بین المللی

بایدن حمله کنندگان به کنگره را “تروریست” خواند

رئیس جمهور آمریکا گفت که حمله 6 ژانویه به حامیان دونالد ترامپ در ساختمان کنگره آمریکا شورش “تروریست ها” با هدف سرنگونی “اراده مردم آمریکا” بود.

به گزارش مجله زنده خبری به نقل از الجزیره ، این یکی از قوی ترین اظهارات جو بایدن در مورد آشوب های ساختمان کنگره است که در حال حاضر توسط کنگره در حال بررسی است.

اظهارات بایدن زمانی مطرح شد که وی در کاخ سفید لایحه ای مبنی بر اعطای مدال به افسران پلیس در کنگره و پلیس در واشنگتن دی سی امضا کرد.

بایدن گفت: “هموطنان آمریکایی من ، اجازه دهید به شما یادآوری کنم که موضوع چیست.” این تلاشی خشونت آمیز برای سرنگونی اراده مردم آمریکا ، جستجوی قدرت به هر قیمتی و جایگزینی رأی با نیروی وحشیانه بود. تخریب شود ، ساخته نشود. هیچ چیزی بدون دموکراسی امکان پذیر نیست. با آن ، همه چیز ممکن است.

بایدن و معاونش کامالا هریس مراسمی را در باغ رز کاخ سفید برای امضای این لایحه برگزار کردند که چند روز پیش به اتفاق آرا به تصویب سنای آمریکا رسید.

بسیاری از افسران پلیس در آن روز هنگامی که اوباش خشن طرفدار ترامپ سعی کردند با نفوذ به ساختمان انتخابات بایدن نفوذ کرده و تأیید پیروزی در انتخابات را مختل کنند ، ضرب و شتم و مجروح شدند. برخی از آنها ، از جمله چهار نفر که چند روز پیش در جلسه ای در مجلس نمایندگان آمریکا شهادت دادند ، از آسیب های جسمی و روحی پایدار خود صحبت کردند.

پلیس واشنگتن اخیراً اعلام کرد که دو افسر پلیس دیگر که به شورش های 6 ژانویه پاسخ دادند خودکشی کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا