با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم نمی کنند، شاهد کاهش نرخ زاد و ولد هستیم.

فعالیت 32 هزار مدیر زن در آموزش و پرورش

به گفته رابعه امامی رضوی، مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش، 480 هزار بانوی فرهنگی در حوزه های مختلف در کشور مشغول به کار هستند که از این تعداد 32 هزار نفر در سطوح مختلف مدیریتی از مدیران ارشد گرفته تا مدیران عملیاتی، هسته ای و میانی فعالیت می کنند. .

وی با بیان اینکه رویکرد ما در آموزش و پرورش ارتقای کمی مدیران زن نیست، بلکه شایسته سالاری، شایسته سالاری و ارتقای جایگاه زنان در پست های مختلف پیشنهاد و با جدیت دنبال می شود، گفت: اگر زنان به چنین سطحی از شایستگی برسند، ما باید زمینه را برای آن فراهم کنیم.

500 هزار موتور برق جایگزین دوچرخه هایی که پایتخت را آلوده می کنند

حجت الاسلام و المسلمین آقامیری رئیس کمیسیون ساختمان شورای شهر تهران از برنامه شهرداری تهران برای جایگزینی 500 هزار موتورسیکلت برقی با موتورهای آلاینده خبر داد.

وی با بیان اینکه شهرداری شرایطی را برای خرید موتورسیکلت های برقی فراهم می کند که با بانک ها مشورت می شود، گفت: خرید موتور سیکلت نباید برای خانواده ها سربار باشد. البته طرح وی هنوز نهایی نشده است اما تسهیلاتی در نظر گرفته می شود تا شهروندان موتورهای برقی خود را جایگزین موتورهای آلاینده خود کنند.

لیست ساختمان های خطرناک کنونی تهران فقط از دید سازمان آتش نشانی است

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران معتقد است فهرستی که مدت هاست در رسانه ها درباره ساختمان های خطرناک شهر تهران مطرح می شود، صرفاً مربوط به بررسی از نگاه سازمان آتش نشانی است.

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه لیستی از موارد غیر آتش نشانی و سایر موارد ایمنی در خصوص ساختمان های سطح شهر وجود ندارد و با بررسی های انجام شده توسط 22 تیم، این لیست برای بررسی است، گفت: از تمامی جنبه های ایمنی تهیه شد، تصریح کرد: لیستی که مدت هاست در رسانه ها منتشر شده است، تنها مربوط به بررسی های سازمان آتش نشانی است که 129 ساختمان بوده که 10 مورد آن کاهش یافته است. تدابیر امنیتی که در برخی ساختمان ها اتخاذ شد.

پنج خبر پربازدید امروز سرویس اجتماعی مجله زنده خبری:

کاهش 4 درصدی زاد و ولد در سال جاری/ چرا «ثروتمندان» بچه دار نمی شوند؟

تداوم بارش برف و باران در کشور/ 7 تا 15 درجه کاهش دما

500 هزار موتور برق جایگزین موتورهای آلاینده پایتخت/ رایزنی با بانک ها برای ایمن سازی تسهیلات

کاهش روزهای مرگ صفر کرونا و نشانه های موج هشتم

3 استان پرخطر پس از ورود سامانه بارشی/ بیشترین کاهش دما در شمال شرق کشور

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا