سلامت و تندرستی

کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش شفاف ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری عروق ویروس کرونا قلب در استان تهران اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته در تهران ، در مجموع 3500 بیمار تشخیص داده شدند با بیماری ویروس کرونا قلب به صورت سرپایی. و درمان به ما رسید که سهم افرادی که به مجموعه بهداشت مراجعه کردند حدود دو هزار نفر بود.

وی افزود: در مجموع حدود 1916 بیمار در استان تهران با تشخیص تاج در استان های تهران بستری شده اند و اگر 24 ساعت قبل به این آمار مراجعه کنیم با رشد سه درصدی روبرو خواهیم شد.

دکتر زالی ادامه داد: همچنین میزان ترخیص در تهران طی 24 ساعت گذشته نسبت به 24 ساعت قبلی ما کاهش یافته است و از 300 ترخیص ، 150 بیمار مرخص شده اند.

وی یادآور شد: تعداد افرادی که در 24 ساعت گذشته به دلیل موارد جدید بیماری عروق ویروس کرونا قلب در تهران بستری شده اند 223 نفر است که از این تعداد 80 نفر به طور مستقیم در بخش های مراقبت ویژه بستری می شوند.

دکتر زالی گفت: متأسفانه مرگ و میر طی 24 ساعت گذشته در مقایسه با 24 ساعت گذشته 1.4 برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به روند مطابقت با رویه ها و پروتکل های بهداشتی در استان در هفته گذشته ، یادآور شد: “در هفته های اخیر ، ما در تهران با رعایت روش های بهداشتی روبرو شده ایم که می تواند منجر به اضطراب جدی شود و مقدمه ای برای امواج آینده بیماری باشد. تهران

دکتر زالی یادآور شد: میانگین مقدار اقدامات بهداشتی مشاهده شده در دو هفته گذشته به 3/76 درصد رسیده است اما متأسفانه این تعداد در هفته گذشته به 4/75 درصد کاهش یافته است.

وی درباره افزایش فراوانی گروه های سنی بین پنج تا 17 سال توضیح داد: فراوانی تاج در این گروه سنی در دو هفته گذشته در تهران افزایش یافته است. در حالی که تعداد بستری ها در این گروه سنی قبل از دسامبر بین 1.5 تا 2 درصد متغیر بود ، اما اکنون این تعداد به هشت تا 10 درصد می رسد.

دکتر هال گفت: “یکی از دلایل این امر این است که ما با اشکال جدیدی از بیماری روبرو هستیم که جوانان و نوجوانان را درگیر خود می کند و دلیل دیگر اینکه جوانان ممکن است بیشتر در معرض تعاملات اجتماعی قرار گیرند. بعلاوه ، ممکن است حضور در شهر به حدی باشد که جوانان بیشتری در معرض بیماری ویروس کرونا قلب قرار داشته باشند.
وی یادآور شد: حتی اگر مرگ و میر این گروه را از صفر تا پنج سال در مقایسه با مارس 1998 که در آن زمان حدود 0.4 تا 0.5 درصد بود در نظر بگیریم ، این میزان در ژانویه امسال به 4.4 درصد رسید.

دکتر زالی با بیان اینکه هر هفته تعداد مولدهای پایه در تهران به عنوان یک شاخص مهم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ، افزود: متأسفانه در پایان هفته گذشته این تعداد به 1.1 رسید.

وی گفت: اگر تعداد مولد های پایه بیشتر از یک باشد ، این نشان دهنده افزایش بیماری همه گیر است و اگر کمتر از یک باشد ، به معنای کاهش بیماری است. وی گفت: دو هفته پیش تعداد مولدهای پایه در استان تهران 0.99 بود اما متأسفانه در هفته گذشته این تعداد به 1.1 درصد رسید.

در پایان ، دکتر زالی اظهار داشت که بیماری عروق ویروس کرونا قلب و سایر بیماری های تنفسی و بیماری هایی که دستگاه تنفسی فوقانی از نوع ویروسی یا عفونی را تحت تأثیر قرار می دهند ، به دلیل آلودگی هوا و تماس با ذرات ویروسی آلوده است. ماسک بهینه با کیفیت خوب و پوشش مناسب ، استفاده منظم از مواد ضد عفونی کننده و شستشوی منظم دست در کلیه بیماری های ویروسی از جمله تاج ، می تواند بسیار موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا