بین المللی

نجات جان 134 پناهجو در دریای اژه توسط گارد ساحلی ترکیه

به گزارش گروه بین الملل فارس ، مقامات ترکیه می گویند گارد ساحلی ترکیه 134 مهاجر غیرقانونی در دریای اژه را از مرگ نجات داده است.

به گزارش دیلی صباح ، گارد ساحلی ترکیه در دو عملیات جداگانه 134 مهاجر غیرقانونی را در دریای اژه نجات داده است. 100 نفر از این پناهجویان به اداره مدیریت مهاجرت در استان ازمیر تحویل داده شدند. پنج استان چاناکقل ، بلکشایر ، مامیر زمیر ، موگلا و آیدین محل اصلی خروج پناهجویان از ترکیه به اروپا هستند.

در سال های اخیر ، صدها هزار نفر سفرهای کوتاه اما خطرناکی را در سراسر دریای اژه انجام داده اند تا در شمال و غرب اروپا بهتر زندگی کنند ، اما صدها نفر در پی غرق شدن یا واژگون شدن تعدادی قایق حامل پناهندگی در دریا جان باختند.

ترکیه و یونان نقاط اصلی ترانزیت مهاجران برای عبور از اروپا بوده و از جنگ فرار کرده و زندگی جدیدی را آغاز کرده اند. در همین حال ، ترکیه یونان را به اخراج دسته جمعی و اخراج اجباری بدون مهاجرانی که بر خلاف قوانین بین المللی پناهندگی گرفته اند ، متهم کرده است.

عمر چلیک ، سخنگوی حزب عدالت و توسعه روز سه شنبه گفت هیچ کشوری نباید ترکیه را به عنوان اردوگاه پناهندگان خود در نظر بگیرد ، زیرا این کشور دیگر ظرفیت بازداشت مهاجران غیرقانونی را ندارد.

چلیک در یک کنفرانس خبری گفت: “ادارات دولتی در حال مذاکره با همه طرف های مربوطه هستند.” تقسیم وظایف بین نهادهای دولتی انجام می شود. ترکیه افرادی را که از مرگ فرار می کنند در آغوش می گیرد. اما ما اجازه نمی دهیم که از ما سوء استفاده شود. “

وی با انتقاد از لحن “فاشیستی” و نژادپرستانه برخی کشورها نسبت به مهاجران گفت: “ترکیه کشور مهاجران نیست. هیچ کس نباید در مورد منطقه چنین تصوری داشته باشد. ترکیه دیگر ظرفیت پذیرش موج بیشتر مهاجران را ندارد ».

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه اخیر خود از تصمیم ترکیه برای بازکردن مرزهای خود برای پناهجویان در اروپا انتقاد کرده و تاکید کردند که تصمیم آنکارا برای بازکردن مرزهای خود با یونان نقض توافقنامه مهاجران 2016 با اتحادیه اروپا است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا که در زاگرب ملاقات کردند ، در بیانیه ای اعلام کردند که تصمیم آنکارا غیرقابل قبول است و استفاده از فشار سیاسی را محکوم کرد. وزرای خارجه اروپایی همچنین با ابراز نگرانی شدید از وضعیت مرزهای یونان و ترکیه ، استفاده از پناهجویان به عنوان ابزاری برای مقاصد سیاسی را رد کردند.

به دنبال عدم حمایت اتحادیه اروپا از حمله ترکیه به ادلب سوریه ، دولت آنکارا تهدید خود را برای بازکردن مرزهای خود برای پناهجویان آواره به مقصد اروپا انجام داد.

انتهای پیام / متر


دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا