اقتصادی

ثبت بزرگ ترین ریزش دلار در واکنش به انتخابات آمریکا

دلار در سالهای اخیر در برابر بسیاری از ارزهای اصلی به شدت افت کرده است.

به گزارش مجله زنده خبری ، افزایش شانس پیروزی جو بایدن ، نامزد دموکرات ها ، باعث کاهش شدید دلار در برابر سایر رقبا شده است. با پیروزی بایدن در ایالاتی مانند نیویورک ، کالیفرنیا ، واشنگتن ، ایلینویز و نیوجرسی ، بایدن اکنون 264 رأی انتخاباتی دارد و برای راه یابی به کاخ سفید به تنها شش رأی دیگر نیاز دارد. در این میان ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی 214 رأی انتخاباتی در ایالاتی مانند فلوریدا ، تگزاس ، اوهایو ، میسوری و تنسی را به دست آورد و تنها در صورت پیروزی در سایر ایالت ها می تواند برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور باقی بماند. اقامت کردن.

نتایج هنوز برای پنج ایالت پنسیلوانیا ، کارولینای شمالی ، جورجیا ، نوادا و آلاسکا اعلام نشده است. حیاط در میان پنج ایالت برتر ، به استثنای نوادا ، ترامپ در چهار ایالت دیگر پیشتاز است ، اما فاصله بایدن از او ، به ویژه در جورجیا و پنسیلوانیا ، به سرعت در حال کاهش است. همچنین برخی از رسانه ها مانند نیویورک تایمز هنوز آریزونا را به عنوان یکی از کشورهای تسخیر شده توسط بایدن معرفی نکرده اند ، اگرچه در بیشتر رسانه ها از جمله فاکس نیوز و بلومبرگ ، این کشور آبی شده است.

علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات میان دوره ای سنا و کنگره برگزار و نتایج اعلام می شود. هکتار

اگرچه آمارهای جدید نشان می دهد اقتصاد اروپا به روزهای خوب قبل از آغاز تاج برگشته است ، اما افزایش شدید تعداد قربانیان و قربانیان این ویروس کشنده در قاره سبز بار دیگر نگرانی از تکرار عملکرد کابوس تابستان را ایجاد می کند. تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه قبلاً قرنطینه های جهانی را برای جلوگیری از شیوع ویروس اعلام کرده اند و در صورت ادامه وضعیت فعلی احتمالاً شاهد محدودیت هایی در تجارت خواهیم بود.

مرکز آماری اتحادیه اروپا گزارش مقدماتی خود را در مورد رشد اقتصادی کشورهای اروپایی در سه ماهه سوم سال 2020 منتشر کرد ، بر اساس آن متوسط ​​رشد اقتصادی 19 کشور عضو منطقه یورو و 27 کشور عضو اتحادیه اروپا 12.7٪ مثبت بود 12.1٪ این در مقایسه با متوسط ​​رشد سه ماهه قبل در منطقه یورو و 34.3 درصد در اتحادیه اروپا 34.5 درصد افزایش دارد. این بهترین عملکرد اقتصادی کشورهای اروپایی از زمان ایجاد اتحادیه اروپا است. در 12 ماه منتهی به سپتامبر ، رشد اقتصادی در منطقه یورو به طور متوسط ​​4.3٪ و در اتحادیه اروپا به طور متوسط ​​3.9٪ بوده است.

بر اساس گزارشی از مرکز آمار آلمان ، بزرگترین اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم سال 2020 8.2 درصد رشد کرده است که بهترین رشد اقتصادی در آلمان است. همچنین ، در مقایسه با رشد مشابه فصل قبل ، رشد اقتصادی 14.3 درصد افزایش یافته است.

سرعت نگران کننده فوران تاج ، به ویژه در اروپا ، بار دیگر بازرگانان را با زمزمه هایی درباره بازگشت قرنطینه های جهانی به قاره سبز نگران کرده است. در ایالات متحده ، لهستان ، فرانسه ، آلمان و انگلستان گزارش موارد جدید گزارش شده است و تعداد قربانیان در حال بازگشت به قله های قبلی است.

دانشگاه آکسفورد که در حال حاضر یکی از مراکز مهم پیشگیری از ویروس کرونا در جهان است ، نتایج اولیه آزمایش واکسن در افراد میانسال و سالخورده را رضایت بخش دانست ، هرچند که گفته است که هنوز در حال جمع بندی استفاده از آن است. واکسن ها برای همه افراد در جهان ایمن نیستند و نیاز به آزمایش بیشتر دارند. جهش های ژنتیکی در ویروس کرونا و رفتار متفاوت آن در مناطق مختلف جهان ، تهیه نسخه ای برای مقابله با آن را بسیار دشوار می کند.

تاکنون بیش از 48 میلیون و 920 هزار و 451 مورد تاج گزارش شده است که در این میان یک میلیون و 237 هزار و 541 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین قربانیان در ایالات متحده با 240،667 نفر ، برزیل با 161،736 نفر ، هند با 125،029 نفر ، مکزیک با 93،228 نفر و انگلستان با 47،742 نفر است. .

بانک انگلیس اعلام کرد قصد دارد 150 میلیارد پوند نقدینگی به بازارهای مالی این کشور تزریق کند. این بسته نقدینگی نگهداری بی سابقه در زمانی اعلام شد که نرخ بهره در یکی از پایین ترین سطح در تاریخ است و طبق اعلام بانک انگلیس ، نرخ بهره در 0.1 درصد فعلی باقی خواهد ماند.

بانک انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که اوضاع اقتصادی کشور دشوارتر از آن است که پیش از این تصور می شد و رسیدن به توافق نامه تجاری با اتحادیه اروپا هم از نظر رشد اقتصادی و هم از نظر بیشتر سودمند خواهد بود. تراز تجاری . این بانک تورم انگلیس را در زمستان 0.5 درصد پیش بینی کرده و اضافه می کند که هدف تورم 2 درصدی در سال جاری محقق نخواهد شد.

در هشدار مشابهی ، کمیته اجرایی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از ادامه وضعیت اقتصادی دشوار کنونی خبر داد و افزود که بازگشت تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا به سطح قبل از تاج تا سال 2023 ادامه دارد. “لازم به ذکر است که احتمال موج جدید اپیدمی تاج بسیار جدی است و این ویروس در کوتاه مدت چالش اصلی اقتصاد ما خواهد بود “. والدیس دومبروفسکیس ، معاون رئیس کمیسیون اروپا گفت.

ادوارد مویا ، کارشناس ارز در موسسه اوواندا گفت: “اگرچه شاهد اخبار امیدوار کننده ای هستیم ، اما واقعیت این است که پیش از این چشم انداز اقتصادی جهانی تغییر چندانی نکرده است.” از نظر بازارها ، احتمال پیروزی دموکرات ها در انتخابات بیشتر است و اگر کنترل دولت ، سنا و کنگره را از دست بدهند ، احتمالاً شاهد افزایش فشار مالیاتی بر شرکت های بزرگ و ثروتمند خواهیم بود ، که این امر ممکن است مورد پسند برخی از اقتصاددانان نباشد. نکته این است که بایدن با کرونا بهتر عمل خواهد کرد.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز با کاهش 0.91 درصدی در 92 هزار و 533 واحد کاهش یافت. نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1110 دلار آمریکا اعلام شد (نرخ های فوق با توجه به بسته شدن ساعت معاملات در بازارهای ارز در نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملات پوند با 1.17٪ به 1313 دلار معامله شد. یورو پس از ورود به کانال 1.18 با 0.92 درصد رشد به 1118 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با افت 0.96٪ به 103.497 ین رسید. هر دلار آمریکا در برابر دلار استرالیایی با دلار 1،374 مبادله شد. نرخ دلار نیز معادل 6605 یوان چین بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا