اجتماعی

ویژگی های واکسن کرونای آسترازنکا / ارزان و آسان برای ذخیره

واکسن ویروس کرونا ویروس AstraZeneca ، که روز دوشنبه در انگلیس اعلام شد ، نگهداری آن ارزان و آسان است و مبارزه جهانی با ویروس کرونا را تسریع کرده است.

به گزارش مجله زنده خبری ، یکی از ویژگی های واکسن ویروس کرونا ویروس Astrazhenka کم هزینه بودن آن است که هزینه آن برای هر دوز 2.50 پوند است و ذخیره و نگهداری واکسن به راحتی انجام می شود.

این واکسن را می توان در دمای اتاق بین دو تا هشت درجه سانتیگراد نگهداری کرد ، و آن را برای استفاده در برنامه های واکسیناسیون در مقیاس بزرگ ایده آل می کند و هند و آرژانتین نیز به تازگی استفاده از آن را تأیید کرده اند. داشته باش

انگلیس نیز توزیع واکسن را با آماده سازی حدود 530،000 دوز از روز دوشنبه آغاز می کند و دولت امیدوار است که ظرف سه ماه ده ها میلیون مورد دیگر داشته باشد. واکسن فعلی باید در دمای منفی 20 درجه سانتیگراد و واکسن Pfizer در دمای منفی 70 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

به گفته آسترازنکا ، این واکسن همچنین باید بتواند نژاد ویروس کرونا را که باعث افزایش موارد جدید در انگلیس می شود ، خنثی کند. اگرچه مدت هاست که تصور می شود این واکسن باید مثر باشد ، اما هنوز نمی توان به طور قطعی گفت ، بنابراین آزمایشات اضافی لازم است.

این واکسن که توسط شرکت داروسازی انگلیس و با همکاری محققان دانشگاه آکسفورد تولید شده است ، دومین واکسن مورد تأیید سازمان غذا و دارو (MHRA) است.

شرکت دارویی Astrazenka تخمین می زند که تا سال 2021 حدود سه میلیارد دوز از این واکسن تولید کند.

واکسن Astraznka یک نسخه ویروسی از ویروس است که معمولاً شامپانزه ها را آلوده می کند و با تحریک بخشی از ویروس کرونا به نام ‘پروتئین خاردار’ اصلاح شده تا سیستم ایمنی بدن را تحریک کند.

این واکسن پس از ورود به سلولهای انسانی ، باید به تحریک تولید آنتی بادی هایی که ویروس را تشخیص می دهند ، کمک کند.

طبق داده های منتشر شده در مجله پزشکی لانست در 8 دسامبر ، این واکسن ایمن و موثر است ، از هر 23754 داوطلب فقط یک نفر عوارض جانبی شدیدی را تجربه می کند.

محققان انگلیسی در یافته های اولیه خود در ماه نوامبر گفتند که این واکسن به طور متوسط ​​70٪ م effectiveثر است ، در حالی که این واکسن برای Pfizer و Modern بیش از 90٪ است.

در واقع ، اثربخشی واکسن Astrazenka برای داوطلبانی که در ابتدا فقط نیمی از دوز و یک ماه کامل دریافت کردند ، 90٪ بود ، اما برای گروه دیگر که یک ماه بعد دو دوز کامل دریافت کردند ، فقط 62٪ بود.

به گزارش مدیکال اکسپرس ، واکسن Pfizer از 8 دسامبر سال 2020 در انگلستان نیز استفاده شده است و حدود یک میلیون نفر اولین دوز خود را دریافت کرده اند.

یادداشت های پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا