اجتماعیبرترینهای کسب و کار

معرفی جدیدترین مدل‌های کیلومترشمار دوچرخه در سال 1401

مقدمه

کیلومتر شمار دوچرخه یکی از لوازم کاربردی دوچرخه است که دوچرخه سواران از آن استفاده می‌کنند. این وسیله در انواع مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. به کمک کیلومتر شمار‌ها دوچرخه سواران می‌توانند میزان رکاب زنی خود را کنترل کنند و از نظر فنی ارتقا یابند. کیلومتر شمارهای دوچرخه علاوه بر نمایش کیلومتر طی شده کاربردهای دیگری نیز دارند.

برای دیدن قیمت بهترین کیلومترشمار دوچرخه به سایت دوچرخستان بروید.

 افرادی که قصد دارند کالری بدن خود را به کمک دوچرخه‌سواری بسوزانند می‌توانند به کمک این کیلومتر شمارها میزان سوخت کالری بدنشان را در هر بار دوچرخه‌سواری اندازه‌گیری کنند. امروزه کیلومتر شمارهای دوچرخه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که میزان فشارخون فرد را نیز در هر لحظه اندازه‌گیری می‌کنند. این وسیله را می‌توان همانند یک کامپیوتر کوچک بر روی دوچرخه در نظر گرفت که توانایی آنالیز بسیاری از حرکات را دارد.  در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با کیلومتر شمارهای دوچرخه آشنا شوید.

کیلومتر شمار دوچرخه چیست؟

کیلومتر شمار دوچرخه یا همان کامپیوتر دوچرخه یکی از لوازم جانبی دوچرخه‌ها است که فرد دوچرخه‌سوار با استفاده از آن می‌تواند به اطلاعات زیادی در زمینه سلامت و میزان عملکرد خود دست یابد. امروزه در ساخت این کیلومتر شمارها پیشرفت زیادی دیده می‌شود که این ویژگی‌ها سبب استفاده بیشتر از آنها شده‌اند. به کمک این کیلومتر شمارها می‌توان به اطلاعاتی همچون میزان فشارخون دوچرخه سوار، میزان آبی که بدن دوچرخه سوار در حین دوچرخه‌سواری ازدست‌داده، کل مسافت طی شده و… دست‌یافت.

مزایای کیلومتر شمار دوچرخه

شما به منظور خرید یک کیلومتر شمار دوچرخه درجه یک برای این که در حین دوچرخه‌سواری دچار مشکل نشوید  بایستی با مزایا و معایب انواع آن‌ها آشنا شوید. مزایای این کیلومتر شمارها عبارت‌اند از:

  • شما با استفاده از کیلومتر سنج دوچرخه در هر جلسه تمرینی و در هر بار رکاب زدن سعی می‌کنید از جلسه قبل تمرین بیشتری داشته باشید. در واقع این وسیله انگیزه و شوق را به شما می‌دهد تا خود را به چالش بکشید. این حرکت برای رکاب‌زنان یک پوون مثبت محسوب می‌شود.
  • شما با مشاهده لحظه‌ای کیلومتر شمار دوچرخه می‌توانید مسافتی که هر لحظه طی می‌کنید را بررسی کرده و انگیزه بگیرید.
  • با کمک کیلومتر شمار‌های هوشمند می‌توانید ضربان قلبتان را بررسی کنید و در صورت هرگونه مشکل عروقی فوراً به آن پی برده و از رکاب زدن دست بردارید و جهت رفع مشکل اقدامات لازم را انجام دهید.
  • کیلومتر سنج‌های مدل جدید دارای خاصیت جی‌پی‌اس هستند. به کمک ردیاب دوچرخه‌سوار می‌تواند بدون نگرانی از موقعیت مکانی خود در هر مکانی دوچرخه‌سواری کند.
  • دوچرخه‌سوار می‌تواند میان گوشی هوشمند خود و کیلومترشمار اتصال برقرار کرده و به‌راحتی از طریق آن جواب تلفن همراه را بدهد.
  • دوچرخه سواران می‌توانند با تهیه کیلومتر شمار هوشمند هنگام رکاب زنی ارتفاع خود را از سطح دریا مشخص کنند.
  • در صورت کمبود اکسیژن بدن کیلومتر شمار مدرن آن را نمایش داده و به شما هشدار کمبود اکسیژن بدن خواهد داد.

معایب کیلومتر شمار دوچرخه

تمامی تجهیزات و وسایلی که خریداری می‌کنید قطعاً در کنار مزایا مشکلاتی نیز دارد، کیلومتر شمارهای دوچرخه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. لازم به ذکر است معایب این وسیله در مقایسه با مزایای آن بسیار ناچیز هستند. معایب کیلومتر شمارهای دوچرخه عبارت‌اند از:

  • کیلومتر شمارهای دوچرخه در صورت کارکرد طولانی‌مدت در انواع آب‌وهوا دچار خرابی شده و روی عملکرد آن اختلال ایجاد کند. درصورتی‌که مشاهده کرید این وسیله به‌درستی آمارها و آنالیزهای خود را نمایش می‌دهد نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
  • کیلومتر ‌سنج‌ها بر روی دوچرخه قفل نخواهند شد به همین خاطر در صورت عدم بی‌توجهی ممکن است توسط دزدان ربوده شود؛ بنابراین باید توجه کنید که اگر از دوچرخه مانند وسیله نقلیه استفاده می‌کنید هر بار کیلومتر سنج آن را بردارید تا ربوده نشود.

انواع کیلومتر شمار دوچرخه

کیلومترشمارها باتوجه‌به کارایی که دارند در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. ویژگی هر یک از این کیلومتر شمارها با یکدیگر متفاوت است. انواع کیلومتر شمار دوچرخه عبارت‌اند از:

کیلومتر شمار بی‌سیم

کیلومتر شمارهای پیشرفته‌تر به دلیل دارابودن به سیستم وایرلس نیازی به سیم‌کشی نداشته و به‌راحتی با قراردادن آن‌ها روی دوچرخه می‌توان اطلاعات لازم در زمینه میزان مسافت طی شده و… را مشاهده کرد. این نوع کیلومتر شمار دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • کیلومتر شمار بی‌سیم دارای پوششی ضد آب هستند.
  • این نوع کیلومتر شمار به‌صورت خودکار روشن و خاموش می‌شوند.
  • کیلومتر شمارهای بی‌سیم دارای باتری داخلی هستند.
  • یکی از قابلیت‌های مقاومتی این نوع کیلومتر شمار پوشش ضد آلودگی بلبرینگ آن است.

کیلومتر شمار تاپیک

کیلومتر شمار تاپیک از بهترین کیلومتر شمارها است که می‌تواند تا 100 ساعت اطلاعات لازم را ذخیره کند. این نوع کیلومتر شمار طرف‌داران بسیار زیادی دارد. از ویژگی‌های چشمگیر دیگر این وسیله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع کیلومتر شمار مقاومت بسیار بالا در برابر گردوغبار و آب دارد.
  • کیلومتر شمار تاپیک به‌آسانی به گوشی وصل خواهد شد.
  • این نوع کیلومتر شمار میزان ضربان قلب را نمایش می‌دهد.
  • به کمک این نوع کیلومتر شمار میزان کالری بدن در زمان دوچرخه‌سواری نمایش داده می‌شود.

کیلومتر شمار سیگما

یکی از کیلومتر شمار دوچرخه کیلومتر شمار سیگما است که می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی برای سلامت جسمانی شما در اختیارتان قرار دهد. این نوع کیلومترشمار دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • کیلومتر شمار سیگما می‌تواند راه‌هایی برای بهبود عملکرد شما پیشنهاد دهد.
  • این نوع کیلومتر شمار میزان ارتفاع را بر اساس شیب و بر حسب متر نمایش می‌دهد.
  • کیلومتر شمار سیگما مشخصات ارتفاع به‌صورت گرافیکی نمایش خواهد داد.
  • به کمک این کیلومتر شمار می‌توان تمامی مشخصات ثبت شده روی آن را برای آنالیز و بررسی بیشتر به تلفن هوشمند یا تبلت و لپ تاپ انتقال داد.
  • کیلومتر شمار سیگما دارای سنسور اندازه‌گیری و آنالیز جریان قلب بوده و فشارخون را مشخص می‌کند.

کامپیوتر کیلومتر شمارهای دوچرخه پرو

کیلومتر شمارهای دوچرخه پرو بسیار پرکاربرد بوده و هر دوچرخه‌سواری می‌تواند از آن استفاده کند ویژگی‌های این نوع کیلومترشمار عبارت‌اند از:

  • کیلومتر شمار پرو بی‌سیم بوده و به‌راحتی روی دوچرخه قابل‌نصب هستند.
  • کیلومتر شمار پرو می‌توانند هم‌زمان دو دوچرخه را به‌راحتی و بادقت فراوان ردیابی کنند.
  • این نوع کیلومتر شمار می‌تواند سرعت لحظه‌ای هر دو دوچرخه را به‌صورت هم‌زمان نمایش دهد.
  • میزان مسافت طی شده توسط کیلومتر شمار پرو قابل نمایش بوده و دوچرخه‌سوار می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای میزان مسافت طی شده را مشاهده کند.
  • این نوع کیلومتر شمار دارای چراغ بوده به همین خاطر شبانه می‌توان از آن استفاده کرد.

ویژگی‌های کیلومتر شمار دوچرخه

اگر شما به‌عنوان یک دوچرخه‌سوار قصد دارید به اهداف تمرینی خود دست یابید بایستی کیلومتر شماری که تهیه می‌کنید دارای ویژگی‌های متناسب با خواست شما باشد. درصورتی‌که این وسیله ویژگی‌های لازم را نداشته و اطلاعات اشتباه در اختیار شما قرار دهد به‌راحتی می‌تواند شما را از هدف تمرینی‌تان دور کند. جدیدترین کیلومتر شمار دوچرخه دارای سنسور هستند که به کمک این سنسورها به‌راحتی می‌توانند مسافتی که دوچرخه توسط شما طی کرده است را به طور دقیق نمایش دهند.

 کیلومتر شمارهای دوچرخه علاوه بر اندازه‌گیری مسافت، به‌صورت لحظه‌ای فشارخون و میزان آب بدن دوچرخه‌سوار را آنالیز خواهد کرد؛ بنابراین شما می‌توانید روی صفحه آن میزان ضربان قلب، فشارخون و میزان آب بدن خود را مشاهده کنید.

نحوه عملکرد کیلومتر شمار دوچرخه

 شما برای شناخت بیشتر کیلومترهای دوچرخه لازم است مکانیسم عملکرد آن را نیز بدانید. بیشتر این کیلومتر شمارها در نحوه عملکرد خود از یک اصل تبعیت می‌کنند. نحوه عملکرد به این شکل است که آهنربایی که به پره متصل است به‌صورت هم‌تراز با سنسور که روی دو شاخ جلو است نصب شده و در هر چرخش سنسور آهنربا از روبه روی آن رد می‌شود. با این حرکات آهنربا گشتاور لازم را ایجاد کرده و از همین طریق سیگنال به کیلومتر شمار منتقل می‌شود. کیلومتر شمار با آنالیز سیگنال اطلاعات لازم را نمایش خواهد داد.

قیمت انواع کیلومتر شمار

کیلومتر شمار دوچرخه باتوجه‌به امکاناتی که دارد قیمت‌های متفاوتی خواهد داشت. همان‌طور که اشاره شد این وسیله در انواع مختلفی تولید شده و به فروش می‌رسد؛ بنابراین هرکدام از انواع آن دارای قیمت متفاوتی است. نکاتی که در زمینه قیمت این نوع وسیله بایستی بدانید عبارت‌اند از:

  1. کیلومتر شمارهای بی‌سیم دارای قیمت بالاتری نسبت به نوع باسیم آنها است.
  2. هرچه به قابلیت‌های کیلومتر شمار افزوده شود قیمت آن بالاتر خواهد رفت.
  3. برند کیلومتر شمار بر روی میزان قیمت آن تأثیر چشمگیری دارد.

توجه داشته باشید که شما بر حسب نیاز خود کیلومتر شمار را خریداری کنید. اگر شما به‌صورت حرفه‌ای مشغول به دوچرخه‌سواری نیستید لزومی ندارد کیلومتر شمارهای بسیار پیشرفته و گران‌قیمت خریداری کنید، بلکه می‌توانید با یک کیلومتر سنج ساده به هدف خود برسید.

سخن آخر

کیلومتر شمارهای دوچرخه در انواع مختلف بی‌سیم و سیمی در بازار وجود دارند که دارای قیمت متفاوتی هستند. میزان کارایی این وسایل باتوجه‌به مدلی که دارند متفاوت بوده و همین امر سبب تفاوت قیمت در آنها شده است.

کیلومتر شمار دوچرخه وسیله ای است که برای تمامی دوچرخه سواران حرفه ای و آماتوری لازم و ضروری است. چراکه این وسیله علاوه بر مسافت پیموده شده اطلاعاتی مانند سرعت لحظه ای، میزان کالری سوزانده شده، میزان دور در دقیقه و … را نمایش خواهد داد. مدل جدید کیلومتر شمارهای دوچرخه در واقع همانند یک کامپیوتر کوچک عمل می کنند. این دستگاه معمولا به صورت کشویی روی دوچرخه نصب شده و می توان به راحتی آن را از روی دوچرخه جدا کرد.

دکمه بازگشت به بالا