اجتماعی

استرس کاری و اجتماعی، خطری در کمین قلب زنان

مجله زنده خبری / خراسان رضوی به گفته محققان دانشکده بهداشت در دانشگاه درکسل ، ایالات متحده ، استرس روانی – اجتماعی معمولاً به دلیل دشواری در کنار آمدن با محیط های چالش برانگیز ایجاد می شود و ممکن است به عنوان هم افزایی برای قرار دادن زنان در معرض بیماری عروق کرونا ویروس قلب عمل کند.

به نقل از ساینس دیلی ، نتایج این مطالعه به طور خاص نشان می دهد که اثرات استرس در محیط کار و استرس اجتماعی – نقطه ضعف روابط اجتماعی – ضربه ای برای زنان است. این دو عامل با افزایش 21 درصدی خطر ابتلا به بیماری کرونا ویروس قلب همراه هستند. استرس در محیط کار زمانی رخ می دهد که یک زن در محل کار نتواند خواسته ها و انتظارات شغلی را برآورده کند.

این مطالعه همچنین نشان داد که وقایع زندگی با استرس زیاد ، مانند مرگ همسر ، طلاق یا جدایی یا آزار جسمی یا کلامی ، و همچنین فشار اجتماعی ، هر یک به طور مستقل 12٪ و 9٪ بیشتر خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب را دارد ، به ترتیب آنها به هم متصل هستند.

محققان برای یافتن راه های بهتر برای جلوگیری از سرطان ، بیماری های قلبی و پوکی استخوان در زنان ، از داده های یک نمونه نماینده ملی از 80825 زن یائسه از مطالعه پایش اولیه سلامت زنان ، که شرکت کنندگان را از سال 1991 تا 2015 ردیابی می کرد ، استفاده کردند. د. در حال حاضر مطالعه پیگیری ، محققان درکسل اثر استرس روانی – اجتماعی ناشی از استرس در محل کار ، وقایع زندگی استرس زا و فشار اجتماعی (از طریق مطالعه) و ارتباط بین این اشکال استرس بر بیماری عروق کرونا ویروس قلب را ارزیابی کردند.

حدود 5٪ از زنان در طی یک مطالعه 14 ساله و 7 ماهه به بیماری کرونا ویروس قلب مبتلا شدند. پس از تطبیق سن ، ساعات کار و خصوصیات اقتصادی – اجتماعی ، وقایع زندگی با استرس بالا با 12٪ و فشار اجتماعی بالا با 9٪ افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب همراه بود ، و استرس کاری با بیماری عروق کرونا ویروس قلب ارتباط نداشت. .

بیماری کرونا ویروس قلب دلیل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است ، که هنگامی رخ می دهد که عروق قلب تنگ شده و خون نمی تواند اکسیژن کافی به قلب برساند. تحقیقات اخیر بر اساس مطالعات قبلی در مورد استرس روانی – اجتماعی با بیماری کرونا ویروس قلب انجام شده و نشان داده است که استرس در محیط کار و استرس اجتماعی خطر ابتلا به این بیماری را با هم افزایش می دهد.

ایوان مایکل ، استادیار دانشکده بهداشت عمومی Inseif ، گفت: “اپیدمی کوید -19 عوامل فشارزای مداوم را برای زنان در ایجاد تعادل بین عوامل استرس زا و اجتماعی برجسته می کند.” از مطالعات دیگر ، ما دریافتیم که فشار کار ممکن است در بیماری عروق کرونا ویروس قلب نقش داشته باشد ، اما اکنون می توان اثر ترکیبی محیط کار و استرس در خانه را با این نتایج سلامتی بهتر شناسایی کرد. “امیدوارم که این یافته ها به روشهای بهتری برای مقابله با استرس در محیط کار نیاز داشته باشد و بار کاری را که زنان شاغل با آن روبرو هستند را به ما یادآوری کند و همچنین توجه داشته باشم که زنان مسئول مقدار قابل توجهی از کارهای خانگی بدون حقوق هستند.”

محققان گفتند ، مطالعات آینده باید تأثیر کار شیفتی بر بیماری عروق کرونا ویروس قلب و تأثیر نیازهای کار بر جنسیت را بررسی کند.

دکتر کانگلونگ وانگ ، محقق ارشد ، فارغ التحصیل دورنوسف ، که مطالعه خود را در درکسل انجام داده است ، گفت: “یافته های ما یادآوری عمده ای برای زنان و کسانی است که از آنها مراقبت می کنند و تهدید به استرس برای سلامتی انسان نباید نادیده گرفته شود.” “این امر به ویژه هنگامی اتفاق می افتد که عوامل استرس زا توسط یک اپیدمی ایجاد شده باشد.”

نتایج این مطالعه اخیراً در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا