سلامت و تندرستی

هنوز تهران از نظر اپیدمی کرونا پرمخاطره تلقی می‌شود

خبرگزاری آفتاب:

فرمانده ولیعهد کلانشهر تهران ، علیرضا زالی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 200 پرونده جدید به بخش عادی و 58 مورد به بخش ویژه ارجاع شده و 252 بیمار نیز آزاد شده اند.

وی ادامه داد: اگر آمار مراقبت های بیمارستانی طبیعی و ویژه را با 24 ساعت گذشته مقایسه کنیم ، تقریبا با افت 1.7 درصدی مواجه هستیم و در بخش مشتری نیز با کاهش روبرو هستیم.

تهران هنوز هم همه گیر خطرناک تاج محسوب می شود

فرمانده رئیس تاج کلانشهر تهران اظهار داشت: ما در 24 ساعت گذشته تعداد تختهای بیمارستانی در تختهای بیمارستانی را 2٪ کاهش داده ایم.

زالی اضافه کرد: در مقایسه با روزهای گذشته ، در آمار تهران شیب نسبتاً کمی در کاهش داشتیم اما باید این شرایط را نسبتاً شکننده در نظر بگیریم و به دلیل فریبنده بودن ، جدید بودن ویروس و خاص بودن ضعف ویروس را در نظر گرفتیم. در یک منطقه کلانشهر مانند تهران ، باید بسیار مراقب و محتاط باشیم.

وی گفت: “شرایط می تواند به سرعت تغییر کند. الگوی بیمارستان ما از ده روز پیش تغییر قابل توجهی نکرده است ؛ تعداد بیماران جدید بستری در بخش ها حدود 2 درصد کاهش یافته است.”

وی افزود: نکته مهم این است که ممکن است برخی از افراد علائم بالینی نداشته باشند و ممکن است این افراد به عنوان افرادی که می توانند بیماری را منتقل کنند ، حامل شهر باشند ، بنابراین باید مانند گذشته در شهر تهران باشند. برای اثبات غیرقانونی ، یک شهر آلوده ، به ویژه شهری که ارتباطات جسمی مشترک با شهروندان دارد ، در نظر بگیرید.

زالی گفت: “به طور طبیعی ، ما از تصمیمات ستاد ملی برای مبارزه با کرونا متاثر می شویم.” تهران دارد.

وی اظهار داشت: ما در طول 48 ساعت گذشته به ویژه بعد از افطار از اخبار مربوط به تجمعات شلوغ در پارک ها و پارک های اطراف پراکنده شده ایم و لازم است هشدار دهیم که این بیماری اصلاً رخ نداده است و نباید فریب خورده و اگر مجبور هستیم از نظر آماری بالا و پایین برویم. این می تواند کاملاً شکننده ، ناپایدار و ناپایدار تلقی شود.

رئیس ستاد تاج کلانشهر تهران تأکید کرد: این به معنای عادی سازی اوضاع نیست و اینگونه نیست که این بیماری به رکود واضحی رسیده باشد. اگر بتوانیم دو هفته مراقبت های بیمارستانی را ارائه دهیم ، تعداد بیماران و تعداد کل بیمارستان ها کاهش می یابد ، می توانیم درباره ثبات بیشتر صحبت کنیم. این حداقل باید دو هفته طول بکشد.

زالی افزود: از شهروندان می خواهم ملاحظات بهداشتی کافی را در نظر بگیرند و از حضور غیرضروری خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا