اجتماعی

تولید واکسن ایرانی کرونا از اوایل تابستان در شرکت روناک دارو ساوه

مجله زنده خبری / مرکزی فرماندار ساوه گفت: واکسن کرونا از ابتدای تابستان امسال در روناک دارو ساوه تولید می شود.

علی میرزایی روز پنجشنبه ، 30 مه ، در بازدید از شرکت دارویی روناک دارو در دو واحد تولیدی در Save به خبرنگاران گفت که روناک دارو ، که سابقه درخشانی در تولید داروهای ضد ویروسی کرونا مانند RamedSivir دارد ، می تواند بر اساس شرکتهای دانش برای تولید واکسن تاج ایرانی از ابتدای تابستان.

وی گفت: در حال حاضر مراحل تحقیق و توسعه تولید واکسن ویروس کرونا در این شرکت در حال انجام است و پس از تأییدیه های مربوطه وارد چرخه تولید انبوه می شود.

فرماندار ساوه در ادامه گفت: تولید آغازگر اتومبیل برای رنگ در شرکت رنگ ماهارسان آریا یکی دیگر از برگهای طلای جوایز صنعتی و تولیدی ساوه به عنوان شهری است که بزرگترین شهر صنعتی کشور در آن واقع شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی تولیدکنندگان مانند کمبود نقدینگی و مواد اولیه گفت: در سفر معاون پارلمانی وزارت صمت ، تصمیم بر این شد که جلسه ای به همین منظور در وزارتخانه تشکیل شود و موانع بررسی شود قبل از تولید و یافتن راهی برای خروج “

میرزایی اظهار داشت: وظیفه همه مدیران و مدیران اجرایی است که کانون توجه رهبر معظم انقلاب را بردارند و برای تحقق شعار سال همه باید در میانه میدان باشند.

معاون مدیرعامل شرکت روناک دارو همچنین گفت: این شرکت به مدت 12 سال با دو هدف ایجاد اشتغال و مبادله ارز در پنج خط دارویی جامد و محلول فعالیت کرده است.

علی ملکی افزود: این شرکت با ایجاد اشتغال برای هزار نفر در گروه های مرتبط موفق به پس انداز بیش از 60 میلیون یورو ارز شده است.

وی گفت: “محصولات ویژه این شرکت برای درمان دیابت ، تالاسمی و ناباروری مورد استفاده قرار می گیرد و با تأیید جهانی در شرایط ویروس کرونا به عنوان چهارمین کشور بزرگ جهان ، ما توانسته ایم RemedSiver را برای درمان تاج تولید و به بازار عرضه کنیم. “

ملکی با اشاره به اینکه بیشترین ظرفیت تولید رامساد منجی در ایران در روناک دارو تولید می شود ، افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید این شرکت بسته به نیاز بازار 800000 ویال در ماه است که 1.4 میلیون ویال از طی دو هفته آینده 600000 ویال دیگر تولید و به بازار عرضه می شود.

وی به ورود چهار خط تولید جدید با صرفه جویی 50 میلیون یورویی به این شرکت اشاره کرد و گفت: هزینه خرید ماشین آلات تولید چهار خط تولید داروهای جامد ، نیمه جامد و محلول زیاد است که اشتغال را افزایش می دهد و در صورت ظرفیت تولید فراهم می شود ، روند ساخت این خطوط تولید تسریع می شود.

وی گفت: باید با کمک شرکت های دانش بنیان واکسن تاج از ابتدای تابستان در این شرکت تولید و به بازار عرضه شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا