اجتماعی

مطالبات معلولان از دولت سیزدهم/کاندیداها صرفا بدنبال استفاده از واژه “معلول” نباشند

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران درباره مطالبات جامعه معلولان دولت سیزدهم توضیحاتی داد و گفت: از جامعه ما گرفته تا کتک ها) و به عنوان حقوق قانونی آنها در جامعه دیده شود.

محمودنژاد در مصاحبه با مجله زنده خبری وی به نمایندگی از جامعه معلولان مطالبات این گروه از دولت سیزدهم را مطرح كرد و گفت: “ما انتظار داریم نامزدهای ریاست جمهوری نه تنها از كلمات افراد معلول استفاده كنند ، بلكه این نشان می دهد كه NGO های معلولان در حال جنگ هستند. “آنها برای جلب توجه کاندیداهای ریاست جمهوری به این موضوع تلاش می کردند و می کنند و می بینیم که کاندیداها سعی می کنند از حقوق افراد دارای معلولیت مانند حقوق زنان از یکدیگر پیشی بگیرند. این نشان می دهد که اقلیت معلولان در آرزوهای مدنی خود موفق شده اند و امیدوارند که این موفقیت ادامه یابد.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم دولت سیزدهم ، صرف نظر از اینکه رئیس جمهور بعدی چه کسی خواهد بود ، در وهله اول قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را رعایت کند و همچنین گزارش های مربوط به قانون حمایت از حقوق معلولین. “ارائه به دولت آینده و در مورد بودجه لازم برای آن فکر کنید.

محمونهاد با بیان اینکه یکی از نگرانی های معلولان مسئله معیشت آنها است ، اظهار داشت: اکنون افزایش بیش از حد قیمت ها در جامعه و همچنین تورم به گونه ای شده است که افراد معلول و افراد را با مشکل روبرو کرده است. دارای معلولیت معلولیت ها ، مانند سایر افراد جامعه ، به طرز چشمگیری کاهش یافته اند. این نه تنها شامل وضعیت غذایی آنها ، بلکه امکانات توان بخشی و خدمات پزشکی نیز می باشد. ما انتظار داریم که دولت آینده توزیع عادلانه یارانه ها را بر اساس عادلانه در نظر بگیرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان افزود: در حال حاضر یارانه ها به طور مساوی بین افراد جامعه توزیع می شود و این عادلانه نیست زیرا بسیاری از معلولان در دهک های هفتم و پایین قرار دارند و دولت باید از آنها حمایت کنید “واقعیت این است که وقتی فرد معلول در دهک هفتم قرار دارد ، یعنی فرد معلول در دهک سوم یا دوم قرار دارد ، زیرا هزینه معلولیت باعث می شود که قسمت زیادی از درآمد وی صرف جبران معلولیت شود ، اما بسیاری از افراد در جامعه ای که در دهک های بالایی قرار دارند ، آنها برای بهبود کیفیت زندگی هزینه می شوند ، اما برای افراد معلول فقط برای توان بخشی و درمان است.

محمودنژاد در ادامه با بیان اینکه ما از دولت آینده می خواهیم تضمین دسترسی به تجهیزات بهداشتی و خدمات توان بخشی رایگان و مطابق با کیفیت استاندارد جهانی برای معلولان را تضمین کند ، توضیح داد: دسترسی به سلامت به این معنی است که فرد دارای بیمه لازم و مستمر است. اقدامات درمانی خود. همین امر در مورد تجهیزات توان بخشی نیز صدق می کند.

وی گفت: “ما از دولت می خواهیم كه حقوق بازنشستگان و حق پرستاران را متناسب با نرخ تورم افزایش دهد.” اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برای افراد دارای معلولیت. ما همچنین از دولت می خواهیم برخی از عوارضی را که به افراد معلول آسیب می رساند و تهدید کننده زندگی است از بین ببرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران تأکید کرد: دولت همچنین می تواند شرایط دسترسی افراد معلول به خودروی متناسب با شرایط جسمی آنها را فراهم کند. در حال حاضر ، قیمت خودروهای خارجی بسیار گران شده و استانداردهای لازم برای معلولان فقط برای خودروهای خارجی وجود دارد. از یک سو ، خودروهای داخلی تاکنون نتوانسته اند رضایت افراد معلول را جلب کنند و از طرف دیگر می بینیم که هم واردات خودروهای خارجی ممنوع است و هم قیمت آنها بسیار بالا است ، بنابراین این یکی از الزامات است افراد معلول.

وی همچنین تهیه مسکن برای افراد معلول را از دیگر درخواست های دولت آینده ذکر کرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران همچنین گفت: با توجه به تورم موجود ، داشتن شغل یا حداقل مستمری معیشت باید برای افراد معلول در نظر گرفته شود.

محمودنژاد در بخشی دیگر از سخنان خود به افراد دارای معلولیت ذهنی و مراقبت از آنها و نحوه حمایت از این افراد ، به ویژه افراد مبتلا به اوتیسم و ​​سندرم داون و همچنین سایر افراد دارای معلولیت ذهنی اشاره کرد: دولت باید برنامه های آموزشی جامعی را در این زمینه ارائه دهد .

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان همچنین گفت که از کسانی که از کلمات معلول استفاده می کنند شکایت دارد و نمی توانند در آینده به دنبال معلولان بروند.

وی ابراز امیدواری کرد که در برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری حداقل سهم معلولان کلیشه ای و عاطفی نباشد بلکه مدون باشد (زیرا افراد دارای معلولیت بخشی از جامعه ما هستند و در صندوق های رأی شرکت می کنند) و به عنوان حقوق قانونی آنها در به انجمن مراجعه کنید. هنگامی که نامزدهای ریاست جمهوری دید احساسی و دلسوزانه ای نسبت به معلولان داشته و از توانایی آنها در خدمت به آنها غفلت می کنند ، به نظر نمی رسد شرایط معلولان مهم باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا