عمومی

ماجرای هلی پد میلیاردی در شهرستان بویراحمد!

من بارها گفته ام و نوشته ام که پروژه ها برای دولت و بودجه عمومی بسیار ترسو هستند. این عکس و اخبار ، که در اکثر سایت های خبری موجود است ، من را به یاد بسیاری از این نوع پروژه ها انداخت. از نظر فنی ، ارزش یک ریال را ندارد!

ماجرای بالشتک بالگرد میلیاردر در شهرستان بویراحمد!

فقط با توجه به این عکس کیفیت بتن کاملاً نامطلوب است ، به نظر می رسد محل احداث سیلاب است ، با بارش برف و باران شدید در منطقه ، امکان شستشوی قطعات غیر بتنی در اطراف و در طول سالها ، بدون شک ترک و خرابی سکو بدون زهکشی یا بسیار ضعیف به نظر می رسد ، با اولین باران ، بالشتک هلیکوپتر پر از گل و سنگ خواهد بود که قابل استفاده نخواهد بود ، فضای باز زیاد و توپوگرافی منطقه (زمین) ، که بادهای محلی را تشدید می کند و فرود و برخاستن برای هلیکوپتر دشوار است.

البته به گزارش اخبار پیش بند ، ماجرای میلیاردها هزینه برای ساخت هلی پد در زیلایی چگونه بود؟ اعلام شد که اشتباه و فشار کاری رخ داده است!؟ و این شماره فقط با یک صفر اضافی توسط سرویس فنی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می شود؟ با این حال ، به دور از اصل شکل ، نکات فنی مسلم که اصل وجود پد هلیکوپتر را حذف می کند اساسی است و هنوز وجود دارد! تعداد آنها آنقدر زیاد است که نمی توانید شمارش کنید؟ اما باید راه حلی برای آنها پیدا کرد!

اکنون به طور خلاصه ، درخواست خود را به رئیس جمهور محترم کشور تقدیم می کنم! اگر فکر می کنید خوب است ، یک تیم متخصص در هر زمینه ای (افراد بدون ارتباط با موسسه ، فقط متخصصان) مانند ده نفر در ساخت و ساز ، ده نفر در پالایشگاه ها ، ده نفر در مخابرات ، ده نفر در مراقبت های بهداشتی ، ده نفر در بیمارستان و غیره.

من تصور می کنم و مطمئن هستم که انقلابی در مدیریت بهینه پروژه ها در کشور بوجود می آید ، به ویژه از لحاظ مالی و فنی ، همانطور که در ابتدا گفتم ، کارهای فنی بسیار بدتر از مالی آنها است. به خواست خدا.

* استاد نمونه کشور مهندسی سازه ، مدیریت زلزله و بحران و بنیانگذار پایداری و مدیریت بحران در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا