اجتماعی

بازگشت برق به دهه ۶۰؛ گلایه مردم و سکوت مسئولان

مجله زنده خبری / فارس هفته گذشته ، شهروندان از مناطق مختلف استان فارس ، با کمک شرکت کنندگان در صنعت برق ، نوستالژی دهه 1960 را بررسی کردند ، روزهایی که برق به یک باره قطع شد و همه چیز متوقف شد. گرچه وابستگی زندگی به برق امروز به حدی است که کمبود آن در چند دقیقه می تواند زندگی بسیاری را به خطر بیندازد! به خصوص اگر ساکت و بدون اطلاعات باشد.

به گزارش مجله زنده خبری ، بررسی بایگانی اخبار به ما کمک می کند رد هشدارهای کارمندان صنعت برق در مورد احتمال وقفه در روزهای گرم سال 1400 را در اخبار سال گذشته تشخیص دهیم. دزدگیرها ، دلیل اصلی آن عدم توجه به نیاز به توسعه زیرساخت ها برای افزایش تولید برق متناسب با مصرف است.

امسال اما بارندگی بسیار کم که علاوه بر گرم شدن زودرس و ادامه شیوع بیماری Covid-19 و … پیش بینی شده بود ، منجر به افزایش حدود 20 درصدی در مصرف برق شد ، اگرچه بسیاری از مردم و کارشناسان معتقدند که بخشی از این افزایش مصرف به دلیل تلاش ارزهای رمزنگاری شده قانونی و غیرقانونی است.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز ، در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود ، اعلام کرد که بیش از 4700 معدنکار (استخراج معادن Ramzars) در منطقه تحت مدیریت این شرکت در سال گذشته پیدا شده اند.

حسین صالحی یادآور شد که این تعداد معدنچی بیش از 6800 مگاوات برق خارج از برنامه شرکت مصرف کرده و خسارت زیادی وارد کرده اند.

به گزارش مجله زنده خبری ، کارشناسان اذعان می کنند که بخش قابل توجهی از ماشین های استخراج Ramzarz در استان فارس هنوز شناسایی نشده و بسیاری از افراد سودآور از برق ارزان برای تولید ارزهای دیجیتال استفاده می کنند و فقط به سود بیشتری فکر می کنند. افرادی که عمدتا از برق صنعتی و کشاورزی برای این عمل استفاده می کنند.

نتیجه حوادثی مانند کاهش بارندگی ، افزایش دمای هوا ، افزایش زمان حضور شهروندان در خانه ، استخراج کد ، حفظ قوام و حتی کاهش ظرفیت تولید برق در سالهای اخیر و … مشکلاتی است که امروزه شهروندان به دلیل قطع برق مجبور به تحمل آن هستند.

شهروندان شیرازی که هفته گذشته بدون هشدار نسبت به قطع ناگهانی برق مواجه شدند ، معتقدند که سکوت کارگران صنعت و امتناع از ارائه اطلاعات شفاف خسارات زیادی به بار آورده است.

به گزارش مجله زنده خبری ، از اوایل ماه ژوئن قطع برق در شیراز و سایر مناطق استان فارس آغاز شده است ، عملیاتی که با گسترش قطعی برق از طریق فضای مجازی ، کارمندان شرکت برق برای آن سکوت می کنند.

در حالی که مردم معتقدند عدم شفافیت مدیران در صنعت برق نوعی عدم محرمانه بودن افراد و کتمان کارهای جزئی است که طی سالهای اخیر در زمینه تولید انجام شده و باعث بهبود وضعیت برق قابل اطمینان و پایدار می شود. عرضه. کارشناسان و کارشناسان صنعت برق معتقدند در 5 سال گذشته هیچ نیروگاه جدیدی وارد زنجیره برق کشور نشده است و بسیاری از نیروگاه های موجود به دلیل عدم تعمیرات برق با ظرفیت کمتر از ظرفیت کامل تولید می کنند.

به گزارش مجله زنده خبری ، فعالان حوزه برق و انرژی با تأکید بر اینکه تحریم ها تأثیر کمتری نسبت به حکومت بد در این موضوع داشته اند ، یادآوری می کنند که حتی امروز زمینه برای شروع ساخت نیروگاه در کشور آغاز می شود ، حداقل بین 4 تا 6 سال طول می کشد تا وارد مدار این نیروگاه شود. بنابراین ، سال 1400 آغاز مسیر پرسانگلاخ بود که به دلیل نامتناسب بودن تولید و مصرف برق ، پیش از ایران تنظیم شد.

بسیاری از مخاطبان مجله زنده خبری در ارتباطات کتبی و تلفنی ضمن انتقاد شدید از شرکت های توزیع ، گفتند که اقدامات تبلیغاتی این شرکت ها در اطلاع رسانی درباره مانورهای ماهانه ، هفتگی و روزانه برای به روزرسانی سیستم های توزیع و توزیع برق تنها یک مورد است. شواف بود و درست نبود.

شهروندان در شیراز معتقدند که اگر ارقام اعلام شده توسط کارمندان صنعت برق در ماه های اخیر برای بهبود شبکه و بهبود کیفیت تأمین برق پایدار و افتتاح و بهره برداری از نیروگاه ها را جمع کنیم ، برق با ادعاهای کمبود آنها سازگار نیست.

به گزارش مجله زنده خبری ، علی رغم تلاش چندین روزه خبرنگاران خبرگزاری برای جلب نظر کارکنان شرکت های توزیع برق ، هیچ اطلاعات رسمی در مورد خسوف برنامه ریزی شده در شیراز و فارس ارائه نشد ، در حالی که کارکنان این شرکت برنامه را منتشر کردند خورشید گرفتگی برنامه ریزی شده تأیید یا تکذیب نشده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا