اقتصادی

سخنان نماینده مشکین‌شهر در مورد تعارض منافع در لایحه بودجه ۱۴۰۰

یکی از اعضای کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مشورتی اسلامی نسبت به “تعارض منافع در بودجه” هشدار داد و گفت: “بودجه نباید منبع جلب منافع ذینفعان برای جذب منابع به این یا آن منطقه ”

به گزارش مجله زنده خبری ، محمود عباساده مشکینی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مهمترین مسئله ناکارآمدی کشور ذوب شدن و ادغام طبقه متوسط ​​در طبقه محروم زیر خط فقر است. به دلیل افزایش تورم ، ما جامعه ای دو قطبی با اقلیت ثروتمند و اکثریت ضعیف داریم. آیا از این واقعیت تلخ نگران نیستید که در هفت سال گذشته تقسیم طبقات منجر به افزایش ضریب جینی از 32٪ در سال 1398 به 40٪ در سال 1399 شده است؟

این عضو کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به لایحه بودجه 1400 در هیئت رئیسه مجلس ، تأکید کرد: آیا راهروهای شلوغ در ورودی کمیته ها و کمپین برای سهم بیشتر را دیده اید؟ از بدن لرزان و بی روح بودجه؟ گویی بودجه ، گوشت قربانیان یا غنیمت نظامی است. بودجه نباید در جلب منافع متخاصم ذینفعان در جذب منابع در این یا آن حوزه قرار گیرد. در صورت عدم رسیدگی به این مهم ، این کشور با نیازها و خواسته های برآورده نشده بسیاری روبرو خواهد شد ، همچنین با کاهش کارایی اقتصاد تولیدی روبرو خواهد شد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این بودجه باید شامل وحدت ، جامعیت ، صحت ، کفایت ، شمول و تعادل باشد ، گفت: براساس تحقیقات انجام شده در چند دهه گذشته ، بودجه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این به پیشتاز توسعه و پیشرفت کشور تبدیل شده است. تلاش برای حفظ یا به دست آوردن قدرت برای حفظ مسیرهایی که طی چند دهه گذشته فقط بر عمق مشکلات مردم افزوده است ، اقدامی ارتجاعی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا