سلامت و تندرستی

استان مرکزی در شاخص ابتلا به کرونا رکورد زد/تخت اضافی برای بستری بیماران کرونایی نداریم

مجله زنده خبری / مرکزی استاندار مرکزی گفت: امروز استان مرکزی رکورددار بیماران کرونا ویروس در مقایسه با سال گذشته است و عملاً تخت اضافی برای بیماران کرونا ویروس در استان وجود ندارد.

سید علی آقازاده در تاریخ 21 آوریل در جلسه شورای گفتگوی دولت و خصوصی درباره آمار تاج طی 24 ساعت گذشته در استان مرکزی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته ، 835 نفر در استان به تاج آلوده شده اند که بالاترین میزان برای یک سال است . سال گذشته در حومه شهر.

وی با اشاره به اینکه امروزه تعداد رکورد آلودگی در کشور وجود دارد ، به طوری که 26 هزار نفر در کشور به عروق کرونا ویروس مبتلا شده اند ، اظهار داشت: اگر بی احتیاطی و احتیاط رعایت نشود محدودیت واحدهای تولیدی دور از انتظار نیست که اگر این گستردگی ادامه یابد ، صنایع ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.

استاندار مرکزی با اشاره به کشته شدن 18 نفر در اثر ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در استان ، افزود: در دهه اول آوریل ممکن است تعداد کشته شدگان در روز به سه نفر برسد ، اما با یک اتفاق غیرمعمول روبرو هستیم. و افزایش وحشتناک ویروس. وی افزود: هفته گذشته 90 مورد بستری در استان داشتیم اما در 24 ساعت گذشته این تعداد به 125 مورد رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تخت اضافی برای بستری شدن بیماران کرونا ویروس در استان نداریم و منتظر تخلیه تخت های اشغال شده توسط بیماران کرونا ویروس هستیم ، گفت: شرایط بسیار دشوار است و افزود: وضعیت بسیار حاد است و دشوار است و باید در هماهنگی بین استانی و ملی تلاش شود تا بتوانیم وضعیت را بهبود ببخشیم.

آگازاده در ادامه به آمار قطعی استان در مورد صادرات غیرنفتی استان در سال 1999 اشاره کرد و گفت: سال گذشته استان مارکاسی 915 میلیون دلار صادرات غیرنفتی کسب کرد که در شرایط سال گذشته انتظار نداشتیم به آن برسیم اما با تلاش ها بخش خصوصی صادرات استان به رقم قابل قبولی رسید ، از طرف دیگر ، واردات استان 475 میلیون دلار بود و تراز مثبت در استان نتایج قابل دفاع بخش خصوصی را نشان می دهد.

وی گفت: در پایان سال گذشته ، استان با 6.8 درصد ، کمترین نرخ بیکاری در کشور و همچنین کمترین نرخ تورم در کشور ، که بخشی از تلاش های بخش خصوصی و صنعتگران و کارگران است ، همچنین در دوره مذکور تعداد کارگران معوقات معوق از 5000 نفر دو سال پیش به کمتر از 500 نفر کاهش یافت و خوشبختانه این شاخص 10 برابر کاهش یافته است.

استاندار مرکزی گفت: “ممکن است در جلسه بعدی شورای گفتگوی استان در کشور تحولات مثبتی از نظر سیاسی و اقتصادی اتفاق بیفتد و شاید ایالات متحده مجبور به بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل شود ، تحریم ها کاهش یابد یا پول مسدود شده است. در کره آزاد خواهد شد. “بنابراین ، کار کارشناسی باید انجام شود که اگر این موارد تحقق یابد ، چه پیش فرض ها و پیشنهادهایی در استان خواهیم داشت ، ما باید یک برنامه پس از تحریم را برای مدتی در نظر بگیریم که به نظر نمی رسد دور از بخش خصوصی باشد ، صنایع و سازمان سمت. عقب نمانیم.

وی افزود: بازگشت ایالات متحده به برجام یک شمشیر دو لبه است که می تواند تهدیدی برای تولید داخلی باشد اما از طرف دیگر از نظر استفاده از شرایط پس از تحریم ها می تواند یک فرصت باشد و ما باید پیشنهادها و فرضیاتی داشته باشیم. “بیایید ، البته سند برنامه 1400 استان توسط معاون اقتصادی استاندار تهیه شده است كه به زودی نهایی می شود تا در جلسه بعدی شورا مورد بحث قرار گیرد و به صورت یك برنامه در دستور كار قرار گیرد. سند جامع از 1400 استان

آگازاده گفت: دولت علی رغم همه دشواریها و بی دینی که برای آن پیش آمده است ، از یک اجرای قابل قبول و قابل دفاع برخوردار است و امیدواریم این روند تلاش و نتایج خوب استان در سال 1400 با برنامه ریزی بهتر ادامه یابد.

وی در مورد انتخاب اعضای اصلی شورای گفتگو ، با بیان اینکه انتخاب هشت سازمان مطابق قانون انجام شده است ، گفت: به نظر می رسد خانه معدن در میان 8 عضو پیشنهادی باشد ، از جمله انجمن کارفرمایان استان ، یک صنعت مدیران شرکت و شرکت تعاونی تامین. نیاز تولیدکنندگان گوشت ، اتحادیه پوشاک ساوه ، خانه کشاورزان ، انجمن تولیدکنندگان تجهیزات نفت ، گاز و پتروشیمی استان ، صنعت راه آهن استان و اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان مرکزی خالی است ، اما تصمیم این سه روسای تعاونی های تجاری و اصناف قابل قبول هستند.

آگازاده افزود: به غیر از این هشت سازمان ، می توان از سازمان های دیگری نیز برای حضور در جلسات شورا دعوت کرد ، البته ما در 4 سال گذشته این کار و رویه را داشته ایم و باید امسال نیز دنبال شود. آنها شش ماه دیگر برای شرکت در این شورا فرصت دارند و پس از آن در مورد انتخاب سایر سازمانها برای یک سال دیگر تصمیم خواهند گرفت.

وی افزود: محدودیتی برای حضور سازمان ها وجود ندارد ، همه شهرها و ظرفیت آنها برای استان مهم است و قبل از پایان 6 ماه بررسی تخصصی برای انتخاب سایر سازمان ها برای تصمیم گیری صحیح انجام می شود.

استاندار مرکزی در مورد موضوع اختصاص زمین های مشترک به سرمایه گذاران به منظور تغییر هدف و صدور سند مالکیت با شش دونات ، گفت: “خوب است که شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شورای ملی را تصویب کرده است. ، اما ملاحظه می شود که روند اجرای این قطعنامه است و لازم است تیمی متشکل از تعداد مشخصی از اعضای شورا بر اجرای قطعنامه در استان نظارت کنند تا وضعیت عادی شود. شورای گفتگو بر اجرای این مصوبه اصرار دارد و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی استان نیز باید همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا