اجتماعی

چرا هوای تهران هنوز آلوده است؟

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به آلودگی هوای پایتخت در ساعاتی در روزهای اخیر ، می گوید سه عامل در آلودگی هوای تهران در روزهای بارانی و با ترافیک کم تأثیرگذار است.

به گزارش مجله زنده خبری ، در همین حال ، طی روزهای اخیر ، به دلیل ایجاد محدودیت های جدید برای تاج ، انتظار می رود که باران های مساعد پاییزی و کاهش ترافیک خودروها در شهر تهران رخ دهد که برخلاف انتظار ، کیفیت هوای تهران چندان مطلوب نبود. به عنوان مثال ، در صبح و عصر دیروز (23 دسامبر) ، به دلیل افزایش غلظت ذرات معلق زیر 2.5 میکرون ، کیفیت هوا برای گروه های حساس ناسالم بود.

از طرف دیگر ، طبق گفته پلیس راهور تهران ، در چند روز گذشته صبح ترافیک حدود 20 درصد و ترافیک بعد از ظهر حدود 38 درصد کاهش یافته است ، اما با این وجود ، در برخی ساعات شاهد هوای آلوده در پایتخت هستیم. حسین شهیدزاده – مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران – در مصاحبه با مجله زنده خبری وی در مورد دلیل این موضوع اظهار داشت: اگرچه در تهران طی روزهای اخیر بارندگی های خوبی داشته ایم اما متأسفانه سرعت باد بسیار کم بود و همین امر باعث شد آلاینده ها فرصتی برای ترک شهر نداشته باشند.

وی اشاره کرد که به عنوان مثال ، در آخرین روزهای هفته گذشته سرعت باد در تهران حدود دو متر بر ثانیه بود ، وی توضیح داد: باید به این نکته توجه کنیم که آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با باد دارد و تأثیر باران در کاهش آلودگی هوا چندان زیاد نیست.

این را شاهی زاده ادامه می دهد کاهش دما وی همچنین با آلودگی هوا ارتباط مستقیم دارد ، افزود: کاهش دما باعث می شود آلاینده های هوا در ارتفاعات پایین قرار گیرند و در نتیجه غلظت آنها افزایش می یابد. به دلیل افت قابل توجه دمای هوا در تهران در روزهای اخیر ، غلظت آلاینده ها نیز افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان تأکید کرد: عامل مهم دیگر آلودگی هوای تهران است ترافیک ماشین دیزل و- با توجه به اینکه برخی از این وسایل نقلیه دارای اشیای اساسی هستند ، حرکت آنها ممنوع نیست و هنوز هم در آلودگی هوا تأثیر دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا