اقتصادی

اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از کمبود روغن در پی آتش سوزی شرکت طبیعت

مجله زنده خبری / مرکزی استاندار مرکزی از اقدامات و اقدامات لازم برای جلوگیری از احساس کمبود روغن در کشور پس از آتش سوزی شرکت طباط زرندیه تولید کننده روغن های خوراکی مایع و جامد خبر داد.

سید علی آقازاده روز شنبه اول مهرماه در حاشیه نشست تسهیل تولید و رفع موانع در استان مرکزی زرندیه با محوریت بررسی مشکلات شرکت طبیعت زرندیه در پی آتش سوزی هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگاران گفت: حادثه ای تلخ و ناگوار که خسارت و آسیب شدیدی به سوله ها و فضای سرپوشیده این واحد عظیم تولیدی وارد کرد.

وی گفت: در بازدیدهای مختلف از این واحد تولیدی و صنعتی مقرر شد جلسه کارخانه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی با حضور معاون وزیر سمت ، رئیس و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی برگزار شود. سازمان ایران و مدیران بیمه دانا که بیمه گر شرکت طبیعت است که در استان زرندیه تاسیس می شود.

وی گفت: در این جلسه ساز و کارها و اقدامات لازم برای تسریع در راه اندازی مجدد شرکت طبیعت اتخاذ و مصوبات آن در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در سطح ملی پیگیری خواهد شد و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر مشکلاتش را حل کنیم “بازگشت به چرخه تولید.

مدیرعامل شرکت طبیعت زرندیه با اشاره به سهم 10 درصدی شرکت طبیعت زرندیه در تولید نفت کشور، افزود: اقدامات انجام شده به گونه ای برنامه ریزی شده است که هیچ کمبود و تاثیری در تولید روغن مصرفی کشور نداشته باشد و تلاش می شود. کارکنان و آزار و اذیت دولت وارد زنجیره تولید می شوند.

گفتنی است، آتش سوزی بزرگی که روز چهارشنبه 28 مهرماه در شرکت طبیعی «زرندیه» به دلیل اتصال سیم برق رخ داد، به حدود 60 درصد سوله ها و فضای سرپوشیده این شرکت خسارت وارد کرد.

برآوردهای اولیه حاکی از آن است که خسارت وارده به این سایت صنعتی و تولیدی حدود پنج هزار میلیارد تن بوده است اما میزان دقیق خسارت هنوز مشخص نیست و توسط کارشناسان در دست بررسی است. بر اثر این آتش سوزی حدود پنج هکتار از سالن ها و سوله های سرپوشیده خسارت دیده و انبارها تخریب شده است. این حادثه دو مصدوم داشت که یکی از آنها به صورت سرپایی و دیگری به بیمارستان منتقل شد.

شرکت طبیعت زرندیه تولید کننده روغن خوراکی مایع و جامد، رب گوجه فرنگی و بسته بندی بسته بندی چای و برنج می باشد که در شهرک صنعتی مامونیه مرکز این شهرستان فعالیت می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا