ورزش و نشاط

پیمان فخری:ترکیب کاروان المپیک ایران تا یک هفته دیگر نهایی می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

پیمان فخری در گفتگو با آنلاین آخرین وضعیت کاروان ورزشی ایران برای حضور در بازی های المپیک توکیو و شرایط ورزشکارانی مانند پاریس جهانکافاریان را تشریح کرد.

وی با تأکید بر اینکه سهمیه پاریس جهانفکریان برای کاروان ورزشی ایران و وزنه برداری در کشورمان نهایی شده است ، گفت: دریافت سهمیه این وزنه بردار زن که برای اولین بار در تاریخ ورزش تعیین شد خوشحال کننده است و وزنه برداری در کشور. “سهمیه تعداد مسابقات المپیک در قسمت زنان نیز افزایش یافته است.

معاون کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو با اشاره به وضعیت جسمی وزنه بردار المپیکی و عمل جراحی اخیر وی به دلیل مصدومیت گفت: این موضوع ابهاماتی را برای وی ایجاد کرده است که البته باید در کمیسیون پزشکی باشد. فدراسیون پزشکی ورزشی. “طراحی و بررسی. این کمیسیون امروز با حضور پزشکان و متخصصان مربوطه برای بررسی وضعیت پاریس جهانفکریان تشکیل می شود.

فهری با بیان اینکه پریسا جهانفكریان خود در جلسه امروز كمسیون پزشكی حضور داشت ، ادامه داد: ایجاد این كمسیون فقط برای سلامتی وزنه بردار كشورمان است و هیچ عاملی نباید خطری برای آن ایجاد كند. در حقیقت ، کمیته ملی المپیک منتظر نتایج این کمیسیون است تا درباره اعزام نهایی آن تصمیم بگیرد.

وی در عین حال تأکید کرد: کمیته ملی المپیک تمام اقدامات لازم را برای واکسیناسیون و اعزام پاریس جهانفکریان انجام می دهد ، اما نتیجه کمیسیون پزشکی نیز برای ما تعیین کننده خواهد بود. این روشی است که ما به تمام ورزشکاران آسیب دیده ای که وضعیتی مشابه پاریس جهانفكریان دارند نگاه می كنیم ، زیرا در مورد احسان حدادی ، تصمیم نهایی براساس نظر كمیسیون پزشكی اتخاذ شد.

در بخش دیگری از گفتگو ، رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی تأکید کرد که 68 سهمیه ورزش ایران و شرکت در المپیک توکیو روشن است ، در پاسخ به این سوال که “امکان افزودن سهمیه های جدید در زمان باقی مانده تا آغاز بازی آیا وجود دارد؟ پاسخ مثبت داد و توضیحات لازم را داد.

فهری گفت: در تاریخ 5 ژوئیه (14 ژوئیه) ثبت نام نهایی کاروان ورزشی کشورها برای بازی های المپیک توکیو انجام شد. در واقع طبق این ثبت نام ، جایگاه ورزشکارانی که سهمیه اعزام به توکیو را دارند نهایی شده و از فدراسیون های جهانی مربوطه در این باره مطلع شده اند. اگر به هر دلیلی از قبیل مصدومیت ، دوپینگ و … اعزام ورزشکاری با سهمیه ممنوع شود ، در واقع جا برای ورود ورزشکاران به المپیک وجود دارد. از این نظر ، همانطور که سهمیه وزنه برداری و بدمینتون برای بانوان بدست آمده ، امکان اخذ سهمیه جدید نیز وجود دارد.

وی در این باره ادامه داد: البته ممکن است احتمال کسب سهمیه جدید از این طریق زیاد زیاد نباشد ، اما کمیته ملی المپیک به طور جدی در حال تکمیل سهمیه رزیتا گافاری در بخش کاراته بانوان است.

معاون ورزشی کاروان المپیک توکیو گفت: “نکته بحث برانگیز رزیتا گافاری ، یک ورزشکار قزاقستانی ، حضور در المپیک توکیو است.” ما از مقررات قانونی در این زمینه استفاده کردیم و مکاتبات اولیه را با فدراسیون جهانی داشتیم. سرانجام ، تصمیم گیری به کمیته بین المللی المپیک (IOC) سپرده می شود. کمیته ملی المپیک ایران مدارک لازم را به IOC ارسال کرده است.

به گفته پیمان فهری ، ترکیب کاروان ورزشی ایران براساس وضعیت پاریس جهانفکریان ، سهمیه احتمالی روزیتا گافاری و احتمال اخذ سهمیه جدید در یک رشته دیگر طی یک هفته نهایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا