اجتماعی

ابتلا به گونه انگلیسی کرونا رو به افزایش / ضرورت اعمال محدودیت سفر به استان‌های درگیر

یکی از اعضای کمیته علمی مرکز تاجگذاری تاج با اشاره به افزایش موارد بیماری ویروس کرونا قلب در کشور ، در مورد احتمال عود نوع قبلی کرونا ویروس (ویروس ووهان) گفت: آنتی بادی های محافظ آسیب دیده اند. “آنها نوع انگلیسی را نخواهند دید.

در مصاحبه ای با مجله زنده خبری ، دکتر مسعود مردانی وی با اشاره به افزایش موارد جدید بیماری ویروس کرونا قلب در کشور گفت: البته این افزایش برای اشغال تمام تخت های بیمارستان کافی نیست اما نگران کننده است که در صورت ادامه روند ، افراد مشغول شوند در تعطیلات نوروز. “بود.

وی با اشاره به برخی برنامه های سفر با نوروز تأکید کرد: تا زمانی که زنجیره انتقال تاج کاملاً شکسته نشود ، استقبال از سفرها منطقی نیست.

مردانی ادامه داد: پیش بینی ما این است که طی روزهای آینده ، مرگ و میر ناشی از تاج در کشور تا حدودی افزایش یابد ؛ با افزایش تعداد موارد شناسایی شده ، تعداد موارد بستری در بیمارستان افزایش یافته و این بر تعداد مرگ و میرها تأثیر خواهد گذاشت. خوشبختانه ، این افزایش در حال حاضر قابل توجه نیست ، اما همه اینها به رفتار افراد و چگونگی کنار آمدن آنها با اپیدمی بستگی دارد.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه میزان ابتلا به نوع جهش یافته بیماری کرون انگلیس در حال افزایش است ، گفت: در حال حاضر بیشترین شیوع این نوع ویروس در استان خوزستان است. اگر محدودیتی در سفر به استان های آلوده به ویروس جهش یافته انگلیسی وجود نداشته باشد ، مسلماً این مشکل در سراسر کشور گسترش می یابد. اگر حرکت مردم بومی به این مناطق متوقف یا کاهش یابد ، شاهد تأثیرات مثبتی خواهیم بود.

وی افزود: ویروس کرونا ویروس چینی معمولاً کودکان و نوجوانان را کمتر تحت تأثیر قرار می دهد و عمدتا افراد مسن و مبتلایان به بیماری های بزرگ را درگیر می کند. نوع ویروس جهش یافته (انگلیسی) بیش از نوع اصلی جوانان کمتر از 20 سال و کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما این بدان معنی نیست که نوع جهش یافته فقط برای کودکان در نظر گرفته شده است. هر کسی که در معرض ویروس باشد و آنتی بادی محافظ نداشته باشد ، در هر سنی به این بیماری مبتلا می شود.

این مردان ادامه می دهند: “به نظر می رسد در نتیجه مذاکره با نوع انگلیسی ، افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا بوده و دارای آنتی بادی محافظ هستند آسیب نمی بینند ، زیرا آنتی بادی ها از آنها محافظت می کنند و به نظر می رسد که عفونت آنها یا ظاهر نمی شود یا بیشتر-بعید است. “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا