اجتماعی

تشریح جزئیات قطار ملی مترو/ ورود نسل چهارم قطارها

مدیرعامل متروی تهران جزئیات قطار ملی ، اشتغال 25 هزار نفر و ورود نسل چهارم قطارهای مترو را تشریح کرد.

علی من در مصاحبه با مجله زنده خبری ، وی با بیان جزئیات مشخصات قطار ملی ، با بیان اینکه قطار ملی مترو نمادی از اعتماد به نفس و خلاقیت ایرانی است ، گفت: با توجه به افزایش شبکه و تعداد ایستگاه های مترو در کلانشهرها ، نیاز به افزایش و تجهیز واگن ها بیش از قبل احساس می شود. وی افزود: با این حال ، به دلیل تحریم های جدی بین المللی در سال های اخیر ، امکان توسعه ناوگان و حتی در برخی موارد برای تعمیر و نوسازی تجهیزات قطار از مترو سلب شده و تنها راه برون رفت از این بحران ، یافتن قطعات است.

وی گفت: به منظور اجرای ماده 54 قانون برنامه ششم توسعه ، در ژوئیه گذشته همکاری مشترکی بین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، شرکت مترو ، صندوق نوآوری و شکوفایی برای امضای پروژه قطار ملی مترو ایجاد شد. یک قرارداد 18 ماهه. سرانجام می رسد.

من گفته ام: در این پروژه سهم 25 تا 30 درصد از شرکتهای محلی در دانش طراحی ، ساخت و تحویل قطارهای مترو باید به 85 درصد افزایش یابد. گام بلندی توسط شرکت های خارجی برای شکستن انحصار تولید قطار برداشته خواهد شد.

امام با بیان اینکه قطار ملی مترو با کمک شرکت های مختلف محلی از جمله 18 شرکت دانش بنیان و 4 مجتمع صنعتی مانند شرکت راه آهن تهران ، جهاد دانشگاهی ، مپنا و اریکو ساخته شده است ، افزود: این طراحی و ساخت بر اساس تجربه 20 سال گذشته در استفاده “از سه نسل واگن ، طراحی و ساخت سیستم پیشرانه ، تهویه مطبوع ، بدنه قطار ، ترمز ، راهروی بین واگن ها ، درها ، دکوراسیون داخلی و اطلاعات سیستم اطلاعات از مهمترین اقدامات انجام شده توسط شرکت های ملی قطار محلی است. مترو بود
مدیرعامل متروی تهران ادامه داد: در طرح پیشنهادی قطار ملی مترو پیش بینی شده که پس از انعقاد قرارداد تولید رم قطار ، قرارداد تولید انبوه آن آماده شده و پس از تأمین منابع مالی لازم تحقق می یابد.

وی گفت: اتمام این پروژه ملی و ادامه تولید انبوه قطارهای مترو نه تنها باعث کاهش وابستگی شبکه مترو شهرهای بزرگ کشور به محصولات شرکت های خارجی می شود ؛ این دستاوردهای بسیاری دیگر برای صنعت محلی به همراه خواهد داشت.
وی در مورد دستاوردهای قطار ملی مترو گفت: ایجاد حداقل 25000 شغل مستقیم و غیرمستقیم ، فعال سازی حدود 250 شرکت داخلی در تأمین مواد اولیه و همچنین تولیدکنندگان قطعات ریلی ، کاهش 20 درصدی واگن های مترو تا 25 درصد ، پس انداز ارز ، توسعه شرکت های دانش بنیان مرتبط با این صنعت ، استفاده از ظرفیت کامل پنج شرکت خودروسازی و غیره بخشی از ثمرات پروژه قطار ملی مترو است.
مدیرعامل مترو تهران با بیان اینکه اکنون در سال جهش تولید این پروژه با هم افزایی شرکت ها و م institutionsسسات داخلی ، نسل چهارم قطارهای مترو متولد می شود ، ادامه داد: از این پس کشور ما ایران یکی از تعداد کمی از کشورها قادر به بومی سازی صنعت قطار مترو شده اند و به نظر می رسد در سالهای آینده حتی فرصتی برای حضور استادان ایرانی در بازارهای جهانی فراهم شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا