اقتصادی

فرمول قیمت گذاری خودرو نهایی شد/کاهش قیمت در راه است

رئیس شورای رقابت گفت: دستورالعمل قیمت گذاری خودروها در شورا نهایی و به ستاد تنظیم بازار ارائه می شود و باید منتظر سقوط قیمت بازار باشد.

در مصاحبه با مجله زنده خبری ، رضا شیوا درباره فرمول قیمت گذاری خودرو و آنچه در مورد شورای رقابت و کد بازار توافق شده است توضیح داد: در جلسه هفته گذشته وزیر سمات حضور یافت ، مقرر شد شورای رقابت فرمول قیمت گذاری خودرو را تعیین کرده و آن را برای تصویب به ستاد تنظیم بازار ارائه دهد. برهمین اساس ، ما در شورا فرمول را بر اساس درپوش قیمت بررسی و محاسبه خواهیم کرد و در اسرع وقت به ستاد تنظیم بازار ارائه می دهیم.
وی با بیان اینکه فرمول تعیین شده توسط شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو همانند گذشته است ، افزود: سه متغیر توصیف تورم ، بهره وری و کیفیت در نظر گرفته می شود.

رئیس شورای رقابت ، که در فرمول شورا برای قیمت بازار تأثیر دارد ، گفت: قطعاً می تواند قیمت را پایین بیاورد و حباب را بشکند.

وی گفت: “ما پیشنهاد می كنیم كه دستگاه قضا و سایر تنظیم كنندگان بر بازار كنترل بیشتری داشته باشند.” “گفته می شود که معمولاً تعداد معدودی از مردم بازار را مختل می کنند ، در غیر این صورت تقاضا برای اتومبیل در حال حاضر به اندازه کافی زیاد نیست.” شکستن. بنابراین ، اگر تنظیم کننده ها و آژانس های مربوطه بتوانند کاربران را مسدود کنند ، مطمئناً بازار تا حد زیادی از این وضعیت محو می شود.

به گزارش مجله زنده خبری ، دو سال پیش و با تأیید سه رئیس دولت ، نوعی شورای رقابت از نظر قیمت خودرو اختلاف نظر داشت ، مذاکراتی برای اعاده شورا انجام شد و استعفای آنها به عنوان سوء تفاهم توسط رئیس شورای رقابت تلقی شد. سکوت یک امر عادی بوده است ، در غیر این صورت تصمیم سه رئیس قدرت منجر به حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو نمی شد.
در روزهای اخیر اعلام شده است که قیمت گذاری خودرو در ستاد تنظیم بازار تکمیل شده است ، پس از آن رئیس شورای رقابت اعلام کرد که چنین قیمت گذاری بدون رضایت و مشارکت شورای رقابت غیرقانونی است و باید مطابق قانون انجام شود. شیوا تأکید کرد: قیمت گذاری فرمول مورد بررسی در ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت براساس قیمت تمام شده است که باعث افزایش قیمت خودرو می شود و شورای نیز چنین قیمت گذاری را قبول نمی کند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا