اقتصادی

این خنده هر سال رکوردها را می شکند

مجله زنده خبری / مرکزی رئیس هیئت مدیره استان مرکزی ، تعاونی کشاورزان پسته گفت: پسته تولیدی در شهرک زرندیه امسال از کیفیت بالایی برخوردار است و به دلیل حجم زیاد درختان میوه ، این شهرک بهترین تولید را خواهد داشت طلای سبز در کشور.

محمود بارانی در ابتدای برداشت محصول پسته در منطقه زرندیه به خبرنگار مجله زنده خبری گفت: برداشت محصول پسته در شهرستان زرندیه معمولاً از روزهای آخر شهریور آغاز می شود و تا پایان آنلاین ادامه دارد.

وی امسال را “سال” ماهی کپور از زرندیه اعلام کرد و افزود: سال یک دوره در کشت پسته است که عملکرد پسته در حال افزایش است ، به عبارت دیگر پسته یک سال بارور و یک سال کم و در طول سال است. به دلیل حجم زیاد ، محصول پسته با سرعت بیشتری برداشت می شود تا با فصل بارندگی منطبق نباشد و خسارت کمتری به عملیات برداشت وارد کند. بنابراین به تولیدکنندگان پسته توصیه می شود برای تسریع در عملیات برداشت ، نیروی کار خود را افزایش دهند تا به دلیل بارندگی ، تلاش آنها از بین نرود و تحت تأثیر بارندگی ، سایه برداشت نشود.

رئیس سیستم اتحادیه کشاورزی زرندیه با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی از احتمال بارندگی در اوایل پاییز ابراز نگرانی کرد و گفت: بارندگی روند برداشت را کند می کند و هر چقدر هم که باشد میزان بارندگی منجر به از بین رفتن محصول و کاهش تولید پدر

وی با بیان اینکه از مجموع حدود 12 هزار هکتار باغ پسته در استان مرکزی ، بیش از 10 هزار هکتار در شهرستان زرندیه واقع شده است ، افزود: 8 هزار هکتار در منطقه سلطان احمدلو و 2 هزار هکتار در منطقه هوشکرود در زرندی است. . دو هزار هکتار در شهر Save قرار دارد. بر این اساس ، حدود 80 درصد باغات پسته در استان مرکزی در زرندیه واقع شده و این منطقه به عنوان مرکز پسته در استان مرکزی شناخته می شود.

بارانی گفت: پیش بینی می شود میزان برداشت پسته در باغات استان مرکزی به ویژه شهرک زرندیه که مرکز تولید پسته در استان مرکزی و کشور است نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد. تن و 200 کیلوگرم در هکتار توزیع به کل کشور.

وی با بیان اینکه کشت پسته در زرندیه بیکاری را به حداقل رسانده است ، افزود: کشت پسته در زرندیه توانسته است فرصت های شغلی مستقیم برای نزدیک به 4000 نفر در منطقه سلطان احمدلو ایجاد کند.

رئیس شورای تعاون تولیدکنندگان پسته از استان مرکزی با اشاره به اینکه این استان با توجه به آب و هوای مناسب و شرایط آب و هوایی مناسب از ظرفیت و استعداد بالایی برای قرار گرفتن در اولین سکوی تولید پسته برخوردار است ، گفت: وقوع حوادث غیرمترقبه مانند یخ زدگی ، تگرگ و غیره در سال های اخیر ، آنها به باغ های پسته رفسنجان و کرمان آسیب رسانده اند که مرکز تولید پسته در کشور هستند و اولین تولید کننده این محصول استراتژیک در کشور هستند و منجر به کاهش شدید تولید در حدود 80٪ شد.

وی ادامه داد: بر اساس اخبار منتشر شده از سوی مسئولان جهادکشاورزی و پسته کاران رفسنجانی ، گرمای بالای 40 درجه در مرداد امسال به 50 درصد از محصول پسته امسال آسیب رسانده است ، اما خوشبختانه امسال در زرندیه و حتی در اواخر آگوست و سپتامبر شاهد ورود جبهه هوای خنک به زرندیه بودیم که باعث خندوانه پسته در این منطقه نسبت به سالهای گذشته شد.

بارانی با اشاره به اینکه به دلیل استعداد بالای شهرستان زرندیه در پرورش پسته ، آسیب پذیری باغات پسته در این منطقه به مراتب کمتر از سایر مناطق کشت پسته در کشور است ، اظهار داشت: پسته در استان مرکزی زنده مانده است 1997 به دلیل ظرفیت بالای شهر زرندیا ، آنها در برابر یخبندان بهاری مقاومت کردند و در تولید پسته به عنوان اولین کشور شناخته شدند.

وی افزود: خوشبختانه بارندگی مطلوب امسال و هوای خنک باعث شد شهر زرندیه روزهای نسبتاً گرم و شبهای خنک یا هوای بیابانی را تجربه کند و تمام نیازهای طبیعی پسته به طور طبیعی برای باغات این شهرک تأمین شود که منجر به افزایش تولید شد. ” در هر هکتار و قطعاً امسال کپور زرندیه در اولین سکو تولید پسته در کشور قرار خواهد گرفت.

رئیس هیئت مدیره تعاونی پسته از استان مرکزی با تأکید بر اینکه خنده پسته امسال برای زرندیا باعث خوشحالی کشاورزان شد ، گفت: پسته ارگانیک در زرندیه علاوه بر کیفیت عالی به دلیل کیفیت مطلوب است تقاضا در کشور این باعث جذب پارس و اتحادیه اروپا می شود ، بنابراین اروپایی ها تمایل زیادی به خرید آن دارند.

وی با اشاره به آغاز صادرات ماهی کپور از زرندیه در آبان ماه از صادرات 90 درصد پسته زرندیه به مناطق مختلف جهان خبر داد و اظهار داشت: قبل از شروع برداشت محصول پسته ارگانیک در زرندیه علاقه مندان بسیاری از بسیاری از کشورهای همسایه و از خلیج فارس پیش خرید کرده و آنها سفارش خرید پسته در این شهر را ثبت کردند. صادرات پسته از شهر زرندیه به کشورهای اروپایی نرخ ارز را سالانه 270 میلیون دلار برای این کشور افزایش می دهد.

وی خواستار جلوگیری از آلوده شدن دستگاه پسته به ویروس کرونا در سال جاری ، پیروی از پروتکل های بهداشتی ، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک شد و گفت: اگرچه هیچ موردی از این بیماری در منطقه پسته مشاهده نشده است زرندی ، ما باید دستورالعمل ها را دنبال کنیم. ” باید از گسترش بهداشت جلوگیری کرد.

بارانی در ادامه به مراحل فرآوری پسته اشاره کرد و گفت: با شروع جمع آوری پسته ، مراحل فرآوری از جمله بلند کردن ، لایه برداری ، شستشو ، مرتب سازی ، استهلاک ، کم آبی (جداسازی پسته پوست کنده از پوست) ، نوار تست (بازرسی بصری میز کنترل) در ساخت کارگاه.

وی با اشاره به درجه بندی پسته پس از خروج از مراحل مختلف فرآوری ، گفت: حتی پسته با دهان بسته در زمستان ثبت می شود تا در کارخانه های تولید سوسیس ، تیغ و شیرینی فروشی با دستگاه های مناسب استفاده شود.

به گفته این تولیدکننده پسته ، باغات این شهرستان در دو دهه گذشته مطابق با ضوابط فنی و ارقام اصلاح شده احداث شده و کلیه عملیات پس از برداشت محصول از جمله فرآوری ، پوست گیری ، مرتب سازی ، بسته بندی و … انجام شده است. در واحدهای فرآوری واقع در باغهای پسته. کار می کند.

رئیس شورای تعاون تولیدکنندگان پسته استان مرکزی همچنین با اشاره به افتتاح مارک پسته تولیدی شهرستان زرندیه در سال گذشته با استفاده از پایانه صادراتی پسته زرندیه به عنوان بزرگترین پایانه صادرات پسته در کشور افزود: : ما این شهر خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا