اجتماعی

رگبار باران و رعدوبرق در ۱۸ استان کشور/ افزایش دمای برخی مناطق از امروز

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ادامه سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور تا روز شنبه (4 فروردین) از افزایش دما در برخی مناطق کشور از امروز (فروردین) خبر داد 4)

صادق ژیان در مصاحبه با مجله زنده خبری ، وی در این باره گفت: با تداوم سامانه بارشی امروز (4 فروردین) در برخی مناطق لرستان ، کرمانشاه ، کردستان ، ایلام ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلو و بویراحمد ، زنجان ، همدان ، مرکزی ، کوم ، قزوین ، البرز ، تهران ، سمنان ، نیمه شمالی خوزستان ، غرب اصفهان ، جنوب اردبیل و جنوب آذربایجان شرقی ، بارش باران ، رعد و برق گاهی ، وزش باد شدید موقتی و برف و باران در مناطق کوهستانی البرز پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: ادامه این سامانه بارشی فردا (4 فروردین) در استانهای لرستان ، چهارمحال و بختیاری ، استانهای کهگیلو و بویراحمد ، نیمه شمالی خوزستان و مناطق ایلام ، اصفهان ، حمران ، مرکزی ، کوم ، تهران ، قزوین ، سمنان ، شمال یزد ، جنوب خوزستان و شمال خراسان رضوی.

زایایان با اشاره به اینکه بارش باران در روز شنبه (4 آوریل) در قسمت شمال شرقی ، دامنه ها و ارتفاعات زاگرس جنوبی و البرز و بخشهایی از مرکز ، شمال غربی و شرق کشور ادامه دارد ، گفت: یکشنبه (6 آوریل) در بخشهایی از قسمت شمال شرقی کشور اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین خاطرنشان کرد: امروز (4 فروردین) در مناطقی از غرب ، شمال غرب و شرق کشور ، فردا (4 فروردین) در شمال غربی ، غرب ، مرکز کشور و دامنه ها البرز مرکزی ، شنبه (4 آوریل) در بیشتر مناطق کشور به جز شمال غربی و یکشنبه (6 آوریل) در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی مناطق نیمه جنوبی ، شرقی و مرکزی این کشور با گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

به گفته زیایان ، از امروز تا فردا (4 تا 4 آوریل) در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل دما بین 7 تا 10 درجه و در شمال شرقی بین 5 تا 7 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. همچنین روز شنبه (4 آوریل) در نیمه غربی و مرکز کشور دما بین 5 تا 8 درجه و یکشنبه (4 آوریل) در شرق و شمال شرق کشور کاهش دما بین 7 تا 10 درجه سانتیگراد

وی همچنین گفت: از شنبه تا دوشنبه (14 تا 16 آوریل) خلیج فارس و غرب تنگه هرمز و دوشنبه (16 آوریل) انتظار می رود که دریای عمان طوفانی باشد.

ضیاییان در پایان هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (4 فروردین) کمی ابری ، بعدازظهر افزایش ابر و گاهی اوقات همراه با رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 24 درجه سانتیگراد و یک روز در شنبه (4 آوریل) نیمه ابری ، در بعضی ساعت ها هوای ابری ، گاهی باران و وزش باد شدید با حداقل دمای 13 و حداکثر دما 19 درجه سانتیگراد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا