اقتصادی

پاسخ دیوان محاسبات به اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه درباره حقوق‌ کارکنان در بودجه ۱۴۰۰

دیوان محاسبات ملی به اعلامیه اخیر سازمان برنامه ریزی و بودجه در مورد حقوق کارمندان در بودجه پیشنهادی 1400 پاسخ داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، در پاسخ دادگاه به دفتر روابط عمومی و روابط بین الملل آمده است:

پس از اعلامیه اخیر سازمان برنامه و بودجه دولت دیوان محاسبات کشور درباره حقوق غیرمتعارف ، بودجه پیشنهادی 1400 شرکتهای دولتی ، بانکها و م institutionsسسات غیرانتفاعی مرتبط با دولت برای روشن ساختن افکار عمومی نکات زیر را ارائه می کند:

1. گزارش دیوان محاسبات کشور براساس بودجه پیشنهادی 1400 برای شرکتهای دولتی ، بانکها و م institutionsسسات مرتبط با دولت است که براساس قانون ضمیمه تبصره ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به این سند ارائه شده است.

۲. همانطور که در گزارش دیوان آمده است ، پرداخت کارکنان ناخالص گزارش می شود که سرانه حقوق و دستمزد کارمندان 60 شرکت بالغ بر 20 میلیون تن در ماه است.

3. بخشی از ارتباطات سازمان برنامه و بودجه به درستی بیان کرده است که حداکثر سقف حقوق ثابت و کمک هزینه ماهانه مداوم کارکنان در سال 1399 نباید از 12.6 میلیون تن بیشتر باشد ، اما سقف خالص ماهانه پرداخت ها ، از جمله مزایای مستمر و متناوب مستند تا تاریخ مصوب جلسه. 23 آوریل 1995 ، شورای حقوق و دستمزد 37.8 میلیون تن است. اما نکته مهم و مغفول ، که بدیهی است آنها نمی خواهند آن را گزارش کنند ، این است که تصمیم شورای دستمزد و حقوق و دستمزد مربوط به درآمد خالص کارکنان است ، ضمن اینکه با در نظر گرفتن کسورات قانونی ، این رقم در سال 1399 بالغ بر 42.6 بوده است. میلیون تن این اتفاق روی ماه رخ می دهد.
بعلاوه ، به استثنای موارد ذکر شده در پاورقی بند 3 آن فرمان ، این رقم به 50 میلیون تن در ماه خواهد رسید ، در حالی که با افزایش حداقل دستمزد در سال 1400 این مقدار افزایش خواهد یافت.
به همین دلیل یکی از مهمترین دلایل پرداختهای نامتعارف در سالهای اخیر تصویب شورای دستمزد است.

4- تکرار می کند که گزارش دیوان محاسبات براساس بودجه پیشنهادی 1400 شرکت دولتی است و بر اساس حقوق ناخالص کارکنان آن شرکتها محاسبه می شود. بنابراین ، مقایسه سقف دستمزد خالص با کارمندان با ناخالص سرانه و مزایای ارائه شده در بودجه موضوعی واگرا است که گره ای از دستمزدهای غیرمتعارف نمی گشاید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا