سلامت و تندرستی

بستری های کرونایی گلستان به 184 نفر رسید/ کاهش 12 نفره بستری ها در 24 ساعت گذشته

مجله زنده خبری/ گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه تعداد بستری های عروق کرونا در استان نسبت به روز گذشته کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر 184 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب در بیمارستان های گلستان بستری هستند.

سعید گلفیروزی در گفت وگو با مجله زنده خبری، با بیان اینکه امیدواریم بعد از تعطیلات نوروزی شاهد شروع بیماری باشیم، گفت: پیک دیگری نباشیم و خدای نکرده با کمک مردم این مشکل حل شود.

وی با بیان اینکه همکاری مردم، اصناف و اقشار مختلف با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز و پرهیز از سفر و دورهمی های غیرضروری، افزود: در حالی که روز گذشته تعداد بیماران بستری شده در تاج محدود بود، امروز مجددا این آمار از 12 به 184 بیمار بستری در بیمارستان.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر 49 نفر از این 184 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، خاطرنشان کرد: 28 بیمار نیز با دستگاه تنفس مصنوعی یا تنفس مصنوعی متصل هستند.

گلفیروزی با اشاره به اینکه طبق آخرین رنگ بندی استان گلستان چهار شهر بندرترکمن، بندرگز، علی آبادطول و کلاله جزو شهرهای نارنجی استان هستند، ادامه داد: خوشبختانه نه یکی از شهرهای استان گلستان در کرونی شرایط قرمز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 9 شهرستان در استان گلستان در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: این شهرستان ها شامل گرگان، گنبدکاووس، گالیکش، گمیشان، مراوه تپ، مینودشت، آزادشهر، آک کالا و رامیان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان، شهرستان کردکوی را در وضعیت آبی قرار داد و گفت: امیدواریم در روزهای آینده ماسک بزنیم و نقشه جدید تاج کشور را با رعایت پروتکل های اجتماعی منتشر کنیم. با رعایت مسافت و تهویه مناسب شاهد کاهش آمار و رنگ آبی تاج در استان گلستان خواهیم بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا