بین المللی

ارتش هکری کره شمالی،خطری مهمتر از برنامه‌های تسلیحاتی این کشور

“تحلیلگران می گویند کره شمالی ، مجهز به سلاح هسته ای ، میلیاردها دلار از خط مقدم جنگ سایبری را می دزد و این تهدیدی واضح و آشکارتر از برنامه تسلیحاتی ممنوع آن است.”

به گزارش مجله زنده خبری ، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: پیونگ یانگ به دلیل فعالیت ها و برنامه های هسته ای و موشکی خود تحت تحریم های بین المللی متعددی قرار دارد. اما با وجود این تمرکز دیپلماتیک جهانی بر فعالیت های هسته ای و موشکی ، کره شمالی به آرامی و به طور پیوسته در حال گسترش قابلیت های سایبری خود است و تحلیلگران می گویند ارتشی از هزاران هکر آموزش دیده خطرناک تر از فعالیت های هسته ای و موشکی آن است. آنها آسیایی هستند.

OL-Seok ، محقق م Instituteسسه استراتژی امنیت ملی سئول گفت: برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی تهدیدهای طولانی مدت هستند ، اما واقعی و فوری هستند.

پتانسیل کره شمالی برای جنگ سایبری در سال 2014 هنگامی مطرح شد که سونی پیکچرز در واکنش به انتشار فیلم “مصاحبه” کیم جونگ اون هک کرد.

حمله هکرها منجر به انتشار چندین فیلم منتشر نشده قبلی به صورت آنلاین و تعداد زیادی اسناد طبقه بندی شده در فضای مجازی شد.

از آن زمان کره شمالی به یک سری حملات مهم هکری از جمله سرقت 81 میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش و حمله بدافزار WanaCray در سال 2017 متهم شد که 300000 کامپیوتر در 150 کشور جهان را هدف قرار داد.

پیونگ یانگ دست داشتن در این هک را تکذیب کرده و ادعاهای آمریکا در مورد بدافزار را بی اساس خواند و سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: “ما با حملات سایبری کاری نداریم.

اما در ماه فوریه ، وزارت دادگستری آمریکا سه کره شمالی را به دست داشتن در یک توطئه جنایی گسترده برای انجام حملات مخرب هکرها متهم کرد.

واشنگتن در گزارش ارزیابی تهدیدات سالانه خود برای سال 2021 تصدیق می کند که پیونگ یانگ احتمالاً تجربه و تجربه دستیابی به زیرساخت های مهم شبکه در ایالات متحده را دارد.

طبق سندی از دفتر مدیر اطلاعات ملی ، برنامه سایبری کره شمالی تهدید به حمله ، سرقت و جاسوسی است.

این سند همچنین پیونگ یانگ را به سرقت صدها میلیون دلار از م institutionsسسات مالی و ارزهای رمزپایه ای متهم می کند که احتمالاً برای تأمین اعتبار اولویت های دولت مانند برنامه های هسته ای و موشکی استفاده می شود.

– بهترین محافظت

تاریخچه برنامه سایبری کره شمالی حداقل به اواسط دهه 1990 برمی گردد ، زمانی که مرحوم کیم ایل سونگ گفت همه جنگ های آینده جنگ های رایانه ای خواهد بود.

بر اساس گزارش ارتش آمریكا در ژوئیه سال 2020 ، واحد قدرتمند جنگ سایبری پیونگ یانگ 6000 كه به دفتر 121 معروف است ، هم اكنون در چندین كشور از جمله بلاروس ، چین ، هند ، مالزی و روسیه فعالیت می كند.

اسکات جارکوف از CrowdStrike ، یک شرکت امنیت سایبری گفت: “آنها حملات بسیار قدرتمند ، کاملاً مشخص و پیچیده ای را انجام می دهند.”

ژانگ سه یول ، دانشجوی سابق که در سال 2007 از کره شمالی فرار کرد ، گفت: “کارکنان دپارتمان 121 کره شمالی به زبان های رمزنگاری مختلف و سیستم عامل ها در یک مجتمع خاص مانند دانشگاه میریم آموزش دیده اند.

وی گفت: “ما فکر می کردیم که باید برای توانایی های ایالات متحده برای جنگ سایبری آماده شویم.” اما سرانجام فهمیدیم که برای برنامه های هک کشورمان آماده می شویم ، زیرا حمله به سیستم عامل دشمن بهترین دفاع است.

این دانشگاه که اکنون دانشگاه اتوماسیون نامیده می شود سالانه فقط 100 دانشجوی نخبه پذیرش می کند.

مارتین ویلیامز ، محقق در مرکز استیمسون گفت: “جنگ سایبری به ویژه برای کشورهای کوچک فقیر مانند کره شمالی که تجهیزات مانند هواپیما ، تانک و سایر سیستم های تسلیحاتی مدرن را ندارند ، مفید است.” در حالی که هک کردن فقط به کامپیوتر و اتصال به اینترنت احتیاج دارد.

– صفحه کلید در برابر سلاح ‌

اکثر گروه های هکر تأمین شده توسط دولت به طور فزاینده ای برای جاسوسی مورد استفاده قرار می گیرند ، اما تحلیلگران می گویند کره شمالی به طور غیرمعمولی از قابلیت هک خود برای سرقت پول استفاده می کند.

دولت پیونگ یانگ در حال محاصره برای محافظت از کشور و مردم آن است و این در حال تعمیق فشار اقتصادی است. این کشور سالها در تلاش است تا با کمک ابزارهای مختلف پول خارجی بدست آورد.

ویلیامز ادامه می دهد: سرقت ارز خارجی از تجارت آسانتر است ، به خصوص وقتی هکر باتجربه و توانمندی دارید.

کیفرخواست آمریکا علیه سه شهروند کره شمالی به دلیل سرقت بیش از 1.3 میلیارد دلار پول نقد و ارز دیجیتال از شرکت ها و م institutionsسسات مالی.

هنگام تشکیل پرونده ، معاون دادستان کل کشور ، جان دمرس ، عملیات کره شمالی را “سارقان مترقی بانک جهانی” توصیف کرد و افزود که آنها به جای کیسه های پر از گونی ، از صفحه کلید به جای اسلحه و کیف پول های دیجیتال با ارزهای رمزپایه استفاده می کردند. پول در حال دزدیدن است. .

افزایش ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین باعث شده است که هکرها در سراسر دنیا این سرقت از این ارزهای دیجیتالی را بیشتر کنند.

یارکوف گفت: “شبکه های غیرمتمرکز این ارزهای رمزپایه ، به ویژه برای کره شمالی ، یک امتیاز است زیرا به آنها راهی برای دور زدن تحریم های مالی می دهد.” این شبکه های غیرمتمرکز هکرهای کره شمالی به این کشور اجازه می دهند تا به راحتی و دور از کنترل سیستم بانکی جهانی ، پول برگشت داده شده به کشور را بشوید. ارزهای دیجیتال به دلیل غیرقابل کنترل بودن ، بدون حاشیه و نسبتاً ناشناس جذاب هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا