اجتماعی

رونمایی از اولین شماره “مجله الکترونیک محیط زیست ویژه کودک و نوجوان”

معاون راهبری و هماهنگی اداره اصلی محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تأکید بر اهداف و برنامه های اداره کل آموزش ، توانمندسازی و مشارکت محیط زیست گفت: و نوجوانان و خرداد ماه به نمایش در می آیند. در هفته محیط زیست.

به گزارش مجله زنده خبری عادل خزاعی گفت: کودکان و نوجوانان در همه جوامع دارای مفهوم و جایگاه ویژه ای هستند و هزینه های کلانی نیز صرف تحصیلات آنها می شود. بنابراین ، با توجه به اینکه فرزندان در هر جامعه پیوند نسلهای گذشته و آینده هستند ، تأمین نیازهای فکری و نهادینه سازی ارزشهای اجتماعی یکی از نگرانی های بسیاری از مسئولان برای اجرای برنامه های هدفمند برای آینده بهتر است.

معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار گفت: انتقال فرهنگ ها ، اعتقادات ، عادت ها و ارزش ها و در صورت لزوم اصلاح محیط اجتماعی و زیست محیطی در هر جامعه از طریق این کودکان و آموزش و ادامه آن آنها را به تمرین آن این امکان برای نهادینه شدن وجود خواهد داشت. روشهای مختلف و ارزشمندی برای دستیابی به این هدف وجود دارد و ادبیات همیشه یکی از بهترین راهها برای انتقال این مفاهیم به کودکان بوده است.

خزاعی گفت: این مجله پلی است بین ذهن تحقیق کودک و محیط اجتماعی او ، که به دلیل تداوم ، تنوع مطالب و در دسترس بودن می تواند بخشی از برنامه خواندن برای کودکان و نوجوانان باشد و دارای عملکردهای مختلفی از جمله آموزش ، اطلاع رسانی و سرگرمی است. . یکی از انواع منابع الکترونیکی که می تواند به توسعه و ارتقا level سطح دانش و آگاهی کودکان و نوجوانان کمک کند ، مجلات الکترونیکی و وب سایت های ویژه آنها است که می تواند یک پشتوانه علمی برای مدرسه و مطابق با فلسفه وجودی نیز باشد. ، اهداف و وظایف آموزش و پرورش.

معاون اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: ارتقا the سطح دانش ، آگاهی و تعامل کودکان و نوجوانان در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی ، تغییر نگرش و تغییر رفتار کودکان و نوجوانان از طریق آموزش و مشارکت ، دانش ایجاد ، آگاهی و مراقبت از محیط در خانواده ها از طریق کودکان و نوجوانان یکی از اهداف راه اندازی یک مجله الکترونیکی کودک برای کودکان است.

به گفته وی ، در این راستا اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران متناسب با اهداف و برنامه های خود در زمینه آموزش ، توانمند سازی و جذب سهم زیست محیطی ، از بهار امسال ، مجله الکترونیکی برای کودکان و نوجوانان برای انتشار فصلی ، اولین شماره آن در ماه ژوئن ، مصادف با هفته محیط زیست ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار ، معاون مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار یادآور شد: موضوع این نشریه پرداختن به مفهوم کلی محیط زیست است و هر مسئله ای باید با محیط زیست مطابقت داشته باشد. در کودکان. بودن. بیشتر مطالب این مجله توسط خود بچه ها تهیه شده است. به گونه ای که به مدت دو ماه ، مجریان و مربیان کودکان کلاسها و سمینارهایی با موضوع محیط و موضوعات تخصصی از این شماره از مجله برگزار می کردند و ذهن کودک را به تفکر ، کاوش و مشارکت دعوت می کردند و سپس کودکان را متناسب با علایق خود دعوت می کردند. و قابلیت ها برای مجله محتوا ایجاد می کنند و محتوای تولید شده پس از ویرایش نهایی توسط سردبیر در بخشهای مختلف مجله منتشر می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا