ورزش و نشاط

بدهی صداوسیما به ورزش ۶۰ میلیارد تومان می‌شود!

                                                                                                                                                                                                            بدهی رادیو به ورزش 60 میلیارد تن خواهد بود!

طبق گزارش ها شفافدر سال 1995 ، موضوع حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی در برنامه پنج ساله ششم مورد نیاز بود و سازمان صدا و سیما مجبور شد هزینه پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی را بپردازد ، اما این موضوع هنوز توسط رادیو مورد توجه قرار نگرفته است. و سازمان تلویزیون. قانون بودجه سال 1999 مورد بازنگری قرار گرفت و سهم وزارت ورزش 30 درصد و سهم سازمان صدا و سیما 70 درصد تعیین شد.

طبق قانون بودجه سال 1399 ، مقرر شد که طبق بند 92 (ج) قانون ششم توسعه ، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف شدند درآمد تبلیغات را از طریق پخش کاهش دهند. مسابقات به شماره درآمد 140184 به صندوق های كل كشور واریز شود. سپرده های خطوط 49-530 000 ، مندرج در جدول № (9) این قانون ، به وزارت ورزش و جوانان (30٪) برای حمایت از فدراسیون های مربوطه و 70٪ به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده شده است. .

در این قانون درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی موضوع ماده (ج) ماده 92 قانون ششم توسعه نیز 50 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است كه بر این اساس سهم صدا و سیما 35 و سهم وزارت ورزش 15 است. این یک میلیارد تن است.

با این حال ، تا به امروز ، صدا و سیما سهمی 15 میلیارد تنی را که طبق قانون بودجه سال 1999 تعیین شده ، از درآمد تبلیغات از پخش مسابقات ورزشی به وزارت ورزش پرداخت نکرده است. در همین راستا ، طبق گفته ژاله فرامرزیان ، معاون توسعه و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان در مجله زنده خبری ، در سال 1999 صدا و سیما سعی نکرده بود که درآمد تبلیغات از مسابقات ورزشی را در خط 140184 به وزارت دارایی کشور واریز کند. چنین 30٪ سهم وزارت ورزش و جوانان توسط محل مربوطه پرداخت نمی شود. این موضوع توسط این وزارتخانه به مقامات نظارتی گزارش شد.

پیش از پایان سال 1999 ، مسعود سلطانی فر ، وزیر ورزش و جوانان به مجله زنده خبری گفت كه در پایان ژانویه هیچ ریالی از طرف سازمان صدا و سیما و به هر حال توسط مقامات نظارتی و شورای اسلامی به این حساب واریز نشده است. وزارتخانه. این ورزش گزارش خواست و ما همچنین اعلام کردیم که این سازمان مطابق قانون عمل نکرده و باید پاسخگو باشد. سرانجام ، ما امیدواریم که نهادهای نظارتی اقدامی انجام دهند ، زیرا این مقدار حق ورزش ایران است و متعلق به همه ورزش ها است.

بر اساس لایحه بودجه 1400 ، درآمد تبلیغات از پخش های ورزشی 150 میلیارد تن تخمین زده شده است که بین 30 تا 70 بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان رادیو و تلویزیون تقسیم می شود ، موضوعی که در لایحه ارائه شده است. دولت جایی ندارد که مجلس از این طریق و با همان تعداد قانون شود.

بنابراین سهم وزارت ورزش و جوانان از سهم تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی که 150 میلیارد تومان برآورد می شود برابر قانون بودجه 1400 برابر با 30 درصد یعنی 45 میلیارد تومان است. و با توجه به بدهی 15 میلیارد تومانی به وزارت ورزش و جوانان طبق قانون بودجه ، امسال بدهی این سازمان به ورزش ایران معادل 60 میلیارد تومان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا