اجتماعی

کمپین واکسیناسیون افراد معلول، کم‌برخوردار، معتاد و بی‌خانمان در تهران

رئیس اداره کل بهداشت تهران گفت: افراد کم درآمد ، مهاجران غیرقانونی ، سوء مصرف کنندگان مواد مخدر و افرادی که در شهرک های غیررسمی شهر زندگی می کنند از طریق کمپین احیای تهران واکسینه می شوند.

به گزارش مجله زنده خبری و شهر ، زینب نصیری ، رئیس اداره سلامت عمومی شهرداری تهران در گفتگو با کمپین احیای تهران اظهار داشت: متاسفانه در تهران افرادی هستند که در برنامه ریزی واکسیناسیون دخیل نبوده اند ، اما تهران به همراه سازمان های وابسته به آن ، واکسیناسیون این افراد را در دستور کار خود قرار دهد. این کمپین افراد آسیب پذیر ، مهاجران غیرقانونی ، افرادی که از مواد مخدر استفاده می کنند ، افرادی که در شهرک های غیررسمی در شهر زندگی می کنند ، واکسینه می کند.

نصیری در مورد اهمیت واکسیناسیون عمومی افزود: واکسیناسیون عمومی زمانی م effectiveثر است که همه اعضای یک جامعه ، فارغ از موقعیت اجتماعی ، واکسینه شوند. در راستای این کمپین و با چنین رویکردی ، واکسیناسیون افراد مسن و افراد دارای معلولیت که به دلیل شدت معلولیت یا عدم مناسب بودن خانه خود توانسته اند واکسن را دریافت کنند ، به راحتی واکسینه می شود.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون این افراد گفت: اداره کل بهداشت شهرداری تهران اطلاعات افرادی را که از هفته گذشته ثبت نام کرده اند از طریق مراکز معلولان و سالمندان جمع آوری کرده و در صورت عدم واکسیناسیون وضعیت را بررسی می کند. ، آنها مراکز واکسیناسیون سیار را معرفی می کنند.

رئیس اداره بهداشت شهرداری تهران در مورد افرادی که با واکسیناسیون مخالف هستند گفت: یکی دیگر از اقدامات اداره بهداشت شهرداری تهران در این کمپین متقاعد کردن افراد دارای معلولیت است که قصد واکسیناسیون ندارند ، این بدان معناست که که همکاران ما The Health Homes و مرکز افراد دارای معلولیت ، پس از شنیدن دلایل آنها ، به آنها مشاوره و اطلاعات کافی در مورد مزایای واکسیناسیون ارائه می دهند.

نصیری با اشاره به نحوه احیای کمپین تهران افزود: انجمن معلولان اداره کل سلامت تهران در حال حاضر 10 هزار عضو فعال دارد. شهروندان متقاضی واکسن باید در سیستم همسایگی من ثبت نام کنند یا با سیستم 137 تماس بگیرند و کد 6 را شماره گیری کنند تا وضعیت واکسیناسیون خود را اعلام کنند تا نیروهای متحرک برای تزریق واکسن در محل اقامت حضور داشته باشند.

رئیس اداره بهداشت شهرداری تهران در مورد تعداد افراد آسیب پذیر در تهران گفت: بر اساس آخرین اطلاعات سازمان بهزیستی اجتماعی در سال 95 در تهران حدود 120 هزار نفر از افراد دارای معلولیت ثبت نام به عنوان معلول در کشور بستگی به پیام سازمان رفاه اجتماعی و صدور کارتهای دارای معلولیت دارد. متأسفانه این آمار هنوز دقیق نیست و نمی تواند به عنوان منبع مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا