سلامت و تندرستی

زنان باردار واکسن سینوفارم تزریق کنند

مجله زنده خبری / لرستان یک متخصص زنان و زایمان گفت: “سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند واکسن تاج سینوفارم در زنان باردار استفاده شود ، زیرا مزایای واکسیناسیون برای زنان باردار بیشتر از خطرات احتمالی بیماری است و قبل از واکسیناسیون آزمایش بارداری توصیه نمی شود.”

مریم حیدری بیرانوان در گفت وگو با مجله زنده خبری ، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ، 19 مطالعه روی زنان باردار نشان داده است که اگرچه علائم این بیماری و مرگ و میر مشابه زنان غیر باردار است ، اما این افراد در معرض خطر بیشتری قرار دارند. بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه “

وی ادامه داد: کووید در مادران می تواند باعث زایمان زودرس ، مرده زایی ، اختلال در عملکرد اندام های حیاتی ، افزایش ضربان قلب و ناراحتی جنین ، پارگی زودرس مثانه ، افزایش دفعات سزارین و مرگ آنها شود.

حیدری گفت: با توسعه واکسن ها و شروع جهانی واکسیناسیون در زمستان 1999 ، امیدهای زیادی برای نجات جان بیشتر و کاهش آثار شدید بیماری در همه جمعیت ایجاد شده است ، اما به دلیل استفاده فوری از این واکسن ها و فقدان اطلاعات بالینی. “و تأثیرات آن بر بارداری و جنین آنها مبهم است.

این متخصص زنان و زایمان خاطرنشان کرد: واکسن Astraznka و Sputnikov بخشی از واکسنی بودند که حاوی ناقل ویروسی بود. این واکسن در تمام سه ماهه بارداری مورد آزمایش قرار گرفت و هیچگونه عوارض جانبی یا عوارض جانبی مرتبط با بارداری از جمله عوارض جانبی نامطلوب روی نوزاد را نشان نداد.

وی افزود: تا به امروز هیچ مطالعه بالینی در مورد اثربخشی این واکسن ها و عوارض جانبی آنها در زنان باردار منتشر نشده است.

حیدری ادامه داد: گروه دیگری از واکسن ها مانند Sinofarm ، Sinovac و Bharat از فناوری واکسن حاوی ویروس غیرفعال استفاده می کنند و واکسن های مشابه مانند واکسن هپاتیت B و کزاز عوارضی برای زنان باردار ندارند.

وی گفت: “سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که Corona Sinofarm در زنان باردار استفاده شود زیرا مزایای واکسیناسیون برای زنان باردار بیشتر از خطرات احتمالی بیماری است و آزمایش بارداری قبل از واکسیناسیون توصیه نمی شود.”

وی گفت: “تا کنون بیش از 100000 زن باردار در ایالات متحده ، اروپا و برخی از کشورهای آسیایی با انواع واکسن های بیماری عروق کرونا واکسینه شده اند و هیچ عارضه جانبی خاصی بر سلامت آنها و فرزندان آنها مشاهده نشده است.”

حیدری خاطرنشان می کند که تعداد کمی از مطالعات منتشر شده نشان داده اند که آنتی بادی های ضد ویروسی علیه Covid-19 در سرم بند ناف نوزادان و مادران یافت می شود و این نشان می دهد که واکسن ها می توانند با انتقال آنتی بادی ها از جفت به جنین نوزادان را در برابر بیماری محافظت کنند. وی گفت: “گزارش ها همچنین نشان می دهد که واکسن در سینه مادرانی وجود دارد که علیه ویروس کووید -19 واکسینه شده اند و این ممکن است به حفظ سلامت نوزادان کمک کند.”

این متخصص زنان و زایمان گفت: اخیراً وزارت بهداشت بخشنامه ای مبنی بر دستورالعمل تزریق واکسن موجود در ایران به زنان باردار و شیرده صادر کرد که بر اساس این دستورالعمل واکسن سینوفرم در زنان باردار با شرایط خاص پس از هفته دوازدهم بارداری و پس از اخذ رضایت. “این امر می تواند توسط مادر و توصیه های لازم انجام شود.

وی گفت: “اگرچه اکثر واکسن ها علیه کووید -19 بی خطر هستند ، اما در همه واکسن ها حداقل عوارض جانبی وجود دارد.” آنها باعث واکنش های آلرژیک می شوند.

حیدری گفت: نتایج آزمایشات بالینی نشان می دهد که زنان باردار پس از واکسیناسیون عوارض جانبی مختلفی را در افراد غیر باردار نشان ندادند.

این متخصص زنان و زایمان تأکید کرد: علاوه بر واکسیناسیون در دوران بارداری ، هنوز از پروتکل های بهداشتی مانند پوشیدن ماسک ، حفظ فاصله فیزیکی ، شستن دست ها ، رعایت بهداشت تنفس و سرفه ، اجتناب از ازدحام و کمبود مکان در کنار افراد زیاد و تامین تهویه مناسب پیروی کنید. خیلی مهم است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا