اقتصادی

اشتغال ۲۲۵۰ نفر در پتروشیمی هگمتانه

مجله زنده خبری / همدان مدیرعامل پتروشیمی هگمتانه از بکارگیری 2 هزار و 250 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این پتروشیمی خبر داد و تصریح کرد: انتظار داریم با توافقات انجام شده مشکلاتی که در راه تحویل خوراک پتروشیمی وجود دارد برطرف شود.

ناصر شامحانی روز پنجشنبه ، 25 ژانویه ، در مراسم بهره برداری از پروژه های ملی وزارت نفت ، به ویژه پتروشیمی هگمتانه ، توسط ویدئو کنفرانس رئیس جمهور ، گفت: “ما بسیار افتخار می کنیم که شاهد راه اندازی این مجموعه مهم در سال” jump »با درایت وزارت و مقامات استانی کشف خواهد شد.

وی افزود: در پتروشیمی هگمتانه برای اولین بار در خاورمیانه آماده تولید پی وی سی با درجه پزشکی استاندارد خواهیم بود. کارخانه پتروشیمی هگمتانه با هزینه 38 میلیون یورو با مشارکت بخش دولتی ، بخش خصوصی و یک سهامدار خارجی آماده تولید 45000 تن پی وی سی به شکل اتانول و پودر درجه استاندارد پزشکی است.

شهمانی خاطرنشان کرد: در این طرح 250 نفر به طور مستقیم مشغول به کار می شوند و 2000 نفر به طور غیرمستقیم درگیر می شوند که با استفاده از مراحل توسعه و تولید محصولات پزشکی این میزان افزایش می یابد.

وی با اعلام اینکه 70 درصد سهام در ساخت ماشین آلات خانگی است و توسط نیروهای متخصص و توانمند ایرانی ایجاد و مدیریت شده است ، اظهار داشت: بازار پلیمرهای درجه پزشکی در سال 2019 بیش از 23 میلیارد دلار ارزش دارد و انتظار می رود در سال 2025 باشد تا 5.9 درصد پیشرفت داشته باشد.

شهمانی اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل کمبود مواد استاندارد ، تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی از خارج از کشور نیازهای آنها را برآورده می کنند اما با عملکرد کامل این پروژه نه تنها نیاز کشور را برآورده می کند ، بلکه فرصت صادرات آن را داریم که نرخ ارز بالایی است. برای کشور ” خواهد داشت.

سرانجام مدیر عامل پتروشیمی هگمتانه گفت: ما انتظار داریم مشكلات موجود در زمینه تأمین خوراك پتروشیمی با توافق نامه ها با كمك مسئولان برطرف شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا