ورزش و نشاط

بزرگترین چالش فوتبال فرا رسید/ اختلافات به گوش فیفا می‌رسد؟

به گفته شفاف ، پس از تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال ، چالش اصلی ، یعنی برگزاری انتخابات پیش آمده است و کارمندان دولت ، از جمله نمایندگان مجلس ، به عنوان سدی محکم در برابر مستمری بگیران و حضور آنها در انتخابات ایستاده اند. طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان ، نمایندگان مجلس و کارمندان دولت تأکید می کنند که هیچ بازنشسته ای نمی تواند در انتخابات آینده شرکت کند ، اما فدراسیون فوتبال بارها این موضوع را رد کرده و احتمالاً یکی دیگر از اختلافات است.

به دنبال اظهارات حیدر بهاروند در مجمع فدراسیون مبنی بر اینکه انتخابات طبق مقررات اساسنامه برگزار می شود و همه می توانند در آن شرکت کنند ، این به معنای حضور مستمری بگیران در انتخابات است ، مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال این موضوع را توضیح داد. وی در مصاحبه ای به احسان قاضی زاده هاشمی ، نماینده مجلس شورای اسلامی ، که مدتها استدلال می کرد مستمری بگیران نباید در انتخابات شرکت کنند ، پاسخ داد.

در همین راستا ، فدراسیون فوتبال می نویسد: صفی الله فاگانپور ، مسئول حقوقی فدراسیون ، در مورد اظهارات در مورد حضور اعضای فعلی هیئت فدراسیون در انتخابات آینده ، گفت: فدراسیون فوتبال طبق اساسنامه جدید مصوب فیفا و تصویب شده توسط فدراسیون سابق. طبق بند یک اساسنامه جدید ، فدراسیون یک نهاد مستقل با شخصیت حقوقی است. در بند 1 ماده 34 اساسنامه جدید آمده است که هیئت مدیره فدراسیون باید حداقل 9 جلسه در سال برگزار کند.

وی ادامه داد: در اساسنامه جدید شرایط انتخابات و برگزیدگان هیئت مدیره ذکر شده است و بیان می کند که شرایط سنی از اساسنامه حذف می شود و هر شخص در هر سنی می تواند به عنوان داوطلب هیئت مدیره یا رئیس فدراسیون شرکت کند. . “با توجه به قوانین کشور و رعایت آن ، با توجه به اینکه طبق ماده 71 اساسنامه جدید ، درآمدهای فدراسیون در آن تعریف شده است و بودجه دولت را پیش بینی نمی کند ، اما در صورت کمک از دولت یا سایر موارد سازمان و نهاد در بند 5 هنر. به عنوان کمک هزینه در نظر گرفته شده است.

به گفته یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال ، اعضای هیئت مدیره ، به ویژه بازنشستگان ، هرگز قصد کوتاهی در مقامات دولتی را ندارند و احتمالاً گزارش هایی مبنی بر دخالت دولت در فدراسیون با اصرار نهادهایی مانند مجلس و ایجاد شرایط بحرانی وجود دارد.

از طرف دیگر ، پرونده اعضای هیئت مدیره به دلیل اعلام گناه توسط سازمان بازرسی هنوز در دادگستری در جریان است و آنها باید سهل انگاری در پرونده ویلموتس و غرامت 6.2 میلیون یورویی را برای فدراسیون فوتبال توضیح دهند. به همین دلیل برخی معتقدند که این افراد به دلیل بی کفایتی نمی توانند در انتخابات شرکت کنند.

با این وجود فاگانپور ادامه داد: برخی گفته اند كه هشت نفر از اعضای فعلی هیئت مدیره فدراسیون نمی توانند در انتخابات آینده شركت كنند كه جای تعجب دارد. در جمهوری اسلامی ایران ، همه ما موظف به اطاعت از قانون هستیم ، زیرا قانون تعهدات همه را تعیین می کند. هیچ کس بالاتر از قانون نیست و هیچ کس نمی تواند دیگری را از حقوق اجتماعی و شهروندی محروم کند و شرکت در انتخابات هم برای منتخبان و هم برای منتخبان یک حق اجتماعی است و ملاک حضور قانون اساسی جدید است.

مسئول حقوقی فدراسیون افزود: با توجه به دلایل رأی ویلموتس که در گرندز ذکر شد ، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هیچگونه سهل انگاری یا فسادی در قرارداد انجام نداده است و بنابراین منع قانونی برای حضور اعضای هیئت مدیره وجود ندارد. .

فاگانپور توضیح داد: بر اساس ماده 61 اساسنامه فدراسیون ، کمیسیون های انتخاباتی بدوی و تجدیدنظر پس از تصویب اساسنامه جدید کار خود را آغاز کردند و پس از شروع ثبت نام نامزدها صلاحیت ها را مطابق با قوانین و دستورالعمل های مصوب بررسی می کنند. امیدوارم همه کمک کنند انتخابات فدراسیون فوتبال در فضایی آرام ، منظم و پویا برگزار شود. انشاالله با برگزاری یک جلسه پیش از انتخابات شاهد رشد بیشتر و فوتبال پایدار در کشورمان باشیم.

با این تفاسیر ، باید منتظر بمانیم تا اختلافات در آستانه بررسی صلاحیت کاندیداها برای شرکت در انتخابات به اوج خود برسد. به دلیل گزارش هایی که از داخل ایران منتشر شده ، بعید به نظر می رسد انتخاباتی که FIFA و AFC برای آنها حساس است و دولت را مسدود می کند. احترام به قوانین فدراسیون فوتبال اکنون یک چالش بزرگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا